• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • FruCicci

Freijs,
    låter ju väldigt plussitivt, trots neg gravtest. Nästäppa!!!! et är det första jag fått varje gång jag varit gravid (3 ggr). Yr först i vecka 6-7...En av mina bästa kompisar testade positivt på 3 gravtestet, så vänta lite till....

Piggis, Telis mfl som skrivit kloka ord - TACK.
    Jag har kolla på min situation, men ibland så känner man sig lite extra uppgiven och ledsen och kanske förstärket lite (eller inte)... hur som, jag ska inte älta detta negativa mer utan tänka positivt, det finns så många människor som verkligen har det jobbigt så kommer jag med mitt futtiga...

MrsB, skönt att du vet och varit lite med om samma förrästen...

NENNE, ja du , innan du skrev det så tänkte jag, shit nenne äter ju pergotime, skulle inte förvåna mig om hon blir gravid med i af 3 stycken, ha ha ha.... MEN 7! Hjälp!

I dag ska det regna hela dagen, det blir väl galonbyxor på i parken för Victor, om vi inte hittar på ngt som involverar inomhusaktiviteter...

Tjing

• FruCicci

Mugglan, kommer jätte gärna ner till Götet o träffar er... och bor gärna hos er med om det rör sig om en natt bara... kullavik ligger ju en bit bort liksom....
    Ska kolla på det till september...
    Ska ev träffa Vänner och prinsen i veckan igen, vi sågs förra fredagen i södra Sverige o nu ska jag neråt igen, så denna gången kanske jag får se huset...

• viktualia

Vickan är vaken. Maken försöker övertyga mig om att jag ska upp snortidigt imorgon och att jag måste öva.. hm.. jooo det har han ju rätt i.. för HUR lockande känns 5.45 som väckarklockstid... hm...

ska spackla lite väggar och ladda en himla massa matlådor idag... alltså satte jag mig vid datorn för att skjuta upp allt lite lagom.. ehum..

• Frejis

God morgon!
    Telefonen ringde, annars hade jag sovit till tovl Här är vi lika yra som vanligt, det känns som om jorden snurrar åt fel håll... får se om det stabiliserar sig med lite frukost framför datorn.

Cissi - Jag har myntat ett eget namn för den här företeelsen som du beskriver och kallar det för "social alkoholism" då man fungerar bra i samhället, har ett bra jobb, familj etc. och står inte på gatan till skillnad från det "vanliga" föreställningen om alkoholister som halvt hemlösa gubbar med röda näsor. Det här som du beskriver med känslokyla, aggression, dricker tills flaskan är slut med mera, känner jag också igen, jag har nämligen vuxit upp i en sådan familj och sett den icke fungerande föräldrarelationen som barn på nära håll i rätt många år. Eller som du skriver, det fungerar jättebra tills...

Izzie - en jättestor kram till dig, vad jobbigt med öroninflammationen! Vet du hur länge du kommer att bli inlagd?

Telis - Fresgatan 12, det låter intressant. Är stället värt ett besök?

Nu har jag glömt hälften av det som jag ville skriva. Tillbaks och kolla!

Just ja, är det inte dags för en tråddejt snart?

• Zozo

Kramar till er alla!

Förresten har NAGON som jag haft nästäppa genom hela jädrans graviditeten???
    Jag väl säga att jag haft tur och allt har gatt enkelt och bra för mig, men de där sma och väldigt irriterande sakerna som konstant nästäppa och kliiga fötter har jag iaf fatt pa halsen! Jag bara hoppas pa att det försvinner/gar tillbaka till vanligt sedan...

• FruCicci

ZOZO, jag hade nästäppa från 3e veckan (då visste jag inte att jag var gravid) och hela jä-la graviditeten. Det släppte i samband med förlossnigen!
    Den sista graviditeten som inte fick fortsätta, var det igen det första tecknet, skrämmande!

Frejis.... jag vet allt det du skriver, liksom 8 år nu....
    Orkar inte babbla om det mer!
    Låter som + för dig ju!!!!!!!!!! Shit!

• Frejis

Mrs-B - det skulle vara skönt om det goda sommaren inte lämnade några spår på midjan. Men så mycket goda korvar som jag åt (och mycket annat) så är det inte så konstigt att det syns.

Piggelin - Vi måste ha varit i Italien samtidigt fast inte på samma plats Vi flög ner till Florens, hyrde bil där och höll oss sedan i centrala Italien. Nästa sommar blir det södra Italien om jag får bestämma... och det var varmt... sådär tjugo grader varmare än i Stockholm idag.
    Hur var er semester? Gick det bra att resa med A?

Nennelainen - sjulingar??? Inga fler kommentarer...
    Tänkte på det du skrev, att vi som är kvar på andra sidan av plusset har hållit på länge. Mmm, ibland känns det som om alla andras barn hinner fylla arton innan man lyckas med något... men då hinner väl systemet där nere bli förkalkat.

• FruCicci

Förrästen ska jag se till att vi kommer till en familjerådgivare nu. Det är jätte många av mina vänner som gör det o det har räddat mycket.
    Sen en annan sak, min man vet och fattar att han har ett problem, men jag tror inte att han vill inse vidden av det. Han dricker inte starksprit längre till exempel, för han vet att han har gjort bort sig så många gånger i samband med det. Så det är ju starkt jobbat.
    Men han vill liksom inte inse att han har problem med vin oxå, men det kanske kommer så småningom.
    Ag tömma hela flaskan, så har jag sagt till honom såååå många gånger: Måste du dricka upp allt jämt måste du det eller det eller det? Sen har jag (som man gör när man lever i situationer som denna) gått och kollat flaskor dagen efter och så där. Detta har resulterat i att han lätt kan lämna en deciliter kvar i flaskan, för syns skull, så skrattretande! Typ, kolla jag har inte hällt i mig allt...
    Så nu ska vi verkligen inte diskutera detta mera!

• Frejis

Cicci - analysen avslutad som du kanske märkte började ta slut även för mig, med alla dessa ...

För att vara mer on topic så är det inga tantspår här ännu. Tuttarna känns som halvstora bomber (sexigt värre!) och nästäppan känns också underbar. Not! Jorden fortsätter att snurra fast lite mindre efter frukost.

• viktualia

Frejis - låter som att det är dags att hålla tummarna!

Själv är jag nöjd över att missfallsblodsflödet verkar ha avtagit rejält. Lite mer drippdropp än flod nu!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen