• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Lappis!
    Då kan ni döpa er ev dotter till Mi Rakel (det passar inte oss eftersom vårt efternamn börjar på Ni och det då blir Mini och med tanke på våra genetiska anlag till att bli resliga typer runt 160 (Ps mamma 141 cm ö h) så är det ju som att heta Bajs i frnamn - upplagt för konflikter.

• Lapinette

Mi Rakel ... ha, ha tror inte riktigt min make kommer att förstå den vitsen/namnet.

• Lapinette

Jag googlade lite och kolla vad jag fick upp:

Barn vietnam (mina sökord)

Fynda Barn vietnam här
    Köp Barn vietnam på Tradera nu!

Tradera.com

Känns något osmakligt!

• Tutik och Prasart

Har nu inte läst allt som du har skrivit men jag läste detta inlägg att ni står i kö hos Adoptomscentrum.
    jag tänkte bara tips om ett ställen till vet inte om du har läst om det innan men jag själv är adopterad från ett ställe som heter Barnenframför allt. Fast det är ju några år sedan. Och då gick det rätt fort att adoptera där i från. Vet tyvärr inte hur det ser ut där nu och vilka länder de har.
    Men de hade Indonesien fram till 1983. Men om man ska adoptera där i från nu så måste man både bo där och jobba där. Och det kan ju vara lite jobbigt.

Jag hoppas att det går jätte bra för er om ni adoptera eller om ni får barn på vanlig väg.

många kramar till er .

Lapinette skrev 2008-08-18 12:52:39 följande:
    Oms - har fått rådet att stå i flera köer samtidigt men än så länge står vi enbart hos Adoptionscentrum. Gällande val av land så har vi inte diskuterat den frågan men min make vet om att jag värnar för Asien då jag själv har mina rötter där. Man kan få ett barn snabbar om man väljer ett sk SN-barn. Det är barn med sjukdomar men det behöver inte alltid vara alvarliga fel utan kan vara harmynthet eller ett hjärtfel som man lätt fixar här i Sverige. Taget från FL om någon undrar lite mer:SN=Special Needs=Särskilda behov. Fast egentligen behöver det inte handla om _behov_, har för mig att en del länder kan räkna ett stort födelsemärke i ansiktet som SN och det medför ju inga direkta behov. Några länder har åtminstone tidigare räknat HIV-negativa barn till HIV-positiva mödrar som SN. Många länder för automatiskt över barnen till SN när de är över en viss ålder. Ett bättre namn än Special Needs skulle egentligen vara Hard to Place eller liknande. Barnen är helt enkelt lite svårare att hitta föräldrar till. Det innebär att man inte alltid går strikt efter kötid när man adopterar bort dem. Den som är intresserad av ett SN-barn kan ibland få barn betydligt snabbare än de som bara vill gå via den ordinarie kön.
  • Mrs  B

BS
    Nja, egentligen ska man ju ringa och meddela sin ankomst, men vi bor ju granne med dagiset och jag såg att barnen var ute så jag chansade på att det gick bra och det gjorde det med.
    Vi lämnade lite extrakläder, Max hälsade på fröknarna och barnen och sen gick vi hem igen. Max verkar taggad inför morgondagen så det ska nog gå bra.

• Lapinette

Har nu äntligen hittat telefonnumret dit man ska ringa för adoption, Stockholm stad. Ska ta mig i kragen och ringa denna vecka.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen