• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Telis: Vilken tur i oturen..

Nahe! Dags att ta tag i livet, dusch och tvätt står överst på programmet idag! Och efter det står städning/bakning/"fixning"...

• Lapinette

Telis - vi valde bort Gustavsberg och åkte till Bauhaus och köpte en toalettstol då vi inte kunde vänta. Ångrar oss inte för denna funkar lika bra .

• fru AM

Telis: Aha så det är NU det är dags för badrum - då vet jag var vår fastighetsskötare kommer hänga på dagarna ... Hoppas det går bra och att ni kan hitta annan toastol. Vi köpte en fr Gustavsberg som tyvärr spolar urkasst (säker miljövänlig eftersom den använder typ en hal deciliter till spolningen - men det innebär att man ibland måste spola båe fem och sex gångeer ... ) Dock har vår toastol dämpat lock + ring - vilket är MYCKET bra.
    Som sagt - lycka till! Hur lång tid tror de att de tar?

• fru AM

För de som är intresserade: Har ingen aning om när jag BIMar. Kan vara om en vecka eller två eller tre ... Vi jobbar på uppgiften kanske varannan dag ... men det blir lite svårgenomfört (med småbarn i huset) och lite tjatigt eftersom ägglossningen kan vara lite när som helst - med tanke på min 45 dagarscykel sist ... Nästa månad kör jag stickor!

• fru AM

Möjliga symptom: Extremt lättirriterad och svettig ...? (Kan i o f sig bero på det psykade vädret ... Jag brukar annars bli frusen när jag är gravid)

• nennesjuttioåtta

Am
    mmmm intressant...! Det där med humöret brukar ju vara en klassiker (hur har det varit de andra gångerna med det?). OOOOH!! Vad kul att du är med i försökeheaten!!!!

Här är det fortfarande aplångt kvar till BIM och jag känner inget, förutom lite i tuttarna men det gör jag ju jämt (inte bara för att jag klämmer på dem). Så det var nog en blindgångare den här gången också. Maken är så rolig, han har fortfarande inte ringt men sa igår att han dels vill ringa - för då är jag gravid för ringer han inte så är jag inte gravid. Men bara för att han tänkt så så tror han också att OM han ringer så blir jag ogravid i alla fall. Hänger ni med?

• BrudSommar2006

AM, det där med varannan dag låter ju hur jobbigt som helst!!! Förstår att det blir stickor nästa gång! Jag har ju ibland jättekort och ibland jättelång cykel så när det blir dags för oss så blir det inte ett enda försök utan stickor även om det kan bli dyrt. Vi går typ aldrig och lägger oss samtidigt så det är alltid så besvärligt att få till det på kommando.

Vi åkte också till Bauhaus, det var för besvärligt med Gustavsberg, de hade dessutom ingen modell vi gillade, deras toastolar har en dum plastplatta ovanpå och den kan tydligen blekas medan resten av stolen ju inte gör det. Fast vi har en sådan i badrummet här nere men den var det ju inte vi som valde!

Nenne, hm, besvärlig sits men jag är nog mer för än emot att ringa!

• fru AM

Nenne: tackar som frågar - mitt humör har varit oklanderligt (haha, nåja men i alla fall jämnt) de tidigare graviditeterna. Tror därför inte mycket på denna månads framgång. Man kanske ska köpa aktier i Clearblue ...

• Telemarkgrrl

Nä, nu vill jag inte höra mer negativt om Gustavsberg för det blev en sån. Det blev en precis likadan som den som vi beställde i april fast med en annan sorts lås - den fanns nämligen hemma så den fick vi på två dagar. Det hade man kanske tyckt att dom kunde ha sagt i april redan ...

Jag är iallafall glad över att vi fick en för vi har kollat på andra märken utan att hitta någon som snygg. (Om man nu kan kalla toalettstolar för snygga. )

Åh, det ska bli så underbart med ett nytt badrum (peppar, peppar!). Jag ska bada badkar varenda dag dom första veckorna.

• Telemarkgrrl

Nenne, jag håller på och läser en bok om fertilitet och näringslära och det står där att undersökningar har visat att vitamin C (400mg/dag) är jättebra att ta när man tar pergo. Kan ju vara värt att prova om du nu måste ta pergo nån mer gång?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen