Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Lappis, hade inte ni sån tur att din man hade en kanonförsäkring via jobbet som gjorde att ni fick IVF:erna nästan gratis?

• Telemarkgrrl

Lappis, jag förstår, trist att dom kom på er! Men bra att du hade räknat fel.

• Telemarkgrrl

Page, ja jag tycker ju förstås också att vi borde få gå förbi hela kön. Tycker också att det är konstigt med den där sexmånadersregeln, men man kanske får försäkra att man inte varit utsatt för smitta under dom sex månaderna?

Ojoj, förlåt, om jag gav dig en ny noja! Banklån avskrivs inte när man dör utan ska betalas med hjälp av ens tillgångar, fast jag vet inte riktigt vad som händer om man inte har några? Men om man tex har bostadslån tillsammans och den ena dör så försvinner ju inte halva lånet på bostaden utan då måste den efterlevande ta över den biten (eller också betala den delen av skulden med den avlidnes övriga tillgångar eller via en försäkring).

• Telemarkgrrl

Page, låter som att du hade all rätt i världen att skälla ut henne!!

• Telemarkgrrl

Ja men precis, det är ju inte alltid man vill att alla läkare ska ha tillgång till alla ens tidigare journaler. Fast ibland vill man det. Svårt läge!

• Telemarkgrrl

MSW, jättefint hus, hoppas att ni får köpa det.

• Telemarkgrrl

AM, jag har ett recept nånstans på after eight-muffins om du (och sonen förstås) gillar sånt.

• Telemarkgrrl

Mrs B, är det det receptet med after eight både i smeten och ovanpå? Det har jag också i så fall,den är fantastiskt god!

• Telemarkgrrl

Okidoki, här kommer receptet.

After Eight Muffins

2 ägg
    2 dl strösocker
    100 g smält smör
    2 dl gräddfil eller yoghurt naturell
    4-5 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    2 tsk vanilinsocker
    4 msk kakao
    1 chokladmintplattor, After Eight eller likvärdig choklad till varje muffins

Vispa ägg och socker pösigt. Rör sedan försiktigt ned margarin och gräddfil/yoghurt. Blanda de torra ingredienserna i en annan skål, sikta gärna. Blanda sedan smeten och de torra ingredienserna till en jämn smet. Skeda upp smet till 3/4 och stick en mintplatta i varje form, dock ej för djupt då chokladen annars fastnar i botten av formen. Grädda i 225°C ca 15-20 min

• Telemarkgrrl

Cicci, om du gillar fruktsallad så har jag ett recept på fruktsallad som man gratinerar i ugnen så är så #%&/%"/ gott helt enkelt!

Man gör en vanlig fruktsallad (gärna med hackad mandel i) och sen gör man en sås med Amaretto som man häller över fruktsalladen och så in i ugnen med det tills det blivit varmt och lite gratinerat ovanpå. Helt otroligt gott och enkelt!

• Telemarkgrrl

Amarettogratinerad fruktsallad

Först gör man en vanlig fruktsallad med apelsiner, bananer, äpplen, vindruvor, jordgubbar, eller vad man nu tycker om. Och så hackar man sötmandel och blandar i, den är viktig tycker jag eftersom den går så bra ihop med amaretton.

Blanda 1 msk smör, 1 dl amaretto, 3 msk florsocker och två äggulor i en tjockbottnad kastrull. Vispa kraftigt över svag värme tills såsen tjocknat något.

Häll såsen över fruktsalladen och gratinera den på hög värme tills fruktsalladen blivit varm rakt igenom. Har man ugnsfasta tallrikar kan man göra det direkt på dom, annars är det bara att göra fruktsalladen i en ugnsfast form.

Servera med glass.

• Telemarkgrrl

AM, kladdkakereceptet ligger i din mejllåda. (Varför skickar jag en del recept på mejl och en del lägger jag in i tråden?! )

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen