Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Koko, jag slutade helt med socker och vete under ett par veckor men sen kom USA-resan och då var det helt möjligt att försöka hålla en sån diet. Jag kände inte heller någon skillnad på dom två veckorna men å andra sidan gick jag ju på Synarela då så det var kanske fel tillfälla att försöka se någon effekt på endon. Jag tänkte ge det ett nytt försök nu när jag måste sluta med Synarelan.

Spännande med era nya försök, håller tummarna för att det går fort och på vanlig väg den här gången!

• Telemarkgrrl

Ingen idé att sluta med socker och vete idag heller för nu ska vi snart iväg på brunch på ett ställe som enligt reklamen har en klassisk marängsviss påmenyn.

• Telemarkgrrl

Åh, svår besvikelse! Vi var och åt brunch på Hasselbacken idag och enligt hemsidan skulle dom ha marängsviss men det hade dom inte. Buhuu. Inte hade dom ägg och bacon eller våfflor heller. Fast mätta blev vi ju förstås ändå...

• Telemarkgrrl

Lappis, klart jag ska skicka sms!

Ang. Nennes lägenhet kom hon med såna små ledtrådar häromdagen att det inte är så svårt att hitta den, bla att det är en tvåa och att adressen innehåller en fisk.

• Telemarkgrrl

Jag sitter också och kollar på hus och lägenheter fast vi inte heller ska flytta. Nu när vi har överlevt badrumsrenoveringen så ska vi väl hinna njuta lite av badrummet innan vi flyttar.

Vad blir det för tapeter?

Resten var jättegott och fräscht och lokalen är ju superfin.

Egentligen hade vi Cervinia som förstahandsval men en i sällskapet har redan varit där och vill till ett nytt ställe. Champoluc verkar dock helt okej som andrahandsval. (Även om det inte är som att åka till Vieille Ferme. )

• Telemarkgrrl

Min stackars make är och hjälper en kompis att flytta, fick just ett sms som sa att dom har massor kvar och att han kommer att bli riktigt sen. Förra gången den här kompisen flyttade hade han inte ens packat köksskåpen när flytthjälpen kom, det verkar inte gå så smidigt idag heller. Pucko!

• Telemarkgrrl

Hmm, nu var jag kanske lite elak som kallade min mans kompis för pucko. Alla kan ju inte vara superorganiserade.

• Telemarkgrrl

Jag får mejl från Hemnet varje dag som dom hittar lägenheter som matchar mina sökkrieterier, det är ju jättekul att se vad som kommer ut på marknaden.

Jag har inte heller några problem med att åka tillbaka till samma ställe, om det bara är bra. Men nu när min kompis inte ville det så är det okej. Cervinia finns ju kvar till ett annat år.

• Telemarkgrrl

Cicci, vad tråkigt med bråk. Hoppas att ni haft det bättre idag så att plusset imorgon känns rätt och roligt!

• Telemarkgrrl

Jag har en Lamino och tycker att den är definitivt mer en gästfåtölj än en läsfåtölj. Men det kanske beror på att jag omöjligen kan sitta och läsa utan att dra upp fötterna under mig och det funkar inte riktigt i Laminon?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen