• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej hej,
    ett snabbt inhopp innan Amanda & jag drar ner till mina föräldrar över dagen. Antagligen sista gången som mammaledig... Ok, jag ska ju vara hemma ett par månader nästa vår också, är planen, men det är ju långt tills dess...

Rent allmänt så har det varit en massa "sista gången"-dejter den här veckan - en tjej från Magplasket & hennes pojk, en fd kollega & hennes pojk, några tjejer från mammagruppen (fast vi ska iofs försöka få till en träff till i nästa vecka också) - känns verkligen konstigt! Även om vi kommer att ses igen, så blir det inte på samma sätt, denna "eran" (mammaledighetsperioden) är liksom förbi! När jag är hemma igen lite nästa vår, då är ju alla de andra tillbaka på sina resp. jobb
    Samtidigt är jag laddad för att börja jobba, men man blir ju alltid lite nostalgisk när en viss period i livet närmar sig slutet, oavsett om det är studier, byta jobb eller mammaledighet.

AM - jag hade inte fattat att du aktivt börjat jaga pluss igen! Måste ha missat det!

Ang badrum så börjar vi närma ioss sluttampen av alla våra val till vårt hus - den 15 sept är "frysdatum". Hittills så har det rullat på bra & vi kommer överens utan bekymmer - gott! På tisdag ska vi på konsultation på Engelska Tapetmagasinet, det finns ju HUR mkt som helstatt välja mellan & denna butiken har verkligen ALLT!
    www.engelskatapetmagasinet.se

Nähäpp, nu måste jag packa ihop Amanda & mig!

Liten förresten, bra med mattipsen fr AW. Visserligen var det mesta ganska bekant, men bra att få det bekräftat liksom! Amanda kinkar lite för tillfället nämligen, ngn kombination av utvecklingsperiod kanske & att hon troligen har sin andra tand på G. Hon var lite kinkig ism första tanden för några veckor sen & nu dreglar hon en massa igen, så jag gissar att den andra är på G.

Ha det gott så länge!

• Piggelin1

Hej Muggles!
    Kul med livstecken - nöjd med semestern?!

Jag gillar också inbyggda badkar (Gbg:are till trots ) - tycker det är supersnyggt! Skulle jättegärna ha det i huset, men tyvärr får det inte riktigt plats. Det får bli i nästa hus

Nenne, men vad f-n
    ...och jag håller också med dig i-landsproblemet - med ett extra tillägg. Tidigare om man var inne på vår tråd & gjorde en update (F5), om det då var nya inlägg som kommit till sen senast, då hamnade man längst upp på sidan & kunde scrolla ner. Om det INTE var några nya inlägg, då hamnade man längst ner vid samma sista inlägg som senast. Nu måste man scrolla ner oavsett om det finns ngt nytt eller ej - irriterande det med & helt klart ännu ett i-landsproblem!

BS, så du börjar jobba nu på måndag??!

Hade en supermysig dag nere hos mina föräldrar idag, de är verkligen jätteförtjusta i Amanda & nästa lör-sön ska vi lämna henne där för att sen åka vidare ner till Österlen för att gå på bröllop! Första gången hon sover borta utan oss!

Nu ska vi kolla in Lasse Hallströms "Casanova" på fyran, tydligen utspelar den sig i Venedig - passar ju bra när vi precis varit där!!!

• Piggelin1

Hahaha BS, du är bara för rolig Känner igen det så väl! Tack för ett gott skratt såhär på morgonkvisten!

Just det förresten, lycka till på jobbet första dagen idag, BS!!

När ni skrev tråddejt så kom jag att tänka oss Gbg:are & på Pirr!
    Ho-ho, var är du ngnstans, Pirr??! Saknar dig!! Hoppas allt är bra med dig & dottern! Hon måste väl snart vara ett halvår?

Cicci, vad kul att träffa Vänner - vad avis jag blir! Om du är inne & läser, Vänner - kram på dig!
    ...och jag känner igen det där med att låstas sova, det händer även i detta hemmet då & då

Telis - fägerna i ert badrum låter precis som det vi väljer till vårt ena badrum i huset! Fint!!

• Piggelin1

Izzie, vad skönt att du fått komma hem från sjukhuset nu, men jobbigt att det kommer att ta tid att återfå hörseln. Krya-på-dig-kramar i mängd

• Piggelin1

heeej Pirr!
    Vad kul att du kikade in!
    Det är faktist min sista vecka nu Nästa måndag är det jobbet igen
    Om du vill & har en stund över, så tror jag att torsdag skulle kunna funka för en dejt, hur har du det då?

• Piggelin1

Grattis Moa på ettårsdagen!!
    Håller med dig helt & fullt AM, klart att det är mamman & hennes prestation som ska firas - åtminstone den allra första födelsedagen, då har de små liven ändå ingen riktig koll

Pirr - vad KUL! Vad sägs om att ses vid 13-tiden, så har Amanda hunnit få i sig lite lunch. Hmmm, plats... Vasaplatsen, kan det vara ngt, så ser vi vart vi går efter det?
    Minns inte om jag har ditt mobilnummer sparat - nej, nu kollade jag, det har jag tyvärr inte.

• Piggelin1

Pirr, om det är en yahoo-adress, så är det samma som förut!

Kram till Nenne

• Piggelin1

Hej hej,
    inne på min sista skälvande vardag hemma med Amanda - känns helskumt! Sådana där smågrejor poppar upp i skallen - "nu blir det inte jag som kan välja ut vilka kläder hon ska ha om dagarna längre", "nu är det inte jag som får chansen att testa alla de där luncherna med henne längre" (såväl burkmat - köpte en del nytt innan i veckan - som hemlagat). "nu missar jag allt det där (var)dagliga" osv, osv. Nostalgisk, helt enkelt.

Har iaf haft en mysig vecka med diverse dejter, bland annat så träffade jag ju Pirr igår &fick spana in hennes supersöta dotter! Tack för en supertrevlig eftermiddag igår, Pirr!! Dottern din har så fina & pigga ögon!!

Telis, känner igen det där som du berättade om kompisarna med först en ivf, sen en som kom till utan hjälp på traven. Har en ganska nära kompis som varit med om precis samma sak. Nu har jag iofs inte riktigt koll på "vad det var för fel på dem", eftersom detta var 5-6 år sen & lååångt innan jag själv kommit på barnatankar (& inte ens träffat mannen min!). Men nummer två kom till helt utan hjälp av ivf. De skippade att skydda sig, eftersom de visste att det ändå inte skulle ta & usprungsplanen var att kontakta Falun (de gjorde sin ivf där) ca ett halvår efter att lillebror blev till. Så där sket sig deras tidplan Men på ett väldigt positivt sätt!!

Lappis - låter spännande med akupunktur! Fnissar lite åt detta att du ska dra ner på träningen - även om du skulle dra ner massor utifrån ditt perspektiv, så är en annan inte i närheten av att vara på din nivå... Men självklart fattar jag att det måste kännas svårt - så himla många år som du tränat så otroligt mkt & hårt!! Det är ju liksom en del av dig & din personlighet! Det är ju inget man bara ändrar på sådär utan att det känns skumt... TÄNK om detta vore det rätta för er!!! Akupunkturen & dra ner på träningen en del - åhhhh, vad jag hoppas!!

Hej Frejis, kul att du kikar in från andra sidan Östersjön! Vad gott det låter med färskpressad äppeljuice! Påminner mig om "Årets Skörd" äpplejuice från Kiviks Musteri... Fast den din pappa gör är säkert ännu godare!!

Tinga - vi kommer att passera utanför Lund igen imorgon - på väg ner till Österlen & ett bröllop där, inte så långt från Ystad. Kommer att tänka på dig då!!

Annars så ska jag hem till en mammakompis & lunch idag & sen blir det definitivt en promenad i solen i eftermiddag. Det gäller att passa på nu innan jag åter ska börja vara instängd på ett kontor hela dagarna....! Kände samma sak igår, efter att Pirr & jag skilts åt ville jag inte gå hem, så jag satt på Götaplatsen en stund med en bok medans Amanda sov lite skönhetssömn! Njuta in i det sista!!

Ikväll blir det David Urwitz på Liseberg, gillar honom skarpt & har haft på honom på CD-spelaren nu på morgonen. Då slog det mig att Amanda faktist har varit med på konsert med honom förut, förra året i augusti, då hon låg i magen

• Piggelin1

Hmmm, jag låter ju riktigt patetisk med all min "sista-veckan-nostalgi" - men vad f-n, skit samma, ni får stå ut med mig Jag frossar i det & på måndag är det jag som börjar dra in pengarna till familjen

Nenne, såg detta med festen imorgon - håller med alla föregående talare, inte minst detta med GOTT vin! Känner igen det så väl från motsvarande stora kalas hos tex min syster, där jag kände mig som värsta ufot i egenskap av att vara enda singeln. Jag fantiserade ihop alla möjliga saker som jag ville säga till folk för att "täppa till truten" på dem... Strykekram

• Piggelin1

STYRKE-kram skulle det vara...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen