• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

Det vore ju nåt, faktiskt! Kanske mest för er med barn... Men de har en grym restaurang där så då kanske vi andra kan sitta där vid havet och dricka vin medan ni andra kollar in känguruer och åker masken.

• Mrs  B

Nenne
    Skulle gärna vilja vara med på en tråddate i Gävle. Har bara varit där en gång när jag var liten annars har jag inte kommit längre upp än Stockholm tyvärr.

• nennesjuttioåtta

ja, alltså Furuvik har blivit väldigt bra senaste åren, och att www.furuviksbrygga.se/ slog upp portarna för något år sen gör inte saken sämre. Systerkrogen ligger i Axmar, men det är lite längre upp. Ful hemsida som satan, dock.

• Mrs  B

I år tog vi Kolmården och en lokal djurpark här nere i Skåneland. Förra året blev det Köpenhamn Zoo. Maken gillar det sådär, men Max och jag älskar det (mest jag tror jag hahahah)

• Mrs  B

Ska ta och kolla hemsidan när Maxs fotbollsträning är över....

Maken vill ju testa husvagnssemester nästa år så det är inte helt omöjligt.........

• start september

Det var ju förstås ett nytt perspektiv angående syskon och skilmässor som ni för fram Oms och Mrs B. Inte ett lätt ämne.

• muggles

Hälsning från soliga Korsika. Här är härligt med 30 gr i skuggan och mkt bad i barnpoolen. God mat! Igår lamm (mört som bara den) med underbar sås och vit-choklad-pannacotta till efterrätt, idag blir det tydligen majskyckling och rabarber/hallonkompott med kanderade valnötter. Mums! Nu ska vi ut på promenad, ha det gött tjejer!

• BrudSommar2006

Åh är det ingen som vill ha Iris också?!!

Status:

Gnällig, tvärilsk och/eller hysterisk.
    Lyckas kissa utanför blöjan varje gång hon blir vansinnig och pimplar välling som en alkis.

Någon???

Nej, nu ska jag gå och se vad jag kan göra åt mitt finger med nageln hon lyckades slita av när jag försökte sprätta loss henne från golvet och dumpa henne i spjälsängen nyss. Att somna efter fem känns ju inte hellyckat men det gick ju bara inte längre trots att hon sov nästan två timmar efter lunch idag.

Nu ska jag se vad vi kan hitta på till middag.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen