• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

Fasen vad du är underbar på att uttrycka dig, Nenne! Du är & förblir grym!! Sitter här & fnissar & tänker på "brinnande rövskägg" & hur det skulle se ut

• Piggelin1

Gomorron - dags att skrämma iväg alla igen genom att tjöta en massa?!

Ang vart jag jobbar - jag minns att det varit uppe förut, för ngt år sen eller så, så om ngn minns den diskussionen så blir gissningstävlingen enkel - om den inte redan är det förstås... Skit samma att jag "avslöjar mig" - firman är ju ändå såpass stor...

Muggles, vilken puckad kommentar av kollegan!

Koko, vad kul att Conny börjat gå mha hålla i dina händer!! Minns när vi försökte i början några ggr, innan A fattade att man skulle sätta ena foten framför den andra & inte bara stå, & sen rätt som det var, så lossnade det!

• Piggelin1

Koko, hälsa Cicci när du pratar med henne

• Piggelin1

Telis - jag hämtar ju också ut mediciner med jämna mellanrum & jag får nästan alltid också betala sådana där småsummor efter att tag, då jag egentligen trott att det ska vara gratis. Om jag vet att "året" börjar närma sig sitt slut, då brukar jag passa på att hämta ut extra mkt salvor/astmamediciner etc, så att det blir billigare just då

• Piggelin1

Omsan, ang att börja på dagis så vet vi inte riktigt ännu när vår A ska börja. Mannen är hemma februari ut & sen är det ca 1½ månad tills flyttlasset går (då vi även byter kommun) & att då skola in henne ngnstans inne i stan i jan-feb känns bara dumt. Med andra ord vill vi göra det under våren (i området dit vi flyttar), men det vete tusan om detta går med tanke på köer etc, så i "värsta fall" får vi hitta ngn lösning där vi är hemma fram tills efter sommaren.
    Så man kan ställa sig i dagiskö direkt efter att barnet är fött i Sthlm? I Gbg får man göra det max fyra månader innan man vill ha platsen & dit vi flyttar så är det sex månader innan.

Ang ett andra barn/syskon & så, så har mannen & jag inga bestämda planer ännu huruvida vi ska försöka få till en nummer två eller ej. Det vore ju roligt att de skulle ha varandra, speciellt som jag själv är uppvuxen med fyra syskon. Samtidigt är vi ju inte precis purunga ngn av oss, så det kanske inte ens funkar att få till. Jaja, det ger sig så småningom...

• Piggelin1

AM, precis det jag tänkte med!!
    Typ, MÄNNISKA, du måste ju testa för sjutton

• Piggelin1

AM, håller med dig om detta att se var i syskonskaran en person är. Stämmer ju inte alltid, men ofta, tycker jag! Tillämpar teorierna det på flera av mina vänner & bekanta
    Själv är jag nog också en typisk lillasyrra, fast egentligen är jag ju både storasyrra & mellanbarn också (nummer fyra av fem). En salig mix med andra ord.

• Piggelin1

Mannen är storebror, men många tror att hans två år yngre syster är äldst, om man ser till personlighet & hur de lever sina liv. Inga regler utan undantag Fast å´andra sidan är det ju vanligt med relationer där den ena är storebror/-syster & den andra lillebror/-syster & där stämmer det ju på oss!

Sjutton vad jag gaggar på, nu ska jag ssätta mig & kolla in filmen som jag var med & grejade med för ett år sen - fick ju aldrig se slutresultatet innan jag gick på mammaledigheten!

• Piggelin1

...och jag är också hungrig! Väntar på en kollega som skulle iväg & hämta lite lunch, så får jag sällskap sen.

Jösses, vad bortskämd jag är just nu förresten! De senaste fem arbetsdagarna har mannen fixat lunchlåda till mig Han är verkligen superduktig på att laga mat, mmmm!

• Piggelin1

Hmmm, Varma Koppen - själv föredrar jag Kedlas soppor

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen