• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • viktualia

Izzie - ååå vad jag lider med dig! Var "öronbarn" som liten men har tack och lov sluppit öroninflammation sen jag var 16. *stackars stackars dig*

• Mrs  B

Oms
    Malte är nu 7 månader och är väldigt aktiv och försöker lära sig krypa så det kan ju vara en utvperiod. Han vill så mycket men det tar ju tid att lära sig saker och det gillar han inte.

Älskar allt vad storebror gör och vill vara som honom.

• Piggelin1

Omsan - hur känns det för dig att gå tillbaka till jobbet då?!

• Izzie

Piggelin - Japp, det är jag och barnen Det säger de på vårdcentralen hela tiden, "Det är så ovanligt med vuxna och öroninflammation"

Välkommen hem från semestern! Verkar som ni haft det super!

• Izzie

Tack Vickan för omtanken! Har själv inte haft öroninflammation sen jag var liten och hade glömt bort hur j-kla ont det gör...

• MSW

Piggelin: Jodå, det är bara bra med mig.. Börjar bli lite trött på magen nu, och skulle gärna få tillbaka möjligheten att helt välja hur jag vill ligga när jag ska sova och så.. Men bebben verkar inte vara på utgång än på ett tag (känner ingenting, inga sammandragningar eller molvärk öh)

Piggelin igen: Vad skönt att det känns så bra inför att gå tillbaka till jobbet, och det låter juh lite spännande med omorganisation och så.. Lycka till!

Izzie: Är det för det är så ovanligt de inte kan få rätsida på det ....? De kanske är för upptagna med att förundras över att det kan drabba vuxna också... Skönt med svärmor som ställer upp som barnvakt iaf.. Så kan du juh åtminstone vila! Jobbigt att inte höra ordentligt också! Hoppas att det går över!

MrsB, eller ni andra som har kontakt med Tinga i mellan åt, hur är det med dom? Var juh ett tag sen hon var inne nu igen, och man tänker på dom!

• viktualia

Izzie - min mamma är med i klubben öronbarn och hon hade öroninflammation senast när hon var runt 45 så visst kan man ha det som vuxen.

Själv stider jag mest med den galna mensvärk som följer av det här missfallet. Isch säger jag! Tungt att ha så här ont även om det är ganska "vanlig" menssmärta i min värld. Tycker dock inte att det är så illa att jag behöver söka vård, utan jag klarar nog det här ett tag till... men fortsätter det så här så kanske jag skulle behöva annat smärtstillande än ipren...

Nu ska jag försöka göra en utflykt till affärn och sen bidra till föräldrarnas 60 årsmingel nästa helg. Jag tänkte göra tre varianter på piroger - en m kyckling,bacon och svamp, en med het bönröra och en med keso och oliver.

• nennesjuttioåtta

OT!!
    FUCK nu gjorde Tyskland mål!

jag som bara tänkte skriva hur jäkla spännande tennisdubbeln var, 19-17 i 3:e set. Och jag som inte gillar tennis egentligen men på OS funkar allt.

Men nu är det fotboll som gäller och äntligen har friidrotten börjat! I like! Studsande snoppar i trikå till frukost! Perfekt! *tjoar som en vrålapa och hoppar jämfota i soffan*

• nennesjuttioåtta

Vickan
    crap med att du fortfarande har så ont! De vill inte att du kommer in och kollar dig senare eller? Så att allt kommer ut, så att säga. Fy fan vad jobbigt!

• viktualia

Nenne - jag kanske ringer nån gång till veckan och diskuterar det med dem igen.. om jag ska in och kolla att allt är borta alltså.

Utflykten till affärn gick bra, dags att sätta fart på Vickans matfabrik... Maken har beställt hemrullad köttbullar.. även det schysst terapiarbete!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen