• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Zozo

Vickan; e det inte lite mycket snack och lite hockey, fôr att vara hard? Jag menar bara, vore det inte bättre att aka in till gyn eller vem det nu är och lata dem fa titta pa dig och ev ge dig andra värktabletter? Det later dumt att lida när man inte maste (Du vet, samma snack som när du drog ut i evighet pa att ga och fraga om mer effektiva menssmärtepiller... ) Jag menar inte att skälla; det är bara det att du ibland reagerar sa precis som jag själv att jag blir upprörd... En bamsekram pa dig mitt i allt!!

Izzie; jag hade ALDRIG öroninflammation som barn men har fatt det ett par ganger som vuxen.. Fy farao! Första gangen fattade jag inte ens vad det var och trodde jag fatt vatten i örat. Gjorde tusan sa ont innan jag kom iväg till läkaren och det efter en 8h flygresa..

Ang diskussionen om helsyskon/halvsyskon sa spelar det absolut ingen roll! Jag älskar bada mina syskon lika mycket, fast jag liknar den ena till utseendet och den andra mer till personligheten. Och skulle nagon komma och säga att syskonet som är halvsyskon inte är lika "riktigt" sa far de se pa andra bullar!

• Telemarkgrrl

Jag kan ju inte svara för Cicci men nog skulle man hellre ha två barn som är helsyskon än två som är halvsyskon om man får välja? Det skulle då jag iallafall, inte för att halvsyskon är mindre syskon på något sätt men för att det är lättare att jämka ihop barnuppfostran, ledig tid, och en massa annat än bara en pappa än med två.

• Telemarkgrrl

Lappis, det är dags att hålla tummarna va?!

• Lapinette

Telis - vilken jäkla benkoll du har??!!! Men tumhållning är något jag tycker ni kan sluta med för jag inväntar mens inte BIM. Har precis alla menssymptom man kan ha och är glad så länge den segar ut sig pga Andalusienresan.

Åter igen gällande syskon (halva eller hela) varför skaffa barn med en karl som man inte vill leva med? Sorry, jag förstår inte logiken.

• Oms
    Telemarkgrrl skrev 2008-08-15 19:36:48 följande:
    Jag kan ju inte svara för Cicci men nog skulle man hellre ha två barn som är helsyskon än två som är halvsyskon om man får välja? Det skulle då jag iallafall, inte för att halvsyskon är mindre syskon på något sätt men för att det är lättare att jämka ihop barnuppfostran, ledig tid, och en massa annat än bara en pappa än med två.
    Om man får välja säger du, ja då vore det ju enkelt förstås, då väljer ju alla att ha barn m den man som man älskar o lever med, då finns det ju ingen anledning att skiljas åt o träffa ngn ny att få barn med. Men livet ser väldigt sällan ut så. i Cissis fall (baserat på hennes inlägg enbart) så pratar vi om att "skaffa" ett helsyskon i ett förhållande som inte är stabilt i nuläget och om man får välja då så väljer man inga syskon. separerar man då o träffar mannen m stort M ja då kanske det blir både 1 o 2 syskon till första barnet - allt beroende på hur förhållandet är - inte hur många barn man alltid sagt att man vill ha.

jag känner flera varav en väldigt nära väninna som har valt barn framför förhållandet vilket jag aldrig kommer att förstå. Det finns ingen som helst garanti att relationen till pappan är bra efter en separation och att då ha 2 barn m en man som inte är så superbra som pappa och sen dessutom vilja gå vidare m sitt egna liv är inte helt lätt, argumentet att barnen har ju iaf varandra brukar hålla lagom till första bråket m pappan sen undrar man varför man valde att skaffa 2 barn istället för ett...
  • Oms

Piggelin - jo det e blandade känslor faktiskt. O ena sidan ka det bli kul att få tillbaka lite rutiner igen, skönt att slippa nattvak o blöjbyte, underhållning, matning etc under vardagarno ch bara få koncentrera sig på sig själv - o andra sidan så kommer jag att skana min lilla princessa o alla de rutiner vi har o alla lek o mysstunder som dagligen förgyller tillvaron...

jag kommer ju att vara hemma i 9 månader totalt och jag kan inte vara mer självisk nu - maken vill ju oxå få vara hemma såklart! visst skulle det vara mysigt att få några månader till men jag har inte hjärta att "ta hans tid" bara för at tjag tycker att min tid på ngt sätt skulle vara viktigare än hans.

sen ang jobbet så e ja lite nervös faktiskt, jag ska få nya arbuppgifter till 50% och det e vissa saker som jag inte vill göra o andra som säkert blir spännande bara jag får känna på dem ett tag. tyvärr så har jag blivit av m min fysiska arbetsplats under mammaledigheten så det kommer att bli konstigt att sitta på en annan del av avdelningen o dessutom i landskap (ca 70% av avdelningen sitter i landskap så jag ska inte klaga men jag har alltid haft eget rum)

nu e det bara 2 veckor kvar innan jag börjar jobba igen - shit vad tiden går fort! men skönt att slippa stressa m dagis o så under de första månaderna iaf. Jobbar i 3mån o 3v sen har jag semester i en månad då vi ska till makens hemland o visa upp nytillskottet så det blir lite mjukstart på jobbet.

• Oms

Sweet - men guuuuuud vad söööööt hon e lilltjejen! har kikat in din blogg (det händer mkt sällan att jag tar mig tid för bloggar) och lelite om OS vilket fick mig att kommaihåg att jag hade fel kanal på o nu så sitter jag o kikar på 100m försökern - älskar friidrott, o gymnastik, hästsport, alla svenska hopp, simning osv så nu ska jag logga ut

• Oms

Mrs B - när Mathlida lärde sig krypa gjorde hon precis som Moa (Mugglans goa dotter) hon kröp alltså i sängen - på natten övade hon och det var mindre kul när man inte fick sova o andra sidan var det såå gulligt när hon kämpade på mmitt i natten-) det kan säkert var det som stör Malte just nu. Mathilda håller nu på att lära sig gå längs möbler o så och det övar hon på natten oxå - gå i sängen o hålla i spjälorna o kasta nappen p golvet...

• Telemarkgrrl

Nåja, Lappis, jag tänker nog hålla en liten tumme ändå.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen