• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Frejis

Vickan - vad sjutton! Jag hade för mig att du var närmare 32 (det var nog innan jorden började snurra), men vem vet... nåja, det blev ett grattis till den trettionde dagen i menscykeln i stället.
    Jag sparar övriga gratulationer och tar fram dem om sådär sex månader och 18 dagar... eller efter nästa menscykel!

• FruCicci

Vickan, man ska inte ha sex bada och detta så länge man blöder pga infektionsrisken, men man kan bli på smällen igen innan nästa mens ens kommit efter MF eller MA. Men det är klart att det alltid rekommenderas att man ska vänta en mens, inte för att kroppen behöver det utan hjärnan o med det sagt psyket.
    Är inte kroppen redo, så tar det inte upp en ny graviditet, men oftast är den det eftersom den har "förlorat" något.

Ja ja, gör vad som är bäst för dig!
    Vi kommer köra på denna gången innan jag ens fått mensen tillbaka, då jag har slutat blöda nu. Vill jätte gärna bli gravid igen fort.

• Mrs  B

Vickan
    Jag väntade tills jag blött klart och sen tills jag haft min mens igen innan vi satte igång med att försöka igen, kändes bäst för oss.

• nennesjuttioåtta

Frejis
    hhehehhehe, ja, du verkar onekligen lite yr...

• viktualia

Frejis - jorden snurrar åt alla håll samtidigt, det är jag HELT säker på!

Själv ska jag försöka ta mig upp ur datastolen och inse att jag har en del i världen utanför BT. En halvskriven lista inför cykelturen till affärn ligger bredvid mig och en tydlig känsla av att det är dags att sluta hänga här...

Imorgon blir det jobb och alltså BT-förbud dagtid igen. Tur att blodflödet klingat av, hade nog fått lätta på BT-förbudet annars...

• Lapinette

Oj, här åker man ut till landet över dagen och det är massor att läsa ikapp.

Cissi - vet att du inte vill diskutera ämnet något och så många kloka ord är sagda. Ger därför bara en KRAM och hoppas att det löser sig på bästa sätt.

Frejis - välkommen hem till det underbart regniga Sverige! Italien är inte helt fel men om ni känner för att byta land så kan jag varmt rekommendera Portugal, även där massor av god mat och gott vin.

Så vi cyklar jämnsides denna gång. Själv har jag BIM + 3 idag och har inväntat tanten sen i torsdags. ALLT säger tant så snälla börja inte med några tumhållningar. Jag vet att hon kommer, hon bara segar ut det hela.

Jag undrar och tänker också på Tinga.

• Lapinette

Shit om man ska ge namn efter vad barnet är gjort så skulle vårt i sådana fall få heta Coimbra!!

• Frejis

He he, Lappis, Coimbra och Florentino Venice låter trevligt

Jag gillar ju Sydeuropa så att det nog kan bli Portugal nästa gång. Risken är stor att det bara blir Italien annars. Hyrde ni också bil på semestern?

• Lapinette

Japp, 10 dagar åkte vi runt ... om du är nyfiken finns en "kort" recension på resetråden.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-55.html

Sitter just nu och bokar hotell inför nästa lilla resa, 5 dagar i Andalusien och blir förbannad att man inte kan boka hotell för en natt (minimum 2 nätter!!). Vad är det för jäkla påhitt?

• Frejis

Vilken härlig reseberättelse, Lappis, blir sugen på Portugal och känner igen en del namn från mitt besök i Lissabon för många år sedan!

Ett tips när det gäller Alhambra (vi var där i början av maj) - boka biljetter på nätet i god tid (typ nu) om ni vill komma in på slottet. De släpper annars in bara ett begränsat antal personer om dagen och det kan kännas surt att stå där utan att kunna komma in på sevärdheter.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen