Ännu en tur med barnkarusellen
Nej, Sweet - du är inte ett dugg konstig - hallå eller!
Känns det bra, så känns det bra 6 dagiset verkar ju var grymt, så då är det ju bara att köra! Låt folk tycka vad de vill, men sett i det stora hela, så är det ju faktist VI i Sverige som är ovanliga, som är hemma så länge med våra småttingar (såvida man inute bor i ett land där hemmafruar är normen...).
Min bror & svägerska i Amsterdam ska få sitt andra barn om en vecka (planerat snitt) & svägerskan kommer bara att vara hemma i tre månader, efterom det är så det är i Holland. Hon har precis fått fast jobb & detta vill hon inte bli av med.
Dessutom så tror jag att i Sverige är det så mikt aktiviteter uppbyggt kring detta att folk är hemma 1-2 år, så då finns det en massa saker att hitta på - öppna förskolan, mammagrupper, babysim, baby-yoga, baby-spa, baby-sång, baby-rytmik, baby-massage & gud vet allt... Då är det inte kosntigt att man kan ha en rätt behaglig tillvaro hemma om dagarna med sitt barn & fylla tiden. Men är man helt ensam & "alla andra" också bara är hemma i tre månader, då är ju inte det ngt konstigt.
Min svägerska har fö fått precis samma reaktioner som du, Sweet, av vänner & bekanta i Sverige, ang detta att vara hemma så kort tid.
Jag var ju hemma tio månader & att vara hemma mindre än ett år är inte heller helt politiskt korrekt i Sverige, känns det som... Som kvinna ska man vara hemma åtminstone ett år, annars är man konstig...