• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • start september

Vickan,

det beror väl lite på om du varit öppen med att ni försöker. Har du det lär folk kanske fråga lite ofint hur det går och då kan det antingen vara skönt att berätta eller bara jobbigt, säkert beroende på din dagsform och på vem det är som frågar.

Jag kan tycka att det varit rätt skönt att inte alla mina vänner visste om vad som gått snett, det skulle gett för mycket press tror jag. Men de allra närmaste berättade jag för vilket var jätteskönt.

• viktualia

Start september - eftersom det tog på första försöket och jag inte träffat någon av mina närmsta polare under semestern så är det ingen av dem som vet att vi försöker....

• start september

Jag vet inte om jag är knäpp men jag funderar redan på en tvåa.
    Udda när lillan är knappt tre månader, jag vet, men eftersom vi hade en del strul på vägen känns det som att vi inte har mycket tid att förlora, det är lika bra att börja. Maken är väldigt på den linjen.

Själv känner jag att vår lilla måste få en chans att få vår tid först. Men kanske är det en gåva med syskon tätt?

Jag har ju inte fått tant än och kanske dröjer den länge än så det är mest en filosofisk fråga, men jag märker att ämnet finns i huvudet mest hela tiden.

• Piggelin1

Tjusigt hus, Vickan! Vilken vinkällare!! Den skulle man ha

Zozo, förstår dig PRECIS angående detta med besök som övernattar. Innan Amanda föddes så pratade mannens syster om att komma på besök precis när Amanda fötts (typ boka tågbiljetterna redan innan, för att komma undan billigt) & då var det också självklart att hon skulle bo hos oss. Hotell var inget alternativ där heller. ...och hon skulle ju bara komma SJÄLV, inga sju personer, & ändå var jag superskeptisk & pratade med mannen om det & bad honom få syrran att skjuta lite på det tills vi hunnit lana lite. Så blev det också - sköööönt!
    Låter helt klart som en bra idé att åka till föräldrarna istället!

• Frejis

Lappis - jag minns inte vad det var för webbadress till Alhambrabiljetter, men prova googla på det så dyker det säkert upp.

Förresten skrev du ju att du har gått tre dagar över bim. Hm, det låter som om det är dags att testa snart om tanten inte dyker upp? *säger testomanen som gillar minus och testar i tid och otid* Jag håller inga tummar alls *viftar på mina grodtår*

Vickan - en svår fråga. Jag har ganska lätt för att berätta om sådant för folk, men märkte själv att det kändes (och det gör det nu också) att prata med dem som är relativ okända och nya kompisar än med de gamla. Tycker dock när det gäller de sistnämnda att det blir för jobbigt med uppföljningsfrågor som duggar tätt, de nya kompisarna är mer försiktiga

Zozo - att åka till svärföräldrarna låter som en utmärkt idé. Hur lång skulle bilturen bli?

På tal om vikten så måste jag gå ner i vikt nu. Usch den här semestern har satt sina spår men gott var det. Märkte nu att jag börjar gå upp mot den otillåtna viktklassen och det syns på kläderna. Få skärpa mig och bekämpa mina ständiga hungerkänslor som just nu blandas samman med illamående *lätt att säga det när man precis ätit en trevlig middag*

• Telemarkgrrl

Zozo, kära nån, jag kan tycka att det är jobbigt att ha gäster en helg utan att ha ett nyfött barn. Det låter helt klart som en bättre ide att åka dit!

September, barn nummer två kommer ju aldrig att få ha er helt för sig själv, så varför ska barn nummer ett få det?

• Piggelin1

Zozo, tänkte på dig förra söndagen då vi körde från Alsace till Amsterdam - passerade Luxembourg på vägen

Frejis - hade koll på att det var Toscana ni skulle till, men inte exakta tiden. Blev det månne Siena, San Gimignano, Montepulciano, Montalcino förutom Florens?

På tal om att få tanten tillbaka, så fick jag den under veckan i Verona. Hade inga som helst skydd nerpackade, inte ens minsta lilla trosskydd, så jag fick raskt traska iväg till den lilla lokala supermarketen i närheten. Gick & letade länge, länge i butiken - hur i hela friden förklarar man på nästintill obefintlig italienska att man är ute efter mensskydd?? Lite svårt/pinsamt att behöva gestikulera fram ngt sådant med.... Men TILL SLUT hittade jag det *lättnadens suck*

• Frejis

Heej Piggelin!
    Japp, det blev alla dessa ställen förutom Montalcino och några till, t ex Pisa med tornet och kyrkan och alla turister höll jag på att säga. Trevligare dock än vad jag trodde det skulle bli.

Tanten i Verona låter mindre trevligt. Jag fick tantkänningar i Italien utan något och dammsög det lokala apoteket... jodå, det fanns som tur var

• Piggelin1

Känner igen det där med alla turisterna i Pisa! Minns att det var maratonköer i Florens till ngt musem (eller vad det nu var), som vi skippade då när vi var där.

En stoooooor hög med turister var det även i Venedig (vi tåg tåget dit över dagen) - men det var egentligen mest vid Markusplatsen & på Rialtobron. Gick man bara lite vid sidan av, på smågränderna, så var det nästintill folktomt!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen