Ännu en tur med barnkarusellen
Izzie - jag sitter här vid min dator & dregglar så att det stänker
Förstår frustrationen till fullo!
Izzie - jag sitter här vid min dator & dregglar så att det stänker
Förstår frustrationen till fullo!
Välkommen hem Lappis! Ser fram emot att höra mer om resan!
Intressanta diskussioner idag!
Ang ÄD så är det nog så att jag sådär spontant vid första tanken var lite skeptisk, dvs lite inne på Omsans tankar om att det är en annan kvinnas ägg/vem är "mamman" osv, men sen när jag läste Telis långa intressanta inlägg så är jag inte alls lika säker längre.
Min spontana kommentar till att folk är skeptiska till ÄD (tänker nu på Omsans kollegor): är inte det för att detta fortfarande är ngt väldigt okänt & ganska ovanligt? Adoptioner har ju funnits i alla tider, medans detta är ngt nytt som iaf jag inte hört talas om förrän i denna tråden. Nya saker som är okända är ju alltid/ofta lite skrämmande, iaf för ganska många människor. Om det var vanligare, så tror jag inte att folk skulle vara lika skeptiska.
Ang att åka till Danmark för insemination så kan det förvisso vara en ego-grej, men jag vet minst en tjej (en bekants syster) som har gjort detta. Hon är ungefär lika gammal som jag (kanske ngt år äldre), har träffat & haft relationer med flera män genom åren, men inte träffat ngn som hon vill ha som far till sina barn. I hennes fall så har hon haft en väldigt stor längtan efter barn, men ingen man som funnits där & jag kan inte tycka att det är fel att göra en insemination i så fall. Jag har själv funderat i de banorna, för några år sen, innan jag träffade mannen med stort M, men kom fram till att min längtan efter barn inte var tillräckligt stor för att våga ta detta steg. På ngt vis är ju detta mer "fair" (iaf i mina ögon) att ta ett aktivt beslut & göra en insemination än att träffa en man, se till att bli gravid & sen tar det slut. Den pappan kommer ju aldrig ifrån sitt ansvar, i inseminationsfallet finns det bara en förälder, punkt.
Sen har jag två andra bekanta som också varit i Danmark för insemination, i deras fall handlar det om att de är två kvinnor.
Så insemination tycker jag faktist är väldigt bra att det finns.
Hmmm, nu när jag tänker på det - kan det vara så att jag är positivt inställd till insemination, just för att jag själv varit i ett skede av livet, då detta skulle kunna vara aktuellt? I såfall stämmer det ju med mitt resonemang ovanför att jag är positiv till sånt jag känner till & har funderat över, men detta med ÄD var nytt & jag har inte haft behovet av att fundera i de banorna.
Oj, det blev nog svamligt detta - hoppas ni fattar!
...och ja just det, nu kom jag på en till, en tjej som gjort insemination alltså. Plus att jag har en annan kompis som också funderat väldigt seriöst på det. Gemnsamma nämnaren är väl att alla varit ganska mkt singel, börjar se att åren rinner iväg, men har ingen man i sitt liv som de kan skaffa barn tillsammans med. ...och eftersom jag också varit mkt singel genom åren, så är det ju inte konstigt att dessa tankar farit mkt genom skallen även på mig & att det faktist är ngt som det pratats om en del bland kompisarna som varit i liknande livssituation.
Japp, Lappis - samma här Ute efter en livspartner & sen se vad det förde med sig, barn eller ej.
Sen att jag funderat i inseminationsbanorna var ju ganska logiskt/naturligt med tanke på åldern & att "alla andra skaffar barn", men i mitt fall kom jag alltså ganska snabbt fram till att det inte var ngt för mig.
Vad kul med visningarna & intresset, Nenne! Hoppas de slåss ordentligt om lgh så att priset rakar i höjden!
Liten - grattis i efterskott!!
Om ngn av er härinne möjligen har några miljoner över, som brinner extra mkt i fickan (typ 25 stycken...), då kanske detta kan vara ngt?
www.ahre.se/index.php&id=933090680
Mkt vackra möbler - Lamino, Lilla Åland, Arne Jacobsen, Norrgavel med mera.
MSW - låter precis som skorv. Köp Borago (eller vad det nu heter) på Apoteket. Smeta in i hårbotten & låt vara en stund, ta sen tex en mjuk tandborste & borsta ur skorvet!
BS, du var snabbare! Nu när jag läste ditt inlägg så inser jag att det var salisylsyrevaselin vi använde. Ena gången hade vi det i en timme & sen borstade vi ur det med en tandborste (gick bra), andra gången lät vi det vara över natten, vilket INTE var ngn höjdare, skitsvårt att få ur håret då, hade liksom torkat ihop. Så Borago kanske är lika bra att testa me först, om det är enklare att använda & få ur?
Telis - saknar dig, jag med!
Men där var du ju!! Kul att se dig härinne! HELT ok med timeout, full förståelse!