• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Zozo, det där med att åka till dem var ju en alldeles utmärkt idé, då kan de få stå för matlagning och annan markservice! Angående övervikt så är jag helt på din linje också.

Vickan, tror inte jag jag orkar gå med i någon internetviktklubb även om jag tittat på den tidigare, på jobbet hinner jag inte sitta med det och hemma tillbringar jag redan för mycket tid framför datorn. Men, men, jag tror att det delvis löser sig nu när jag börjar jobba igen och får lite normala rutiner igen. Tänk, nu är det bara en vecka kvar tills det är tänkt att Iris ska vara färdiginskolad på dagis och jag ska börja jobba igen!

Piggelin, vilken dålig timing! Den där tanten kommer sällan vid rätt tillfälle verkar det som, en riktigt opålitlig typ, skräp.

Hjälp, vad Iris har varit jobbig idag, om inte maken hade gått ut med vagnen i omgångar vet jag inte hur vi klarat oss. När han kom tillbaka från tågresan hade hon så klart precis somnat i vagnen, jag fick av henne jacka och skor utan att hon vaknade och bar över henne till soffan, där låg hon och snusade ett par minuter till men vaknade rätt fort och som tur var på bra humör när hon låg bekvämt och såg mig när hon vaknade. I vagnen blir hon ju helt vansinnig när hon vaknar där.

• viktualia

Brudsommar - det gäller att hitta sin egen motivation till att banta och sin egen metod. Själv la jag en del av all min datatid på viktklubbande och det räckte.. Det häftiga med att banta är ju att man blir så glad av att bli smalare!!!

*kramar om och hoppas att du hittar motivationen*

• Piggelin1

Ahhhh, BS, just det - du börjar ju också jobba nu igen! Hur känns det?
    Imorgon börjar mannen jobba igen efter fyra veckors semester, men det blir ju bara två veckor på jobbet & sen börjar hans pappaledighet!
    Känns bra faktist, för nu under semestern så märker jag att vi blivit mkt mer samkörda & att mannen liksom laddar för att han snart tar över. Gör en massa saker & börjar få stenkoll på vardagen mer med Amanda liksom. Känns såååå skönt att det inte längre bara är jag som har kollen!! Vi är ju trots allt två föräldrar till Amanda Även om mannen vill aldrig så väl & gör en massa saker om kvällarna (då när han jobbar), så blir det ju så att den som är hemma hela dagarna med Amanda får mer koll.
    ...och nu när det bara är två veckor innan han tar över, det är ju liksom bara en spurtsträcka kvar

Just det på tal om att vara den som är hemma med bebisen & har mer koll & att det blir slitningar i relationen. Många pratar ju om att det är typiskt manligt/kvinnligt - men när jag var på möhippa för några veckor sen så var en barndomsvän till bruden med (som jag träffat flera ggr förut) & hon har en dotter & är gift med en annan kvinna & hon menade på att de har PRECIS samma bekymmer & problemställningar som de familjer med en mamma & pappa... När hennes fru tog över, då jämnade det ut sig & nu funkar det jättebra.

• Piggelin1

Frejis, hmmm, var kanske lite otydlig där - var alltså inte i Florens nu, utan detta var typ -96 eller så... Sen var jag i Toscana en gång till, 2002, fast då var vi aldrig i Florens.

Lappis - har inte hunnit in ordentligt i restråden ännu, men det kommer... Ser fram emot att läsa om din tripp till Portugal!

• Piggelin1

Telis - smart & kul resonemang det där med att skaffa barn nummer två snabbt, eftersom nummer två ändå aldrig får den ensamtid som ettan får...!

Har tänkt en del på det där med att få tid av föräldrarna om man är flera barn - jag är ju nummer fyra, så sådär hiskeligt mkt tid blev det nog inte över till mig... Fast jag hade ju syskon som tog hand om mig istället! Hmmm, nu sen vi fick Amanda, så funderar jag ibland på det där med att jag inte fick så mkt uppmärksamhet som liten, kan det ha bidragit till det taskiga självförtroendet & dito självkänslan som jag drogs med i en herrnas massa (alldeles för många!) år?? Tycker det är rätt intressant det där med att vilken roll/nummer man har i syskonskaran kan påverka personligheten. Allt stämmer ju självklart inte, men när jag läst om det så stämmer mkt inte bara in på mig, utan även på mina syskon.

• Lapinette

Tack Frejis, hittade den sidan också men det funkar inte att boka. Ska prova imorgon igen, något tekniskt fel.

Tillbaks till soffan och ytterligare en episod av Six feet under. Fortfarande ingen tant...hade velat få henne idag. Skönt att "lida" en regnig söndag.

• FruCicci

Lappis och Frejis, nu blkir ja nervööööööööös, det låter ju verkligen misstänksamt!

• FruCicci

Lappis och Frejis, nu blir jag nervööööööööös, det låter ju verkligen misstänksamt!
    (luktar plussssss)

• FruCicci

ha ha ha, jag trodde inte det första inlägger postades, så jag passade på att ta bort o lägga till lite....

ja ja

nu ska jag gå o lägga mig!
    vi hörs snart!

lappsi, hoppas inte tant fan kommer!!!!!!!!!
    WIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEE

Freijs, shit hungrig hela tiden. Kommer ihåg nu när vi var i kroatien och jag var tvungen att gå upp o äta bananer mitt i natten, ashungrig! Nääää det låter verkligen misstänksamt!

jag är alldeles pirrig i magen nu!

själkv har jag fått till det med , vi får se....

• _koko_

zozo - Du behöver absolut inte försvara dig, jag har full förståelse för att du känner som du gör!!! Sen tycker även jag att det var ett utmärkt förslag att hälsa på dem i stället.

Vickan - Jag skulle nog inte ringa upp folk och berätta att jag fått mf om de inte ens vet att vi försöker. Kanske de närmaste, men inte annars.

Hallå Frejis, välkommen tillbaka!!

BS - Något som hjälper mig när jag vill äta ordentligt är att göra veckomatsedel. Då blir det inga snabblösningar eller hämtmat när man inte orkar laga.
    Och ingen bantning medan man ammar. Tror det stod i info från bvc att gifter som finns lagrade i vårt fett frigörs och hamnar i bröstmjölken...

Piggelin - Låter väldigt lovande med utjämningen när pappan är föräldraledig, och "kul" att höra att det är likadant i samkönade förhållanden!! Ser fram emot att vara den med minst koll ett tag.

Page - Underbart att få en uppdatering från dig!! Hoppas så att allt går enligt planen nu så ni kan få lite lugn och ro sedan.
    Oj, shit, en puss till och med, DUCKA!!!

Nu måste jag göra gröt till conny!

(undviker aktivt att kommentera ev plus-lukt... )

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen