Ännu en tur med barnkarusellen
Har ni regn i Sthlm??
Här är det strålande sol & underbart väder
Har ni regn i Sthlm??
Här är det strålande sol & underbart väder
Japp AM - håller med dig helt & fullt, ang att Leva fullt ut!
Det är en sådan härlig känsla av "här & nu" & "vad härligt livet är" när man är inne i det "flow:et" extra mkt!! "Bara vara" - mmmm!
Nu ska jag fixa lite lunch till lilla damen innan vi traskar iväg till kompisen. & hennes dotter.
Hej Izzie,
kul att se dig!
apropå tänder, Amanda är en "senis", hon fick sin allra första tand för knappt en månad sen. Inte skymten av nummer två ännu...
...och ja, det känns lyxigt att ha några månader till med Amanda att se fram emot nästa vår!!
BS, önskar också er en superhärlig kväll! Njut!
Hej svejs!
Så har man jobbat sin första dag efter mammaledigheten...
Kändes OTROLIGT konstigt i morse & i ärlighetens namn hade jag svårt att slita mig när jag skulle åka hemifrån... Pussade på Amanda säkert tio ggr extra innan jag till slut tog mig i kragen & åkte Fick mail av en kompis sen idag - hon menade att när hon gick tillbaka till jobbet för några år sen (hennes sambo skulle också vara hemma då), så grät hon de första dagarna när hon skulle gå... Kändes skönt att höra
Framåt lunch fick jag mail av mannen, med rubriken "Amanda just nu" med några bifogade bilder på A från förmiddagen
Senare på em började jag längta alldeles gräsligt, så vid fyra fick det vara nog & jag drog hem så snabbt det gick i köerna (som faktist inte var sååå farliga idag!).
Kände mig lite allmänt rastlös på jobbet faktist - hade ingen dator under första halvan av dagen (den låg inlåst & kollegan med nyckel var inte där), så jag kunde inte ens slöläsa ikapp mailen. Tjöta med kollegorna kan man ju inte göra en hel fm heller... Är ju van vid att vara så ruskigt effektiv när Amanda tex sover & nu hände typ ingenting & ingenting... rent allmänt så verkar tempot ganska lågt just nu & ngn tycker säkert att jag ska njuta av det, men jag lär nog bli rastlös ganska snart om det inte rör på sig hyfsat iaf. Jaja, den som lever får se!!
Hmmm, skulle säkert kommentera en massa, men det mesta är bortblåst (jag väntar på att hjärnan ska bli som vanligt, nu är det ju faktist ett tag sen jag slutade amma!), men just det, nu kom jag på det:
Grattis AM på bröllopsdagen!
Grattis till de 30, MrsB!
Vilken brödrost du var i helgen, Nenne! Kan vi boka dig till vi ska gifta oss?!
Liten - jag har lite tips från BVC & där står det bla att man kan koka torkade aprikoser i lite vatten tills de mjuknar & sen mixa det - sen kan man använda det för att söta sådant som är lite surt, istället för socker etc. Vi har kört det en del & det funkar finfint!
Izzie, tror det var du som frågade MrsB om mackor, men jag tar mig friheten & svarar ändå. Vi kör vitt bröd, typ formfranska. Skär bort kanterna, smöra & sen leverpastej alt. kalvkorv. Dela i småbitar. Amanda ÄLSKAR det! Även detta att hon får plocka & pilla med det själv. Leverpastejvarianten brukar vi göra som "dubbelmacka", så kletar det inte fullt så mkt...
Stort grattis till killen, MSW! Ser fram emot att höra mer så småningom!
Tinga, grattis till att ha grejat första stunden ensam med pojkarna! Jag minns att jag tyckte det var läskigt att vara ensam första gången med Amanda, & du har ju TVÅ att ta hand om.
Japp, nästa gång vi passerar Lund ska vi hojta till! Hade jättegärna kikat förbi i söndags & vi hade erbjudande om fika även hos min kusin i Halmstad på hemvägen, men längtan efter Amanda hos mina föräldrar var större Det var ju första gången vi lämnade bort henne över natten Men det gick som sagt bra! Det var nog vi som saknade henne mer!
Ännu en dag avklarad på jobbet & i ärlighetens namn känns det lite segt för tillfället, men hoppas på att det kommer igång med mer tempo ju mer jag kommer in i lunken... Jag blir så rysligt ineffektiv om jag för lite att göra.
Sen är det väl lite allmän handlingsförlamning på firman nu efter varslet som lades precis innan semestern. ...och i eftermiddags gick nyheten ut att VD'n slutar, vilket iofs ingen sörjer speciellt mkt...
Trodde faktist inte att det skulle kännas så mkt att åka hemifrån Amanda på morgonen, men det är väl det där med känslor & hur man reagerar, man kan aldrig veta innan man är mitt uppe i det. Just nu känns det faktist som om mina tio månader var lite för lite. Men, å andra sidan har jag ju några månader att se fram emot till våren istället! Då får jag mer tid med henne!
Mannen var rätt utschasad när jag ringde honom kring lunch idag, Amanda hade bara sovit en halvtimme eller så på fm. Men nu sov hon iofs desto mer på em & ikväll, så det kompenserade. Det är ju inte bara en ny vardag för mannen, det är ju även nytt för Amanda att vara ensam med sin pappa hela dagarna. Lite inkörningsperoiod för båda innan de är "up & running". Rätt naturligt, antar jag.
Den där Louise Hallin eller vad hon hette, som ni skrev om innan idag - vem är det?? Jag har totalt missat henne, aldrig hört hennes namn ens Låter ganska rabiat i sina åsikter, lite som AW, fast på annat sätt.
Jaja, det man inte vet, har man inte ont av
Den enda jag känner till är Malin Alfvén, minns att hon var sommarpratare för ett par år sen.
Spännande med det ni skriver om akupunktur förresten!
Izzie,
jag köpte Mosboken (Första & Andra ingår i samma paket, den ena är en pekbok för barnet, den andra en receptsamling) för ett tag sen & jag säger som Muggles, den är bra som inspiration! Recepten från BVC etc är ju ganska ospännande, men Johanna Westmans recept är lite roligare med mer färska kryddor, vitlök, parmesan etc.
Sen kan man ju alltid ändra lite här & där som det passar, men som grund tycker jag att den är jättebra!
Ställer förresten samma fråga som Izzie, vilka är det på de senaste bilderna i galleriet??!
Kollade precis in fotogalleriet & kom på att vi inte haft Storasyrran inne på väldigt länge, hoppas allt är väl där.
...och Cicci, du som undrar över Piff & Puffs namn, om du kollar i galleriet, så kan du se deras riktiga namn där!
Vickan, Omsans tjej hängde jag också med på, men sen var det de två sista. Kan det vara MSW med magen?
Nenne - vad kul att det gick så fort att få en tid!!
BS, håller tummarna att det inte blir ngn jobbig mjölkstockning för dig - kram
Nu ska jag kolla lokala nyheterna & se vad de säger om vår sparkade VD...
Tjing!