• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Jag kan ju inte svara för Cicci men nog skulle man hellre ha två barn som är helsyskon än två som är halvsyskon om man får välja? Det skulle då jag iallafall, inte för att halvsyskon är mindre syskon på något sätt men för att det är lättare att jämka ihop barnuppfostran, ledig tid, och en massa annat än bara en pappa än med två.

Det var detta jag skulle inleda med.... kom sist... knäppt värre...

Min kompis berättade igår att hennes terapeuft, hur stavas det? psykotanten hon snackar med iallafall, hade fågat henne vad hon prioriterade högs, att leva med en man eller få barn, hon svarade bums Barn.
    Så psyktanten hade sagt att man behöver ju faktiskt inte ha en man för att vara lycklig och man kan få barn iaf. Hon är inte mkt för förhållande min 35 åriga väninna, hon kan inte tänka sig att bo med ngn, men barn vill hon ha o hennes klocka tickar som fan.... appropå vad det har diskuterats lite innan i veckan

• Frejis

Hej på er!
    Tillbaka i det regniga Sverige från Italien och massor med god mat och dryck (det syns på midjan, men gott var det i alla fall), trevliga bilturer, underbara byar... ja, ni vet allt det där som man gör på semestern. Det känns att vi har varit borta längre än två veckor eftersom allt har varit så intensivt.

Har försökt läsa ikapp, men måste gå genom tråden ännu en gång, så mycket som ni har skrivit.

Skickar först en megastor kram till Vickan! Vilken jobbig erfarenhet, men hoppas att du mår bättre snart. Kram!

Lappis, så du bimar nu? Vi är vältajmade den här gången, jag bimar också utan att veta exakt när jag hade mens senast... någon gång under helgen för fyra veckor sedan.

Cissi - en extra stor kram till dig. En fråga bara: varför utsätter du dig för det här? Jag tänker rätt så krasst och egotrippat (och står på kvinnans sida : du har jobb, du har Victor, du är frisk och har föräldrar vid liv. Att hjälpa någon som har alkoholproblem om personen i fråga inte vill ha hjälp är väldigt besvärligt och att leva tillsammans är ännu jobbigare eftersom man aldrig vet vilket tillstånd människan kommer att befinna sig i nästa morgon eller kväll. Att handla mjölk kan innebära en möjlighet till en fylla om man hårddrar.... hinner tyvärr inte skriva mer, men psyktantens tanke om att det är ok att använda sig av män som spermadonatorer är underhållande (sorry för ordvalet!).

På tal om bim - min kropp har alla symptom som man kan ha den här gången. Nästäppa och så känner jag mig så yr (annars är jag väl frisk, tror jag , trött, ömma bröst, ont i tjejmagen i kanske en vecka och så klart ett negativt gravtest

Kram till alla! Skriver mer imorgon, dags för en middag med kompisar i Stockholms kyla!

• nennesjuttioåtta

Cicci

Har nog förstått mellan raderna men ändå inte insett hur illa det var! Hur får man honom att förstå att han behöver hjälp?? För sin och framförallt för sin familjs skull. Tyvärr är nog såna här problem mer vanligt än man tror och det enda positiva med det är väl att det finns bra hjälp att få och människor som är/har varit i samma situation som vet vart du kan vända dig. För visst skulle du inte tveka om han var nykter? *kramar om*

• nennesjuttioåtta

Cicci
    Med det vill jag säga att han måste vilja och förstå själv hur illa det är ställt och du kan välja att stötta honom eller packa och gå. Du lch Victor skulle absolut klara er själva! Svår sits när man älskar någon som skadar sig själv.

Frejis
    välkommen tillbaka!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

Frejis (fast nu hann du väl gå)
    låter ju onekligen som finfina symptom, förutom det där jäkla minuset. Hoppet lever väl än?

• viktualia

Hm... Cicci.. jag undrar samma sak som Frejis.. har bara inte skrivit frågan rakt ut...

Även om du visste vad du gav dig in på så behöver ju inte betyda att DU ska vara tidernas hjältinna och ägna MÄNGDER av kraft åt att vara anhörig till en missbrukande make..

MEN jag är fullständigt medveten om att tillvaron är klart mer komplicerad än att vara svart/vit och din make och du har säkert perioder av äktenskaplig lycka. Men jag återkommer mer eller mindre tyst till Frejis fråga ändå...

Nenne - jobbytet till trots.. ska bara komma på nåt viktigt evenemang i din stad som just jag måste åka på... hihi
    Hur går det förresten med jobbletandet?!? *kramar om*

• nennesjuttioåtta

äh, det går sådär. Det var lite aktion före semestern men nu är det tyst och dött på platsbanken. Jag har ju skickat CV till en hel del ställen och tänkte ringa runt lite nästa vecka, få se om folk är på plats nu. De bör ju vara det!
    Det vore superkul om du kom och hälsade på! Det händer väl inte så mycket här vad jag vet, men du kan ju luska lite!

• FruCicci

Varför jag inte drar?
    Ganska enkelt, jag älskar människan!
    Sen är han inte alkolist i den bemärkelsen, han sitter inte och hinkar varje dag, men när han gör så gör han det med besked och han blir inte glad och rolig som jag blir när jag druckit.
    Min make dricker till vinflaskan är tom, sen blir han jätte elak och aggressiv mot mig....
    I morse var det skrik och bråk, han vaknade på soffan och vet nog ej varför han var där... han fick ett ryck i natt.... men jag var så besiken och man kan inte prata med en människa som är som min make med en gång för de går in i försvarställning c pajkastningen är i full gång inom en minut.

I kväll har vi haft trevligt, orkar inte bråka, vi har ätit kräftor och han badar nu Victor och han har inte druckit vin...

Nåväl, han är en trevlig och social prick som jag älskar väldigt mycket på något vänster, men jag har lärt mig att acceptera hans 'problem' o hans känslokalla sätt, jag kommer aldrig kunna ändra honom och få en a'la Nenneman eller Lappisman. Skulle vara trevligt dock.

Jag sa till honom härrom kvällen att han var en kall skitkorv o i går när han kom hem fick jag en puss på munnen!!!
    Det var månader sedan sist!

ja ja, det finns mycket att säga och inget....
    Vi lämnar detta nu och ni behöver inte kommentera mer...

Ha en trevlig helg allihopa!

• Mrs  B

Vickan
    Skönt att du mår bättre nu, men försök ändå gå och kolla dig så allt är "ute" ordentligt innan ni provar igen.
    Eftersom jag hade en förlossning så såg BM att allt hade kommit ut och det är jag glad för och att de var så noga med att kolla att allt verkligen hade kommit ut.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen