Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Cicci, det var verkligen inget lätt beslut du tog, hoppas att du mår bättre snart!

Vickan, det känns fel att säga grattis när du inte egentligen verkade vilja bli gravid men jag hoppas iallafall att det börjar kännas bättre snart. Jag är säker på att det ordnar sig med jobbet, pendling, osv och att du inte kommer att ångra dig!

Nenne snuttan, jag säger som september, du är iallafall världens sötaste bitterfitta!

Piggelin (om du orkar läsa ifatt när du väl kommer hem från semestern! ), tusen tack för en supermysig fika i Verona! Det var kanontrevligt! Hoppas att ni har det fortsatt varmt och härligt där nere. Min man var förresten alldeles betagen av Amanda, och jag håller med, hon är verkligen fantastiskt söt och charmig!

• Telemarkgrrl

Hej nenne!

Jaaaa, vi har haft det fantastiskt! Jag lyckades också hålla mitt löfte - jag åt greksallad minst en gång om dagen. Er tur till Norge lät ju inte helt fel den heller!

Det gick alldeles utmärkt för maken på uppdraget, han pratade inte om annat på flera veckor. Men han var svårt jetlaggad första kvällen i Grekland. För första gången under våra tio år tillsammans gick han och la sig före mig.

• Telemarkgrrl

Mugglan, det finns säkert massor med bra gratissajter men här är iallafall en: picasaweb.google.com Det är gratis och man kan "gömma" sina foton så att bara inbjudna kan se dom.

Välkommen hem från semestern, Lappis! Ser fram emot en lång och utförlig reserapport i den andra tråden.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag förstår så väl dina tankar och känslor, jag har ju tänkt och känt dom själv. Fast just nu känns det som om jag har kommit ut på andra sidan, som att jag har accepterat tanken på att jag inte kommer att få några biologiska barn, och det känns faktiskt helt okej. Vi får väl se hur länge det håller i sig.

Välkommen hem, BS! Jag håller med - det har varit ett helt otroligt dåligt väder den senaste veckan. Det är ju nästan, men bara nästan!, så man längtar tillbaka till jobbet.

Imorgon är det dags att gå direkt till fängelset utan att passera gå....

• Telemarkgrrl
    Izzie skrev 2008-08-10 23:09:34 följande:
    Telis O Lappis - Jag kan absolut förstå att ni tänker som ni gör, men än finns det chanser kvar. Så länge ni vill lovar jag att hålla tummarna stenhårt oavsett om det gäller tandborstsex, ivf el adoption. Kramar till er båda!
    Vad gulligt av dig, Izzie! Fast det känns faktiskt helt okej!

För övrigt så mår jag kanon av den där hormonsprejen som jag har tagit hela sommaren mot endon! Jag vill snorta nässprej resten av livet.
  • Telemarkgrrl

Åh, vad trött jag blir. Jag har ju tagit den där nässprejen hela sommaren för att slippa få några fler endocystor men nog f*n hade jag en cysta idag på UL ändå. Så nu vet jag inte vad som händer, jag kanske måste stå i kö (helt oväntat, för det är ju aaaaaaaaldrig kö till någonting i den här jädrans underlivsvärlden ) för att få den punkterad/bortopererad innan vi kan köra den sista ivf:en.

koko, så himla himla skönt att din endo inte har kommit tillbaka! Hoppas verkligen att det håller i sig!

Ja, var har Frejis tagit vägen?

• Telemarkgrrl

Men jag ska iallafall få en tröstmiddag tillsammans med maken i helgen. Lappis, du som kan sånt här, ska vi gå på F12 eller Grill?

• Telemarkgrrl

Tack för sympati!

AM, jag vet inte om den måste tas bort än och jag vet inte om det är någon kö i såna fall. Jag är bara bitter över att det KANSKE måste göras och att det SÄKERT är kö i såna fall.

Mrs B, jag antar att det är en endocysta i mitt fall. Om din bekant har problem med många cystor så kan det vara PCOS också. Jag vet ingenting om det egentligen, mer än att det gör att man kan få en massa cystor.

• Telemarkgrrl

Cicci, precis som dom andra säger så behöver du verkligen inte vara glad och positiv hela tiden. Hoppas jättemycket att det löser sig med din make och att ni hittar tillbaka till det ni såg hos varandra när ni träffades!

Min cysta ja, min läkare skulle prata med Falun om den måste tas bort innan IVF:en eller inte. Men han trodde iallafall inte att den skulle behöva tas bort med en titthålsoperation utan att den skulle kunna punkteras på samma sätt som man punkterar äggblåsor vid äggplock. Den var 3 x 3,5 tror jag. Han kan inte göra det själv utan han måste i såna fall skicka en remiss till något sjukhus.

Första gången jag hade en endocysta (-99) så var det inget tal om att man kunde göra på något annat sätt än genom en titthålsoperation. Undrar varför dom inte bara hade kunnat gå in och punktera den då? Det är ju så skönt om man slipper sövas och opereras även om titthålsoperationer inte är lika jobbiga som riktiga operationer

Lappis, jag har fått utbildning på Menopur nu och jösses vilket meck. Särskilt när man ska ha maxdos som jag, det blir nog till och hålla sig hemma alla dom kvällarna och inte som förra gången där man kunde smita in på toaletter och sätta Gonal-f-sprutan lite snabbt.

• Telemarkgrrl

Lappis, nej eftersom vi bara har en enda gång på oss så sa jag att det inte var någon brådska. Om inte cystan måste tas bort så kör vi den sista IVF:en i oktober.

Jag ska gå och ta blodprov för att se om den där cystan producerar något hormon. Om den gör det så måste den tas bort, om den inte gör det så tycker Falun att vi kan göra det sista försöket trots cystan. Jag antar att dom punkterar den i samband med ÄP då precis som förra gången.

Du borde väl få Menopur du också, det finns väl inga andra än Gonal-f/Puregon och Menopur? Kör ni IVF:en innan Spanienresan?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen