Ännu en tur med barnkarusellen
Kramar till alla och ett grattis igen till AM! Så kul med ett plus i tråden.
Några news från Zozo?!
Kramar till alla och ett grattis igen till AM! Så kul med ett plus i tråden.
Några news från Zozo?!
Hej hej!
Jag är utarbetad och utshoppad - my god vad billigt det är här borta! Levisjeans kostar till exempel 35 dollar!
Men nu längtar jag hem. Maken berättar varje dag om badrummet där hemma och nu börjar det låta riktigt riktigt fint. Ska bli så himla spännande att komma hem och se vad som har hänt.
September - för ett par år sen åkte vi med Langley och bodde i lägenhet men vi köpte halvpension på ett av deras hotell och gick dit och åt frukost och middag varje dag (det var inte långt att gå). Jag vet inte om man kan göra så längre men det var iallafall en bra kombination av att bo i lägenhet och ändå få deras goda mat.
Frejis, lycka till med sprutandet! Och vilken tur att du märkte av borrelian så att du kan bli ordentligt frisk.
Howdy y'all!
Nu är jobbet äntligen klart här i USA och all shopping är gjord och resväskan är packad (det var ingen lätt sak att få igen den!), imorgon bär det av hemåt igen. Ska bli så skönt att komma hem till maken igen och det vanliga livet. Det ska också bli otroligt spännande att se vårt nya badrum. Det är inte klart än men bra mycket mer klart än när jag åkte.
Nenne och Izzie, ta för guds skull med er största möjliga resväska och minsta möjliga packning när ni åker till USA. Iofs kan ju priserna vara högre i New York (Izzie, skulle du också dit, jag minns inte?) men här är det iallafall otroligt billigt.
Tinga, krya på dig!!
Så, nu är jag hemma igen! Mycket trött och lite fattig.
Tack, Piggelin!
Ååh, jag var så grymt osmart! Jag tog makens resväska eftersom den är mindre än min, jag tänkte att "jag behöver ju inte så mycket under en vecka". Annars hade jag definitivt shoppat mer. Men jag fick iallafall med mig två par jeans till maken och två par till mig, ett par löpardojjor till mig, en skjorta till maken, en blus och en tröja till mig själv. Plus schampoo och balsam. Jag kör med sånt som man köper hos frisören, i USA kostade enliters flaskorna lika mycket som dom här hemma som är på 250 ml.
Badrummet är jättefint! Fast det är bara väggar och golv som är klara. Imorgon ska dom sätta in badkar, handfat, toalettstol osv tror jag.
Tack för alla välkommen hem-meddelanden, ni är ju för söta!
Kära nån, det var som om någon slog mig i huvudet efter lunch, hur ska jag kunna hålla mig vaken ens till kl 8 ikväll?!
Vårt badrum: vitt kakel (ganska matt) i avlånga, liggande, halvstora rutor, röd glasmosaik, grå klinker med golvvärme, badkar på tassar, spots i taket och ett porslinshandfat (det var viktigt, gillar inte dom där nya i plast) och en kommod (heter det så?) i ek.
Imorgon ska vi på vårt första ÄD-besök. Spännande värre!
Lite lustigt med golvklinkersen förresten - vi valde ut det för 1,5 år sen och både jag och maken reagerade med ett "jaha, var det så där det såg ut?!" nu när vi fick syn på det. Vi hade båda två hunnit glömma hur det såg ut men som tur var så gillade vi det fortfarande.
Nja, jag vet inte riktigt. Det är iallafall ett läkarbesök och man ska ha med sig lite papper om tidigare medicinsk historia. Man ska nog ta HIV och syfilis och dom där proverna som man fick ta inför IVF:en också. Senare måste man träffa en kurator också men det här är alltså bara med en läkare.
Frejis, ja vi står i kö.
Det är så kul att höra hur olika vi tänker om ÄD och adoption. Jag håller med gosnosen, jag vill hellre ha min mans barn än ett barn som inte är någons av oss (biologiskt sett).
Det är så coooooolt med folk som ställer upp som äggdonatorer, det är en sån otroligt fin sak att göra för andra. Det är fantastiskt helt enkelt!
Frullan, kön är jättelång för ÄD. Bara för att man får komma på ett första besök betyder inte det att man snart står på tur för behandling tyvärr. Man måste träffa läkare och kuratorer och bli godkänd, sen ska man genomgå en testrunda för att se hur man reagerar på medicinen osv. Även en äggmottagare måste nämligen ta medicin, detta för att man ska synkas ihop med en äggdonator. Efter det ska man komma fram i kön och så ska dom hitta en lämplig donator som matchar en själv i längd och hårfärg osv. Så det är lång tid kvar till en ev behandling.
Ja, var är Nenne? Jag undrar så hur det har gått med det där huset!