• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

tack, Telis! Det gick ju bra det där! Semifinal imorgon...

• Lapinette

Och jag har tittat på gymnastiken istället!

nenne - låter snyggt!

• Zozo

Eh om man skulle döpa barnstackarn efter var hon tillverkats sa skulle väl var fa heta Malm (Ikeasängen här hemma... ) Inte sa spännande... Fast man kunde kanske spinna nat pa nyarsafton istället da... Nueva Annelia eller nat *fnisss*

• Lapinette

Snyggt Vickan! Hur många barn planerar ni att skaffa ??!!

Vilket jäkla skitväder. Orkar inte ta mig för någonting ... och vill absolut inte gå ut. Är det redan höst?

• Zozo

Här är vädret faktiskt fint men jag orkar inte ga ut.. Jag brakade just med maken per telefon och blev sa förbannad att tararna sprutade!

Han kan inte fatta att jag tycker det skulle vara jobbigt om hela hans familj pa 5 personer kommer en helg i oktober (beräknad förlossning 20/9). Jag fattar visst att alla vill komma men fanimej inte samtidigt! Orsaken skulle vara att de inte har rad att komma om de inte samaker (och hotell är inget alternativ nej).
    Var lägenhet är visst pa 125 m² men vi har bara tva sovrum (vart och barnrum/gästrum) och jag bara fasar över att ha folk sovandes överallt när man har en ny liten som antagligen inte sover om nätterna...

• Zozo

Cicci - sa skönt att höra! Da kan jag iaf hoppas att det försvinner med förlossningen!

• Mrs  B

Vi kanke får döpa om våra barn då eftersom de är "gjorda" i sängen med madrasser som inte har något namn.

Nr 1 och Nr 2 kanske???????

• start september

Zozo, jag förstår dig. Trots att vi har hus sade vi bestämt nej till att folk skulle sova över första månaden. Det var tillräcklig anspänning med besök öht. Våra föräldrar tog det på rätt sätt och tog in på hotell alt bodde hos vänner.

• MSW

Hej alla!

Zozo: Jag hade heller inte velat ha folk hemma och vara "värd" för.. Även om man såklart förstår att de vill hälsa på! Alltså, det tar juh på nerverna och tålamodet att ha nattgäster (någon människa någon natt då och då är väl en sak...) i vanliga fall! Och med en nyfödd bebis som man inte vet själv knappt hur man ska ta hand om och trösta och så låter inte det minsta lockande.. Men maken vill klart gärna "visa upp" er också!

Vickan: Huset ser verkligen fint ut, och ganska iordning gjort inför fotograferingen... Med bullar och jordgubbssaft..
    Skönt att blödandet lugnat ner sig, så du åtminstone kan försöka lägga energi på jobbet i morgon! Och 5.45 låter alldeles olidligt tidigt!

Vi har varit på IKEA idag, himla konstigt ställe det där... Man åker dit och ska inte ha någonting eller inte så mycket, och ändå kommer man hem med åtmistone en full påse!!!! Men men..

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen