Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

AM, Giggle 3

• Telemarkgrrl

AM, inte ska du ha dåligt samvete! Du verkar ju ställa upp minst lika mycket som man någonsin skulle kunna begära.

Vänner, usch vad jobbigt att behöva jobba med en sån människa! Sicken ragata! Hoppas att du kan göra som hennes chef sa och inte ta det personligt, det är ju så uppenbart att det inte har något med dig att göra.

Kramar till er bägge! Hug 3

• Telemarkgrrl
    Tinga skrev 2008-10-03 00:06:54 följande:
    Jo, det har onekligen varit en mycket tuff tid, som jag innerligt hade önskat att ingen annan skulle behöva uppleva.
    Jag önskar nog ändå att jag hade fått det, även om jag förstår att det har varit tufft.
  • Telemarkgrrl

Gosnosen, vad intressant, att köra sprutperioden utan nässprej (eller motsvarande spruta) är ytterligare en variant som jag inte hört talas om innan. Vad är fördelen med den? Kan nässprejen påverka äggkvaliteten?

• Telemarkgrrl

Jag är förresten i Göteborg under allhelgonahelgen om det är någon som vill fika, bruncha eller ha barnvakt!

• Telemarkgrrl

Tinga, ja precis så menade jag. Tvillingar och dessutom så mycket för tidigt födda är ju skitjobbigt ett tag men sen har man (förhoppningsvis!) ett par friska barn för resten av livet medan barnlöshet (kanske) aldrig går över. Självklart önskar jag också att alla barn som föds, föds friska och i rätt tid osv.

Men det är ju ingen tävlan i vem som har det värst (vi bodde minsann i en pappkartong mitt på motorvägen! ) utan snarare att man bara har sitt eget elände att jämföra med och då kanske man tror att andras elände skulle vara bättre bara för att det är annorlunda och att man skulle åtminstone få slippa sitt eget. Man kanske skulle ångra den tanken om man verkligen hamnade i någon annans skor.

• Telemarkgrrl

gosnosen, jag sprutar Menopur och högsta dosen, 450 IE.

• Telemarkgrrl

gosnosen igen, förresten så brukar man väl säga att korta metoden är bättre för dom som är lite äldre? Och lite äldre har ju oftare högre FSH-värde än yngre. Så då borde väl korta metoden vara bättre även för dom med högt FSH? Det är banne mig inte lärt att hålla koll på alla olika teorier, ibland undrar man om läkarna själva är riktigt överens om vad som är bäst.

• Telemarkgrrl

September, jag glömde svara på din fråga häromdagen om skidkläder. Jag använder alltid underställ (men absolut inte i merinoull pga hur dom plågar dom stackars merinofåren!), microfleecetröja och (om det är kallt) fleecetröja. Sist men inte minst en Goretexjacka. Om pengar is no object skulle jag rekommendera en Norröna (som Nenne har ). Själv har jag nu en Arcteryx som jag är väldigt nöjd med men har också haft Tierra och Northface och dom var också väldigt bra (särskilt Northface-jackan, den köpte jag för tjugo år sen och min mamma använder den fortfarande ).

• Telemarkgrrl

gosnosen, hoppas att det är den metoden som den bästa för dig, det vet man ju aldrig innan man provat. Ja, mycket blanda blir det! Fast det var jobbigare dom första dagarna, då skulle jag ha två lösningsvätskor men sen sa läkaren att dom just fått reda på att det räcker med en så nu känns det mycket lättare. Men man får börja kvart i nio om man ska ta sprutan kl nio.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen