• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej hej pa er!
    tog lite tid att hitta hit, hittade er inte under vanliga Broellopsaemnen/Relationer. Vickan, hur kan du bryta trenden pa detta vis??????

Hoppas allt aer bra, vi aer fortfarande pa semester, tog vaegen via Amsterdam & brorsan efter Italien/Verona & Frankrike/Alsace. Sa helt ploetsligt har jag tillgang till dator igen!

Har inte laest pa flera veckor, ngn som kan taenka sig att uppdatera mig pa vad som haent sen senast? Muggles sms:ade att Vickan plussat - GRATTIS tjejen! Joesses, det gick fort, har du hunnit landa i nyheten aennu?

Har iaf haft & har fortfarande en grymt skoen semester!! Italien var kanon & Amanda talde savael vaerme (drygt 35C) som bilresor hur bra som helst!

Clownis, sag ditt inlaegg haer precis ovanfoer - har taenkt pa dig manga ggr, stort grattis till lilla tjejen & vad skoent att mannen din mar OK foer tillfaellet & ni kan njuta av er lilla toes tillsammans! Kram!

...och KRAM till alla er andra med!!

• Piggelin1

Naehaepp - inget som haent de senaste tva veckorna??

Muggles, vi hade med lite tvaettmedel & tvaettade upp ett par plagg en gang under veckan i Italien, dvs plagg som A trivdes extra bra i, i vaermen. Torkar ju direkt i den vaermen.

Vaetskeersaettning hade vi oxa med, men kom aldrig till nytta. Amanda ha aetit en burk m dagen, resten har varit groet, ersaettning (vi koer inte vaelling) & frukt. Och sa vatten foerstas, sa mkt vi bara kunnat proppa i henne. ...och sa har hn ju fatt smaka pa allt moejligt som vi aetit ocksa - glass, pasta, parmaskinka, parmesan, polenta, croissanter osv. Men det staemmer nog att hon generellt va mindre hungrig aen annars.
    Mer regel aen undantag var att barnmaten var kall, vi var ju ute pa vift m dagarna naer det var lunchdags. Bland annat fick hon en burk Spagetti m koettfaerssas pa en trappa pa Markusplatsen i Venedig

Den daer lilla ihopvikbara "barnstolen" var ocksa perfekt att ha med, eftersom barnstolar i princip aldrig fanns. Visst har ni en sadan med?

Annars, om man aker mkt bil, som vi gjort & ska goera imorgon, da vi koer hem till Sverige, aer att ha med sig nerladdade sommarpratare i bilen - foer oss vuxna alltsa! Vi har lyssnat pa alla moejliga, bla Kajsa Bergqvist, Bjoern Ulvaeus & Fredrik Lindstroem (den senare faktist raett trist!).

• Piggelin1

Hej allihopa,
    nu har vi landat hemma på svensk mark igen! Kom hem natten till igår & var ganska slitna efter bilresan från Amsterdam, men der gör inget eftersom vi ändå är hemma nu Tvätt, kolla post, packa upp & annat kul stod på agendan igår

Inser att jag inte kommer att ha en chans att läsa ikapp de senaste veckornas prat (så jag skippar helt enkelt det), men har "randomly" skummat igenom ngn sida lite här & där, & fastnade speciellt i diskussionen ni hade igår.

Klart intressant & egentligen har jag nog inte så mkt att tillägga, det mesta kloka har redan sagts/skrivits. Känner igen mig mkt i det som Lappis skrivit (som vanligt ). För mig har inte barn varit självklart/ngn direkt stark drift. Lite som Vickan, att "barn ska jag nog ha". Det viktigaste var att träffa en man som jag vill dela livet med (många grodor har jag kysst genom åren, så barn hade jag kunnat skaffa flera ggr om, om det varit en starkare drift). Visste ju inte om barnbiten skulle funka pga såväl ålder som min förlust av ena äggstocken osv. Adoption skulle jag kunna tänka mig, men skulle det inte funkat det heller av ngn anledning, så vet jag att mannen & jag skulle ha ett fullgott liv tillsammans ändå. Vi är bra på att njuta, han & jag Jag har så himla många syskonbarn (i sept kommer det tionde!), så dem hade jag kunnat slösa en massa kärlek på & ta med på resor/saker & ting. Ok, inte samma sak, men det skulle vara ett gott liv ändå!

Hmmm, det blev nog snurrigt detta - jaja, håller med er andra iaf!

Vickan, vad trist med missfall, men som ngn skrev, när det sker så tidigt, då är det ju antagligen ngt allvarligt fel med fostret/embryot & kunde aldrig bli livsdugligt ändå. Låter kanske krasst, men skönt att det hände så tidigt & på ert första försök! Ni kan ju uppenbarligen få till det, det är ju ett bra kvitto att ha med sig på resan framöver. Kram!!!

Cicci - skickar en lång & varm kram, du verkar behöva många av den varan just nu

• Piggelin1

Kan ju förresten berätta att Amanda lärt sig klättra/krypa uppför trappsteg Var ju hos brorsan i A'dam & där bygger de ju på höjden, eftersom marken är så dyr, så de bor i ett trevånings-radhus. Grindar i varje trappa, men den på bottenvåningen var öppen vid ngt tillfälle & jag tänkte att "det är ju lugnt, A klarar ju inte av att klättra upp". Jag hade fel Tittade bort en kort stund & vips står hon upp på tredje eller fjärde trappsteget. "Åh Gud" sa jag förskräckt utan att hinna tänka mig för (precis det man INTE ska göra...) - Amanda svajade till... och förblev stående *lättnadens suck* tills jag lyft ner henne

Mannen min får fullt upp nu när han börjar sin pappaledighet om ett par veckor!!

• Piggelin1

Tack, Lappis!!
    Japp - både här & i resetråden känner jag igen mina egna tankar/planer/inställning till väldigt mkt av det som du skriver Ska in i resetråden så småningom, men vet inte omj jag hinner skriva så mkt där idag.
    Ska förresten på AW idag, kul!

• Piggelin1

Hej MSW - hur är det med dig??

Kloka inlägg som alltid från dig, Omsan!

Omsan, mannen min går på pappaledighet samtidigt som din, dvs den 1 sept! Idag har han sin sista semesterdag, jobbar sen i två veckor innan det är dags för hans nya "hemma-jobb"

För egen del är jag faktist riktigt peppad för att börja jobba igen nu! Firman jag jobbar på går ju inte speciellt lysande för tillfället & det lades ett stort varsel strax innan semestrarna, men pratade med min chefs chef för några veckor sen & han menade att jag inte behövde oroa mig det minsta. Trodde iofs inte det heller, men man vet ju aldrig Verkar som om det är en omorganisation på G, men tror bara att det är positivt för min del. Min närmaste chef är bra i vissa avseenden, men varken speciellt professionell eller affärsmässig, vilket kan göra mig lätt frustrerad mellan varven... Vet att min chefs chef sen ett bra tag tillbaka gärna skulle peta bort min närmaste chef, så vi får se vad hösten bär i sitt sköte

Men först ska jag njuta av de sista två veckorna hemma med Amanda!

Känner att vår tvåveckors europa-tour verkligen gav både mannen & mig en massa energi! Precis som för alla andra, så sliter det ju på relationen med barn, men vi har också pratat om det en hel del & nu känns det bara bra!

• Piggelin1

Izzie, har du öroninflammation??? Fasen vad jobbigt Tycker mest man hör barn som har det nuförtiden!

Hoppas att det ger med sig snart & NJUT av pralinerna & vilan

• Piggelin1

Omsan - hur känns det för dig att gå tillbaka till jobbet då?!

• Piggelin1

Cicci, nu skriver jag lite grand, fast du kanske inte vill - hoppas att det är ok.

Först & främst så skickar jag en jätte-jättekram - precis som Nenne så har jag läst mellan raderna ett tag, men trodde inte heller att det var "så illa". Självklart kan man inte råda i en sån här situation, men håller med Frejis (du är klok & rak!) i det hon skriver. Plus att jag tycker att du MINST lika mkt förtjänar att leva ditt liv med en man som är minst lika bra som Nennes & Lappis (& min!). Du är ju så himla go, trevlig, smart osv, osv & förtjänar verkligen bara det bästa & inget mindre än så. Sen är det självklart inte svart eller vitt, men det gör mig ont att se hur illa du far när han är berusad. INGEN förtjänar att behandlas på det viset. ...och DU, sluta GENAST upp med att säga att du själv också har dina fel & brister!!! Det mår du bara dåligt/sämre av!!
    Som sagt, hoppas du inte tar illa upp för att jag skrev nu, men kunde inte låta bli. Egetligen skulle jag kunna skriva mkt mkt mera, men hoppas att jag fick fram lite grand av mina tankar iaf. Stoooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

• Piggelin1

Frejis - då måste vi väl varit i Italien delvis samtidigt?! Minns att vi pratade om det på picnicken i juni, men hade glömt exakta datumen för er del Vi bilade ju ner & kom till Verona den 1 aug & lämnade sen Italien för Alsace/Frankrike den 8 aug. ...och sen blev det en vända via Amsterdam & min bror m familj där med!
    Förmodar att ni också hade jättevarmt? Vi hade runt 35C hela veckan - lycka för den AC som fanns i vår lägenhet!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen