Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Jag går till en av min sons dagiskompisars mamma som kan göra naglar med UV-gel, betalar 450 kr för det har ngn koll på om det är billigt eller normalt pris? Ska faktiskt inte ha fransk manikyr, tvekade länge men bestämde mig för att jag kan göra det själv dagen innan om jag ångrar mig. Ett tips är att det finns några slags klisterhalvmånar som man kan sätt på nageln så man får en skarp snygg rand på den vita tippen. Isadora tror jag som har dem. Be ngn sätta fast dem åt er så målar ni lätt sedan. Jag har använt sådana och tycker de funkar bra. Ser lite skarpt ut precis efter men målar man hela nageln med ett ljusrosa7hudfärgat lack som topplack blir det skitsnyggt.

• Kärlek08

fru W: vad sägs om instrumenatl musik, lite åt evergreen-hållet? det "stör" inte så mkt men ger en trevlig känsla.

• Kärlek08

dåså då betalar jag inget överpris iaf tack tjejer.

evergreens är sådana där tidlösa melodier som följer med trots att de har en hel del år på nacken, det är ett amerikanskt uttryck som baseras på en iohpkoppling med trädgårdsväxter. evergreen = vintergrön dvs tappar aldrig bladen, i musikvärlden menar man väl att låtarna "never goes ot of style" vi kanske säger gamla godingar men det låter lite sunkigt dansband i mina öron. Sök på evergreens och se vad du får upp.

• Kärlek08

har du kollat zooaffärer? de brukar ha sånt till terrarier och sånt. Annars kanske ÖB har?

• Kärlek08

Håret ja! OHHHH, jag äääääälskar riktigt långt hår. Hade ner till midjan i gymnasiet och klippte sedan av det strax efter. Har sparat flera gånger för att få ut det igen men kvaliteten på mitt hår är tyvärr för dålig numera så det blir inte bra. Ångrar fortfarande attt jag klippte av det! Nåväl, det första steget mot min bröllopsfrisyr togs igår. Min frisör färgade mitt sommarblonda, råttfärgade hår i en mörkbrun, guldig färg. Idag sätter hon i hårförlängningen... och på bröllopsdagen kommer jag ha det i en förhoppningsvis trolsk, lite slarvig halvuppsättning. I håret kommer jag ha en liten, liten tiara och swarowskistenar fästa på metrev.

Ankan80: jag har också halkigt hår. Jag har fått tips från frisör att man ska låta bli att tvätta håret samma dag det ska sättas upp (helst två dagar om det går) så är det lättare att sätta upp det.

• Kärlek08

Följande saker fixades igår:
    provade brudklänningen hos sömmerskan en sista gång
    fixade musik till bröllopsvalsen
    näbbkläderna provades i ett första stadium hos sömmerskan
    kollade in lokal att fotograferas i om det är som dagens väder, annars blir det ute
    gjorde upp om vilka fyllningar som ska ingå i mitt "prova-ut-tårtfyllningar-fika" som jag ska ha med mina fem fikatjejer imorgon. Vi ska prova olika kombinationer av vaniljmousse, mjölkchokladmousse, jordgubbsmousse och rabarberkompott och chokladbotten

idag ska jag:
    kolla lokalen vi ska gifta oss i
    baka chokladbotten
    hårförlängning
    köpa lite smått

Jag klagar inte på att jag är ledig fram till bröllopet, förutom en vecka. det blir ngt litet gjort varje dag, speciellt dagar som denna med bara regn, regn, regn.

• Kärlek08

fru W: Jag har en kollega som är jätteduktig, hon ska börja plugga för att bli lärare på sömnadspgm (gymnasiet) i höst. Hon jobbar inte proffessionellt men är grym! Så himla noggrann, tror jag har fått prova klänningen 5-6 ggr för att det ska bli rätt. Anna heter hon. Låter som jag också skulle kunna döda för din syrras hår

Moonlight: Har du ngn bild från provuppsättningen. Ska göra lit prov idag efter hårförlängningen. Ska försöka komma ihåg att fota så jag kan lägga upp en bild (så får ni se "the real me" också )

• Kärlek08

tjusigt det ser skitsnyggt ut, som om de gjorts på salong . Lite spetsiga för min smak men som sagt, smaken är ju olika och huvudsaken att du är nöjd.

• Kärlek08

jag har i ärlighetens namn inte köpt mkt saker som jag inte behöver. Men jag är ruggigt planerande och organiserande människa med kontrollbehov. Bra ibland och mindre bra ibland. Jag har för jösse namn en "bröllopspärm". alla skrattar åt mig för jag släpar runt den överallt och visar alla när jag försöker förklara vad jag letar efter/vill ha. Det enda jag har köpt som jag inte behöver är två par örhången som var i nödfall om jag inte hittade det jag ville ha. men det har jag gjort nu. Men de kommer jag använda till annat.

Gjorde hårförlängning och provuppsättning idag. Fasen vad nöjd jag är! Håret går ner till rumpan nu och uppsättningen gjorde hon på en kvart, jag konstaterade att det var precis så jag menade och vi var överens. Tjolahopp vad lätt det gick. Ska lägga in en bild under kvällen.

• Kärlek08

Vi gör som fru W med resan.

vi har fått lite hjälp mamma har betalat min klänning, 6000 plus de örhängen som jag hittade i paris och tyckte de var för dyra, 1350 kr

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!