• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

F-n, BS - jag blir SKITupprörd när jag läser det du skriver om dagiset!!! Så ska det väl för fasen inte vara????!!
    Jag skulle bli urförbannad om jag upptäckte detsamma!
    Vaddå städa, f-n de är väl där för att ta hand om barnen??! ....och fyra är ju för fasen eftermiddag fortfarande!!??! Jag blir ju för fasen nästan tårögd när jag läser att Iris sutttit/stått där alldeles själv när ni kommit på em. Lilla tjejen, hon är ju inte ens 1½ år?!
    Jag längtar verkligen INTE efter dagis-karusellen, det är ett som är säkert.
    ...och den där grejen att få vibbar/hintar om att man är en dålig föräldrer om man hämtar sitt barn efter fyra osv - har hört mkt om det där från kompisar som är inne i den loopen.

För vår del hoppas vi faktist på att börja med familjedaghem - lite mindre, lite lugnare. Fast hur det går i dagislotteriet, det vete gudarna. Vi räknar kallt med att vara glada över att få en plats & sen direkt ställa oss i byteskö.

• Piggelin1

MSW - TACK för att du delade med dig så detaljerat om hur du upplevde din förlossning, vilken prestation!!
    Stort grattis igen!

• Piggelin1

Nenne - jag sitter här o asgarvar så att min kollega undrar vad jag läser.
    Var tvungen att läsa högt för honom (lindade dock in det lite & sa det var ett mail jag fått från en kompis, vill ju knappast avslöja att jag sitter & läser på en bröllopscommunity på jobbet...)

Du är verkligen såååååå himla ROLIG!!!! Kul att akupunkturen gick bra förresten!

Håller tummarna att det ska ge resultat för både dig & Lappis!

• Piggelin1

Hej på er,
    ett inlägg från den hårt arbetande kvinnan - NOT
    Fortfarande väldigt lugnt på jobbet här, men hoppas att det ska börja röra på sig mera snart.

Tinga, vad kul att se dig härinne & vad underbart med en hel natts sömn!!

Sweet - kul att du är så nöjd med ert dagis! Låter verkligen jättebra! Här känns det ibland som om vissa dagis är mer fråga om förvaring än "OMSSORG" som ngn skrev häromdagen...
    Jag VET att det inte är så överallt, men när BS skrev om stackars Iris i förra veckan, då fick jag samma tankar som Koko skrev om här ovanför, dvs ångest att det är ngn annan som ska uppfostra henne om dagarna...

Nenne - jag tänkte på dig igår & undrade just hur det hade gått på festen i lördags! Vad kul att det inte var så illa som förväntat!

Ang kräftor, håller med Muggles - Havskräftor rules

Lappis - vad trist att det går dåligt för din firma, men jag sällar mig till de andra - med tanke på hur duktig du är, så lär det lösa sig för dig utan bekymmer - OM nu firman skulle konka.

Igår köpte vi en Micki Lära-Gå-Vagn till Amanda! Hon har föst runt både stolar & Lamino-fåtöljerna de senaste 1-2 veckan, så vi tyckte det var dags att slå till. Hade hittat ett par annonser på Blocket, men fick ingen respons där, så vi åkte till Barnens Hus & slog till, 219 spänn tyckte jag var helt ok!

• Piggelin1

OMSORG - jag stavar som en kratta...

Lappis förresten, du som vet att jag smygläser i din andra tråd mellan varven - jag inspirerades av er middag i fredags, så vi gjorde nästan samma som er i lördags kväll! Blev kanongott! Mmmm!

• Piggelin1

På tal om havskräftor, visst blir man sugen...
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=824410

Av ngn anledning är jag världsbäst på att skriva om en massa saker här som INTE har med trådens kärna att göra

• Piggelin1

Izzie, Amanda har inte hunnit använda den så mkt ännu, det blev en liten provtur igår kväll, men det verkar bra! Efter ett tag tyckte hon att det var minst lika roligt att hålla händerna liksom nertill på vagnen & skjuta den framför sig när hon gick framåt på knä ...och varför inte, det funkar ju det med! Alla sätt är bra utom de dåliga
    Det som Amanda också uppskattade var när jag satte hennes mjukiskatt i vagnen igår, så att den fick åka med! Hon tjöt av glädje! Nästan lite som när hon badade i bidén i lägenheten i Italien - riktiga lyckotjut! Så gott att se!

Mindre - man upphör aldrig att förvånas
    Det som jag gjort några ggr är att Amanda efter en stunds tidningsbläddrande/-rivande hemma som resulterat i mera konstant tidningsÄTANDE, då har jag faktist gett henne nappen. Då kan hon fortsätta att riva & tycker det är kul, men stoppar inte sig en massa tidningspapper hela tiden... Fast detta har ju inget att göra med baciller, mer att jag inte vill plocka papper ur munnen på henne hela tiden, men ändå låta henne hållas med att riva så mkt hon vill & orkar Amanda har annars också tuggat i sig såväl gräs, som mossa, som blad, som mattludd, som.... Det som inte dödar, det härdar

• Piggelin1

Izzie, glömde skriva om huruvida Amanda är stadig - jodå, hon är nog ganska stadig tror jag - nu i helgen gick hon första gången med bara en vuxenhand som hjälp! Fast bara hennes högerhand än så länge, vi testade med bara vänstern, då funkar inte balansen ännu!

• Piggelin1

Märks det att jag har det lugnt på jobbet

• Piggelin1

Omasan - LYXIGT med egen kväll - NJUT av det!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen