Hej allihopa,
nu har vi landat hemma på svensk mark igen! Kom hem natten till igår & var ganska slitna efter bilresan från Amsterdam, men der gör inget eftersom vi ändå är hemma nu Tvätt, kolla post, packa upp & annat kul stod på agendan igår
Inser att jag inte kommer att ha en chans att läsa ikapp de senaste veckornas prat (så jag skippar helt enkelt det), men har "randomly" skummat igenom ngn sida lite här & där, & fastnade speciellt i diskussionen ni hade igår.
Klart intressant & egentligen har jag nog inte så mkt att tillägga, det mesta kloka har redan sagts/skrivits. Känner igen mig mkt i det som Lappis skrivit (som vanligt ). För mig har inte barn varit självklart/ngn direkt stark drift. Lite som Vickan, att "barn ska jag nog ha". Det viktigaste var att träffa en man som jag vill dela livet med (många grodor har jag kysst genom åren, så barn hade jag kunnat skaffa flera ggr om, om det varit en starkare drift). Visste ju inte om barnbiten skulle funka pga såväl ålder som min förlust av ena äggstocken osv. Adoption skulle jag kunna tänka mig, men skulle det inte funkat det heller av ngn anledning, så vet jag att mannen & jag skulle ha ett fullgott liv tillsammans ändå. Vi är bra på att njuta, han & jag Jag har så himla många syskonbarn (i sept kommer det tionde!), så dem hade jag kunnat slösa en massa kärlek på & ta med på resor/saker & ting. Ok, inte samma sak, men det skulle vara ett gott liv ändå!
Hmmm, det blev nog snurrigt detta - jaja, håller med er andra iaf!
Vickan, vad trist med missfall, men som ngn skrev, när det sker så tidigt, då är det ju antagligen ngt allvarligt fel med fostret/embryot & kunde aldrig bli livsdugligt ändå. Låter kanske krasst, men skönt att det hände så tidigt & på ert första försök! Ni kan ju uppenbarligen få till det, det är ju ett bra kvitto att ha med sig på resan framöver. Kram!!!
Cicci - skickar en lång & varm kram, du verkar behöva många av den varan just nu