Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej Cicci! Vilken spännande mens du har!

Det är bra med mig! I helgen var vi och hälsade på ett par kompisar (i Izzies hemstad tror jag ) och deras fullständigt underbara lilla dotter på 1,5 år. Jag brukar inte vara så barnkär men jag blev totalt betagen i den där lilla tjejen. Men vilket ös det var på henne, så fort hon var vaken var det full rulle och pill på allt. När jag och maken skulle hålla koll på henne i ett par minuter så hann hon äta upp ett par punschpraliner trots att vi satt och tittade på henne - jag förstår inte hur det gick till!

För övrigt var det väldigt skönt att inte vara hemma i helgen. Det är kaos i hela lägenheten. Nu har elektrikern dessutom borrat sig igenom badrumsväggen så att det är hål i väggen i hallen, och där har vi världens finaste tapet som nu är alldeles trasig.

På vår egen barnfront är det inget nytt, jag är ju i klimakteriet och ska vara där en månad till. Den där nässprejen kan ju göra att man blir arg och grinig som biverkning men det verkar som om biverkningarna kanske bara blir motsatsen - eftersom jag är arg och grinig i vanliga fall så blir jag glad och lugn av medicinen?

• Telemarkgrrl

Cicci, nästa gång ni är ute på sån där långpromenad får ni komma upp och titta på badrummet! (Om det nu någonsin blir klart, just nu känns det lite tröstlöst. )

• Telemarkgrrl

AM, statusen är att det är kaos. Badrummet ser ungefär ut som Hitlers bunker efter att den plundrats, översvämmats och bombats av ryssarna. Det är kala betongväggar, ingen el, betong- och gipsdamm överallt plus ett stort hål i golvet och ett mindre i hallväggen. Varenda morgon är jag sömndrucken på väg in där och håller på att stoppa fingrarna direkt i vägguttaget där lysknappen satt förut.

Vi fick lite tapet över när vi tapetserade men jag har ingen aning om om den räcker. Som tur är tapetserade vi om hallen ganska nyligen så jag är ganska säker på att det går att köpa en ny rulle om det behövs.

Grattis på bröllopsdagen!!

• Telemarkgrrl

Vi kom hem idag och INGENTING oförutsett hade hänt (om man inte räknar in att dom faktiskt bytt ut golvbrunnen och fyllt igen det stora hålet i golvet med ny betong ).

AM, jag är så sjukt nyfiken att jag inte ens hinner ta av skorna när jag kommer hem innan jag måste titta in och se hur det går. Varje dag hoppas jag att det som av ett mirakel ska vara kaklat och klart men det är det aldrig.

Frejis, han har räknat med fyra veckor och nu har det gått en av dom, tre kvar alltså.

Nenne, så du vill inte komma nu då?

• Telemarkgrrl

Nenne, vilka superbra grejer du hade hittat på till bröllopet!

• Telemarkgrrl

Grattis till lillkillen, MSW! Skönt att höra att allt gått bra. Tycker att ni valt ett fint namn!

Och hej på dig, Vänner! Roligt att höra från dig och att ni verkar ha det så bra där nere.

• Telemarkgrrl

Själv har jag inget nytt att berätta. Sprejar ju nässprej så någon ÄL och BIM blir det inte här och badrummet går saaaaaakta framåt utan några fler katastofer (än så länge ).

Blir det brunch på söndag förresten?

• Telemarkgrrl

Hej Sweet, vad roligt att du också tittar in!

Jag har ingen aning om hur jag skulle ställa mig till dagis redan vid tre månaders ålder eftersom jag inte har några barn. Men jag tror att jag är svenskt indoktrinerad och skulle tycka att det var jobbigt. Inte för att jag tror att barnet skulle ha det dåligt på ett bra dagis men för att jag själv missade så mycket av den tidiga utvecklingen.

• Telemarkgrrl

Vänner, jag ser fram emot att höra tiramisurapporten sen!

• Telemarkgrrl

Muggles, jag har mejlat dig min länk på din muggles-adress.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen