• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Cicci
    "Viskar försiktigt"
    Har du läst boken "Anhörig"?????

Jag läste den förra året för att riktigt förstå hur min makes barndom varit och det var lärorikt för mig. Kanske även för dig???

Frejis
    Välkommen hem!
    Här har du en till som det märks på att sommaren varit god och att det är dags att börja träna igen......

Nenne
    Hej!!!!!!!!!!!!

• FruCicci

MrsB,
    Självklart har jag läst den och mycket annat....
    Jag kände inte igen min situation i den boken bara, för det är inte så "farligt" som katarina hade det...
    Min make är världens underbaraste mest hela tiden, han har stötta mig i vårat beslut kring aborten på ett fanastiskt sätt och han ställer upp på en hel del.
    Problemet är att han har dåligt ölsinne och det är svårt att förklara. Sen tror jag aldrig att de har sagt till varandra i hans familj, när han var barn, hur mycket de älskar ngn eller annat fint, för han har svårt att ge av sig själv o ge till mig (som behöver extra mkt).
    Han har aldrig velat hålla handen på stan, pussas offentlig etc etc, han är pryd helt enkelt och det har nog sina rötter i hans barndom, tror jag... han visar inte kärlek och gör inte ngt extra direkt....
    Jag är inte världens bästa och diplomatiska jag heller, alla har vi våra fel och brister...

• Mrs  B

Cicci
    Min man var också lite så när vi träffades och de första åren var inte så roliga och vi bröt upp två gånger, andra gången pga av hans dåliga ölsinne. Då trodde jag vid det tillfället att han var på väg mot sin pappas öde, men tack och lov blev det bättre och det är jag lättad över.
    Makens familj är inte heller bra på att säga att de älskar varandra eller vara glad för någon annan när det händer något roligt. Där finns så mycket bitterhet i den familjen och jag tror det är därför flaskan finns till hand kanske lite för ofta för vissa personer i släkten.
    Jag är uppfostrad på ett helt annat sätt och det krockar ibland med makens barndom eftersom vi har haft det så olika.
    Jag med många dödsfall och han med alkoholens baksida.

• nennesjuttioåtta

Hej Mrs B!

Cicci
    Du behöver inte försvara honom, jag förstår mycket väl att han är en fantastisk make för annars skulle du ju aldrig gift dig med honom. Dock kvarstår faktum att han har en grad av alkoholism (man behöver inte dricka jämt för att vara det) och det måste han ta tag i för er skull! Även solen har sina fläckar så det är inget att skämmas över.
    Då lämnar vi det så länge så får du återkomma i ämnet när helst du känner för det. *kramar om*

• viktualia

Cicci - tack för svaret, även om du verkligen inte var skyldig någon ett sådant. Och extra många kramar till dig!!!

• Piggelin1

Cicci, nu skriver jag lite grand, fast du kanske inte vill - hoppas att det är ok.

Först & främst så skickar jag en jätte-jättekram - precis som Nenne så har jag läst mellan raderna ett tag, men trodde inte heller att det var "så illa". Självklart kan man inte råda i en sån här situation, men håller med Frejis (du är klok & rak!) i det hon skriver. Plus att jag tycker att du MINST lika mkt förtjänar att leva ditt liv med en man som är minst lika bra som Nennes & Lappis (& min!). Du är ju så himla go, trevlig, smart osv, osv & förtjänar verkligen bara det bästa & inget mindre än så. Sen är det självklart inte svart eller vitt, men det gör mig ont att se hur illa du far när han är berusad. INGEN förtjänar att behandlas på det viset. ...och DU, sluta GENAST upp med att säga att du själv också har dina fel & brister!!! Det mår du bara dåligt/sämre av!!
    Som sagt, hoppas du inte tar illa upp för att jag skrev nu, men kunde inte låta bli. Egetligen skulle jag kunna skriva mkt mkt mera, men hoppas att jag fick fram lite grand av mina tankar iaf. Stoooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

• Piggelin1

Frejis - då måste vi väl varit i Italien delvis samtidigt?! Minns att vi pratade om det på picnicken i juni, men hade glömt exakta datumen för er del Vi bilade ju ner & kom till Verona den 1 aug & lämnade sen Italien för Alsace/Frankrike den 8 aug. ...och sen blev det en vända via Amsterdam & min bror m familj där med!
    Förmodar att ni också hade jättevarmt? Vi hade runt 35C hela veckan - lycka för den AC som fanns i vår lägenhet!

• Piggelin1

Izzie - inlagd Huvaligen! Men som sagt, nu har de iag bra koll på dig - känns tryggt! Skickar stora krya-på-dig-kramen!

Ngn frågade efter news från Tinga förresten. Jag har inte hört ngt, men har tänkt maila henne & kolla läget hur det går för dem. Tänkte på dem extra mkt sent i onsdags kväll/natten till torsdag då vi kom hemkörande från kontinenten & passerade utanför Lund på vägen norrut. Förra gången vi passerade där, i slutet av april, då var det precis dagarna innan Piff & Puff föddes & Tinga låg inlagd.

• watz 84

Hej alla.
    Jag har följt tråden men inte lagt nåt inlägg ännu. Nu har jag i alla fall kissat positivt och jag var bara tvungen att dela med mig. Är så glad, även om det bara blir att smutta på champangen på bröllopet.
    Hoppas att det blir bättre än förr gången bara "håller tummarna"

• nennesjuttioåtta

ännu en dag till ända, rätt fin faktiskt, men jag har inte ens orkat utanför dörren. Jo, en gång, jag satte mig på en dyna på balkongtrallen (vi har ju alla möbler inomhus) men det blev för ljust. Känner mig som ett troll som inte tål solen och tycker synd om sig självt. Vad göra? Hade stoora planer på att träna men det rann ut i sanden, skulle verkligen behöva det!!!! Maken har varit på svensexa hela dagen och jag kände att det var rätt skönt att vara ensam en dag, men ändå känns det lite fööör ensamt och ynkligt.

piggelainen!!!
    Er semester verkade ju apskön!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen