Hej alla och tack snälla för era fina och varma tankar och hälsningar!!
Vickan, nu har ju dom andra redan sagt så många kloka saker men min åsikt är att om du tycker att jobbet är viktigare än att få barn kanske det är bättre att lägga barnplanerna på hyllan? Såna världsliga saker som pendling, jobb, dagishämtning, hobbysar osv löser sig ju ändå om man verkligen vill.
Frejis, nja, jag tycker att dom här två åren som vi har försökt få barn har känts som halva livet, jag kan inte riktigt tänka tanken att vi skulle spendera dubbelt så lång tid *TILL* i den här vänta-på-barn-bubblan.
Tinga, synd att inte huset kändes optimalt! Men förhoppningsvis dyker det upp fler.
Liten, jag tyckte huset var jättefint och hade otrolig potential. Visst hade jag också velat byta ut skåpsluckorna i köket och byta ut lite tapeter och golv men i övrigt var det ju jättefint. Man måste bara se bortom ägarnas inredningssmak.
Jag skulle definitivt inte slå ut några väggar, jag gillar inte dom där öppna planlösningarna som är så populära nu för tiden. Jag vill ha massa små rum, ett par pigkammare och nån serveringsgång med inbyggda skåp och sånt där.
AM, på andra sidan kvarteret hemifrån dig finns det ett litet hål-i-väggen-café som har en fantastisk iransk kycklinggryta. Bara så att du vet.
Piggelin, ja inte hade ni kunnat ana det här då när ni köpte huset, förstår verkligen att det känns lite jobbigt. Men ni har ju ändå ett halvår på er, jag hoppas att det hinner vända till dess! Min kusin köpte hus i Göteborg för en månad sen ungefär och ska nu sälja sin lägenhet i Stockholm och flytta ner. Jag är inte ett dugg avundsjuk.