• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Cicci: du har inte vägarna förbi Götet någon gång snart? Skulle vara kul att ta en fika el middag el likn. Gästrum finns oxå vettu. Får bli på helgen bara för jag jobbar ju (nu har jag semester nästa vecka men sen).

Det är ju det som är lite lurigt här inne att vad man än skriver (nästan) så kan det såra ngn annan. Jag vet ju hur jag har känt (men jag har kommit över det tack och lov) när folk har haft mjölk så det sprutat och amningen har funkat super. Vi är ju så många och då blir det ofelbart så att folk är i olika livssituation och alla har väl problem med ngt någon gång.

Så om jag skriver det här hoppas jag att jag inte trampar ngn på tårna Moa har ett par ggr sovit 19-07 i ett sträck!!! Imorse sov hon tom till 07.15 fast väckarklockan ringde en halvtimme tidigare, vilket ofelbart brukar få henne att vakna. Vi är så otroligt tacksamma för att hon sover till allt mellan 06-07 eftersom vi hade problem med att hon vaknade 05. Nu är 07 sovmorgon för oss - haha! Jag som är en erkänd sjusovare och gärna sov till kl 11 förr. Men det var när jag var ung och vacker. Nu är man ju mest "och"

• Lapinette

Kramar både till Vickan och Cissi!

Skrev något liknande nenne ovan till Cissi men känner att det bara blir repetition samt att nenne alltid skriver allt så mycket bättre och rakt på sak än mig. Så jag instämmer bara i hennes inlägg.

• viktualia

Ang relationer och barn eller inte

Jag vet ju egentligen fortfarande inte vad jag vill i barnfrågan. Hade nog haft svårt att skapa en god relation med någon som hade samma inställning som Sweetan (intressant att läsa om dina tankar). Min motivation finns numera, men är fortfarande väldigt svajig.

Lyssnade på David Batras Sommarprogram igår och det var VERKLIGEN givande tankar som han bidrog med om konsten att skaffa barn. Precis vad jag behövde höra så här medan missfallet fortfarande pågår.

Jag har alltid, diffust nånstans känt att "barn borde jag nog ha, jag skulle nog bli en hyfsad mamma". Varken mer eller mindre än så. Maken kör en väldigt diskret linje, men hans önskan att få barn är mycket tydligare än min.

Hade jag träffat någon som tidigt sa att nej, jag vill inte ha några barn så hade jag nog blivit LIKA skrämd som om jag träffat nån som från dag 1 varit tokmotiverad att skaffa barn. Makens och min barnlängtan är förvisso olika men har ändå utvecklats under vår relation, vilket känns lugnare än om nån av oss hade haft en tydlig åsikt från början.

Jag har förmånen, för jag vet att det är en förmån, att leva i en relation som jag mår bra av. Även om det finns saker som jag stör ihjäl mig på (främst val av bostadsort) så har jag en tillvaro där jag har den frihet jag vill ha samtidigt som jag har en närvarande och empatisk relation med maken. Så nu när det stormar, dvs missfall, känns ändå tillvaro lugn. Besvikelsen hade troligen varit MYCKET större om det inte handlat om att det tagit på första försöket. Men under rådande omständigheter känns det mest som att jag gömmer mig i makens famn ett tag och sen får vi se vad som händer. Skulle vi inte få egna barn så är han ändå prinsen, MIN prins!

Kram till er alla!

• muggles

Cicci: det kom nog inte riktigt fram i mitt inlägg men jag menade att du kan kvista förbi goa Götet och bli lite omhändertagen. Det verkar du behöva! Kramar!

Vickan: så nu är det konstaterat att det var MF? Jag tycker du ska in till BM och kolla av att "allt" kommit ut. Jag vet om en tjej som fick MF och inte blev undersökt och 1-2 v senare började hon störtblöda för allt hade inte kommit ut med MF:et. Det kunde slutat illa, hon fick åka ambulans till sjukan. Otäckt. Självklart vill man inte ha ett MF även om man knappt vant sig vid att bli gravid och man blev det väl snabbt mot vad man önskade. Kram!

En kompis jobbarkompis har fått 2 MF i typ 9:e veckan. Var det inte ngn här som fick äta hormoner mot sådant (Sept?). Vilket hormon var det? Progesteron?

• viktualia

mugglan - japp MF konstaterat. Och jag har pratat med kvinnokliniken om när och om jag behöver söka vård. Än så länge är det lugnt.

• MSW

Nenne: Tack för tips angående min kompis! Ska försöka komma ihåg det!

Vickan: Vet inte vad jag ska skriva riktigt.. Hoppas att du fått sova i natt iaf.. *Stora kramar*

Cicci: Låter som du behöver en kram du också! *kram*

Himla intressant diskussion att läsa i fatt idag iaf! Även om jag inte känner att jag har mycket att tillföra i den!

Här har jag hunnit med att tvätta, plocka ur och i diskmaskinen, hoppas att jag ska fortsätta att vara lika produktiv så att det blir en del gjort, så helgen blir lugn.. Vem vet, kanske sista helgen det är bara jag och maken i lugn och ro?? (nästa helg är det juh åtminstone ett 90års kalas som "stör" friden....)

• nennesjuttioåtta

Eftersom jag är precis som Cicci när det gäller att sätta sig in i situationer beroende på var man är själv (ja, det kanske man alltså inte ska göra men det är svårt att låta bli) så har jag väldigt svårt att förstå hur ett gemensamt mål, som att försöka få barn, kan få en att glida isär om det inte fungerar. eller förstå och förstå, för oss skulle det inte kunna hända men därmed inte sagt att det inte kan hända för andra. Visst, det är SKITJOBBIGT men det är ju en sak vi kämpar för tillsammans. MEN om en av oss inte hade samma drivkraft och inte vill ha sex runt ÄL så är det ju en annan femma, men nu är vi båda överens om vad vi vill med det här och det blir lite "han och jag mot världen". Vår hemlighet. Vår kamp. Och det är jobbigt med allt runtomkring men det är ju i stormens öga som det inte blåser. Och vi gillar att sätta på varandra. Dessutom är det ju så viktigt att stötta varandra och inte sluta sig för den andre. Jag är lite dålig på det men som tur är så skriver jag av mig här och maken tjuvläser en hel del (hahaha tänk på det!) vad jag skriver och på så sätt vet han mer än vad jag säger till honom. (Måste skärpa mig där.) Men så klart pratar vi en hel del om det och har känselspröten på helspänn av hur den andre mår. Så nej, det har inte slitit på oss utan snarare tvärtom.

• MSW

Hade visst kommit ännu mer inlägg medan jag skrev.. Men förhoppnignsvis var inte mitt inlägg helt malplacerat iaf...

Muggles: Vad skönt att ni får sova på morgonen, och flera nätter i rad till och med!

• nennesjuttioåtta

oj, långa meningar och inget andrum där, SORRY!

Tack, Lappis!

• nennesjuttioåtta

fan vad grape ska spruta!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen