Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Ännu en tur med barnkarusellen

Lappis, du lyckas ju planera in alla tantbesök lagom till resor och helgdagar. Som vanligt tänker jag hålla tummarna för att hon inte dyker upp alls!

Jag tyckte att det lät plussigt om Saffranin, jag tror att det har gått bra.

Undrar också hur det är med gosnosen?

• Telemarkgrrl

Saffranin, nej men vad tråkigt! Jag som tyckte att det lät så hoppfullt.

Vickan, välkommen hem! Och så KUL att det känns kul med graviditeten nu. Då säger jag ett stort GRATTIS!!

BS, skönt att det gick bra på dagis idag. Och det är ju inte konstigt om stackarn är trött på vägen hem, det måste ju vara otroligt mycket nya intryck. Det har inte fått den positiva biverkningen att hon sover hela nätterna än?!

• Telemarkgrrl
    viktualia skrev 2008-08-14 10:49:31 följande:
    Är fortfarande hemma hos sväronen. När jag var på dass för en stund sedan kom en massa blod.
    Åh men shit vad jobbigt!! Efter vad jag har förstått så behöver det väl inte betyda något negativt utan kan till och med vara ganska vanligt men så jobbigt att inte veta vad som händer! Stöd- och sympatikramar!
  • Telemarkgrrl

Usch, vad jobbigt, Vickan! Hoppas att du kan finna någon tröst i vetskapen om att du kan bli gravid och att du fått sova i natt och att du inte längre har ont. Kramar igen!

• Telemarkgrrl

Oj, när jag läser Sweets låååååånga inlägg så inser jag att jag inte håller med om ett enda ord. Vilken tur att vi alla är olika!

• Telemarkgrrl

Cicci, många kramar till dig också! Jag hoppas så att ni tar er ur det där på vilket sätt det än må vara. Det låter hemskt jobbigt.

• Telemarkgrrl

För mig är det som att vinna högsta vinsten på lotto att få barn. Det låter ganska osannolikt men väldigt trevligt (men också lite jobbigt att hantera). Samtidigt, om vi inte skulle vinna högsta vinsten så har vi ju inte förlorat något, vi har det fortfarande lika bra tillsammans, vi har aldrig haft dom där pengarna och man blir ändå inte automatiskt lycklig av en massa pengar.

Jag saknar nog den där biologiska driften som Sweet pratade om.

• Telemarkgrrl

Jag kan ju inte svara för Cicci men nog skulle man hellre ha två barn som är helsyskon än två som är halvsyskon om man får välja? Det skulle då jag iallafall, inte för att halvsyskon är mindre syskon på något sätt men för att det är lättare att jämka ihop barnuppfostran, ledig tid, och en massa annat än bara en pappa än med två.

• Telemarkgrrl

Lappis, det är dags att hålla tummarna va?!

• Telemarkgrrl

Nåja, Lappis, jag tänker nog hålla en liten tumme ändå.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen