• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

Haha, jag väntar fortfarande på ordet lampa från Amanda - just för att jag vet att just detta ordet är så himla vanligt bland små barn - men inte då!
    Fast det kanske kan bero på att vi aldrig pratat om ngn lampa eller pekat ut den för lilla tjejen? Jag pekade faktist på lampan häromdagen, just för att se om det kunde tänkas fastna, men så fort jag försöker peka på ngt, så tittar Amanda bara på mitt pekfinger, aldrig på det som jag pekar på Hon har liksom inte riktigt fattat ännu vad pekandet innebär

Nu ska jag packa ihop & åka hem!
    Tjing på er!

• Piggelin1

Nennelainen - tänkte samma som du - dvs att så loss med storsläggan på valvet. Har svår allergi gentemot valv även jag

Spännande att du skrivit en krönika - keep us updated!!!!

Igår stod Amanda helt utan stöd & utan att hålla sig ngnting i 3-4 sekeunder! Första gången & HUR häftigt som helst!!! Hojtade på mannen & han hann komma & se det han med! Lilla gullungen - tänk vad mkt som händer första levnadsåret egentligen - HUR mkt som helst! Det är sååå coolt! *stolt som en tupp*

Var & lunchade idag hos en kompis som är mammaledig - vad liten & lätt hennes 2½-månaders var att hålla jämfört med Amanda! Så länge sen, men ändå inte

• Piggelin1

Muggles - det kanske inte är så konstigt att hon är i bababa-stadiet fortfarande, visst var det hon som fick nappen instoppad precis hela tiden
    Ngt säger mig att våra respektive döttrar kommer att vara av det pratigare slaget - förstår inte alls varifrån det kommer

Kvalitetsprocessaudit - jag somnar bara jag läser/skriver det ordet... Zzzzzzzzzz...

• Piggelin1

AM - kan inte läsa vad galningarna skrivit! Kommer bara till en inloggninsgssida när jag klickar på din länk!

• Piggelin1

Men gud, vad pysslar folk med??
    Finns det sånt på Familjeliv också?? Fattade ingenting först - var tvungen att läsa ditt inklippta inlägg två ggr innan jag fattade ngt...

Håller med dig Muggles, det där att de själva tycker det är spännande att skriva sådant...

Men måste man vara medlem på Familjeliv för att läsa trådar eller, eftersom jag inte kom in? Har inte varit inne på Familjeliv sen i vintras tror jag...

• Piggelin1

Tinga - intressant att läsa om hur dina tankar går/gått. Vräk ur dig så mkt du vill & orkar! Jag läser!

• Piggelin1

Hej hej,
    kan bara hålla med AM - vi hade med en liten vattenkokare nu när vi var ut på vår europa-tour & det funkade hur bra som helst att blanda till gröt, ersättning etc mha denna. Diska i handfatet gjorde vi med...
    Hade fått låna en sån där flask-/barmnatsburkvärmare av en kompis också, men vi använde den knappt, eftersom vi oftast var ute på vift när det var dags för lunch/barnmat. Antingen fick hon då kall mat (bla på Markusplatsen i Venedig ) eller så passade vi på att ta en kaffe ngnstans & då var personalen alltid villig att komma ut med en kanna hett vatten, som vi kunde stoppa ner burken i.

Vi bodde ju både på hotell & i lgh & den stora fördelen med lägenheten var att Amanda fick ett eget rum & vi kunde lägga henne utan att störa henne, som man gör i ett hotellrum. Vi rationaliserade bort att packa in resesängen i bilen, det är ngt som vi inte kommer att göra nästa gång. Blev bökigt att sova alla tre i samma säng & vare sig mannen eller jag sov så bra de nätterna.

Sen varvade vi detta med att äta ut på restaurant med att laga middag hemma på kvällarna. Båda funkade bra, & eftersom både mannen & jag är matnördar, så var det ingen belastning för oss att laga mat några kvällar, snarare bara roligt att gå till den lokala mataffären respektiv grönsaksaffären & botanisera Men det beror ju helt & hållet på hur man är som person & vilka intressen man har.

• Piggelin1

Sept, lite extra info - Amanda var 8½ månad när vi var iväg.

• Piggelin1

Fasen vad snabb du är AM, tänkte på C Lindeberg jag med.
    J Lindeberg är väl lite mer lagd åt klädhållet, väl?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen