Ännu en tur med barnkarusellen
Det låter som vårt soffbord i björk hemma Fast det har massor av år på nacken, så modellen är nog inte så speciellt trendig...
Det låter som vårt soffbord i björk hemma Fast det har massor av år på nacken, så modellen är nog inte så speciellt trendig...
AM - fina grejor!
Detta sidobordet hade ett vackert namn
www.olbydesign.se/listproducts.php&prod=1
Zozo - vilken söt liten tjej!!! ...och tack för att du delade med dig av din story om förlossningen. Fy fasiken, inte avis alls. Klar hjälteinsats! Grattis till lilla tjejen igen
Sept - jösses, vad tiden går fort! Redan fyra månader! Det känns som om det var igår som du gick i väntans tider fortfarande!
Pirr - kul att se dig härinne! Jag tog en kaffe med min mammakompis M på morronen på jobbet idag (hon har börjat jobba igen denna veckan) - hon pratade så himla varmt om dig efter i torsdags på Me&I-partyt hos mig! Vad lustigt att ni hade varit en gång på samma föräldragrupp! Världen är liten som alltid
Cicci - det luktar plusssssssssss låååååång väg!
Håller med angående nappflaskorna - orkar inte bry mig heller om alla larm som kommer. Är det inte det ena, så är det det andra... TACK Muggles för infon om hur det EGENTLIGEN låg till!
Blir så arg när man spelar på föräldrarnas oro
Tänkte just på det där - nu är det ju mannen som är hemma om dagarna & detta med flaskorna är jag helt säker på att det gått honom totalt förbi. Just det där att ibland är det nog lika bra att inte veta om allt som kan gå fel/vara farligt... Min svägerska är läkare & när de fick sitt första barn för 8-9 år sen, då var hon helt hysterisk (iaf i mina ögon) - kändes som att hon visste alldeles för mkt om olika sjukdomar & vad som kan gå fel etc. Ibland är det bar att inte veta allt som sagt... Minns tex att jag inte ens fick hålla henne förrän hon var 3-4 månader gammal. ...och jag hade ju hållit i massor av pyttebebisar innan Jaja, var & en blir ju salig på sin fason.
Frejis - grattis till äggen, har glömt säga det! Håller tummrna att återföringen går bra!!
Cicci, BS med flera, jobbigt med nattsömnen.
Inser nu att vi har det himla bra med sömnen - vi lägger Amanda vid åtta-nio på kvällen & sen sover hon nästan alltid hela natten igenom. Ibland kan man behöva gå upp & stoppa in nappen, men det är sällan. ...och aldrig ngn välling eller vatten nattetid.
Har också haft samma dilemma angående detta med strumpor på eller av hos gyn, men tror att jag oftast tagit av dem
Var ju stammis hos olika gyn under en period när jag hade min cysta som jag sedermera opererade bort & allt elände som följde på det. Minns att jag i samma veva skulle in på sånt där cellprov man gör vart tredje år & BM ursäktade sig för att jag behövde upp i stolen - jag fnissade inombords - typ, inag problem, jag är uppe i stolen var & varannan vecka...
Jaja - fniss, vilka underbara i-landsproblem man har ang detta med strumpor & vad kul att man inte är ensam om det
Ja just det - jag fick mail av Tinga igår & då fick jag med en bild på Piff & Puff! De har verkligen vuxit till sig, jättefina pojkar!!
Tinga, ska svara på ditt mail snart!
Heja Telis ägg med - missade det innan
Hej Nenne! Snart drar ni!! Sååååå kul! ...och vad skoj att träffa Sweet!
Sweet var ju den allra första från tråden som jag träffade IRL. Minns känslan när vi letat oss fram till deras hus & åkte hissen upp till 18:e (?) våningen & sen knackade på deras dörr. Kändes heeeelskumt
Men vad roligt det var ...och jag tjötade som om jag inte hade gjort det på typ tre veckor (var såååå lycklig/lättad att ha ngn på samma våglängd att prata med efter den första veckan hos de amerikanska släktingarna...). Sen var det ju mkt lättare när man skulle träffa ngn från tråden nästa gång - det var ju när Liten med make var i Götet. Sen har det gått vidare av bara farten & utan sån där "pinsamhetskänsla"
BS - du får ladda & öva med Iris redan nu - du har ju flera månader på dig, så hinner det bli skoj lagom till lucia
Tinga - det är lugnt, känner ingen stress att svara, det var mer att jag VILLE göra det för jag blev så glad av att höra från dig via mailen & få se de små sötisarna på bild!
Vad skönt att du fått så mkt bra hjälp av psykologen förresten, man ska verkligen ta vara på de möjligheterna när de finns! Få verktygen & klara av att gå vidare. Kraaaam på dig
Cissi - känner igen det där Jag hade börjat misstänka lite smått att jag var gravid, men hade ingen koll på ÄL eller dagarna alls & förträngde det några extra dagar när vi skulle iväg till Frankfurt & syrran över helgen. Vaddå struts?! Skitfånigt, men kunde inte rå för det då
Inte gravid tills motsatsen bevisats eller nåt?
Telis - håller med - Lucia känns ju som evigheter bort!
Jag skulle jag tycka att det vore superpraktiskt med luciafirande på em/kvällen!! På föräldrakooperativet där min syster hade sina barn, så tyckte de att det var en smart lösning, så att alla slapp stressa ihjäl sig på morgonen för att vara extra tidigt på dagis & dessutom hinna få på barnen lussekläderna.
Här på jobbet är min uppfattning från tidigare år att alla föräldrar stressar livet ur sig när det är lucia. Typ, det är stressigt nog i vanliga fall att hinna med allt som ska göras på morronen & dessutom komma i tid till jobbet, vilket är en omöjlig ekvation när det är lussefirande på morgonen. Slänga i sig en lussebulle på dagis efter att barnen lussat & sen stressa vidare så fort det bara går, till jobbet, för att inte komma alldeles för sent. Kör man efter jobbet så slipper man ju den stressen!
Frejis - GRATTIS till de finfina äggen!!!
Nenne - GRATTIS till huset!! Vad kul att allt gick i lås! Äntligen!!
Telis - tumhållning pågår! Kram
Koko - du skrev att du kollar ÄL - är ni på G att börja jobba på en nummer två?!
Vänner - känner igen det sååååå väl! Been there, done that Skitjobbigt! Speciellt som när man brukar ha ganska lätt för att komma bra överens med de flesta kollegor man har. Då tar en sån här idiot en sån jädra massa energi från en - låter som en riktig Power-sucker