Ännu en tur med barnkarusellen
moules frites - mmmmm!
moules frites - mmmmm!
Som ni märker har jag mkt vettigt att bidra med idag
Ojdå, vet inte om det är ngn speciell så, men Masi är ju en av de mer kända. Hårdost som tex parmesan är gott till!
Annars ngn rejäl köttbit passar säkert bra det med!
Man kan ju kolla lite på systemet hemsida & se vad de föreslår att man ska äta om man dricker Amarone.
Om jag inte missminner mig alldeles, så har Lappis aldrig förstått "Amaronens storhet" - rätta mig om jag har fel, Lappis
Vi köpte faktist inte med oss ngn Amarone hem från Italien i somras, fastän vi var mitt i området där det produceras. Amarone är ju överlag ett dyrt vin & det kändes som om priserna var ungeför desamma som på systemet i Sverige eller bara mariginellt billigare, så det blev desto fler flaskor av lite billigare viner från Valpolicella & Soave. Där känns det som om "besparingen" blev större!
AM - ang Moules Frites - Lappis såg fram emot det i helgen några inlägg tillbaka - & då blev jag så himla sugen jag med...!!
Spännande att du ska testa imorgon, AM! Men jag vet ju redan vad jag tror
Nu blir jag avis, AM!!
Fast iofs, jag alldeles strax bli upphämtad av en kompis & ut på stan & luncha jag med! Inga musslor kanske, men ngt annat gott Guuuuud, vad jag är HUNGRIG, inser jag nu!
Börjar redan komma in i jobbar-lunken & bli hungrig vid 11- ½ 12. Existerade aldrig före tolv när jag var hemma!
Naj naj naj!
Inte friterade!! Kokta musslor & så pommes frites med majonnäs därtill. Belgarnas nationalrätt? Från att ha tyckt att det var helskum kombination med pommes frites till musslor, så tycker jag numera att det är kanongott - har antagligen rest till Belgien för mkt...
Det bidde indiskt till lunch! Naanbröden på det stället är så himla goa & alltid precis nygräddade, mmm!
Haha Sept - jag använder alltid musslorna som pincett - betyder det att jag är rutinerad & har koll då *pöser av stolthet*
Kul med resan förresten! När åker ni?