Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

åhhh vad jag blir avundsjuk på er som blivit hippade, ni verkar ha haft så himla kul!!! Man blir så rörd när folk engagerar sig...

och japp bågen och glittret till bröllopsväskan är köpt på panduro

En helt annan fråga, är det ngn annan som är så anal som jag och har sparat vartenda litet kvitto för att räkna ihop allt när det är klart och se vad kalaset gick på, på riktigt? tänkte sedan sälja av lite prylat och dra av det från totalsumman. Är jag helknäpp?

• Kärlek08

Fru w: jag håller med sandybee och frk förväntan. kom att tänka på en sak... vi gifter oss samma dag, bor i samma stad, ingen av oss har blivit hippad, det är bara två helger kvar. Kanske blir vi hippade samma dag hoppas vi ses ngnstans isåfall!

Anemia: Först och främst, välkommen! Jag tycker den den utan ärm var läckrast men allt beror ju på vad du ska ha för skor och hur du ser ut... alltså om du hålle rmkt vatten och känner dig uppsvälld ska du nog välja den med ärmar för att du komme rtrivas bäst i den men om du är ganska nätt med en kula "bara" skulle jag välja den som är utan ärm...

• Kärlek08

hmmm nä det förstås, jag hoppas på möhippa i helgen jag med, sista helgen vore lite tungt faktiskt

• Kärlek08

åhhh vad ni skriver medan jag hänger gardiner och dirigerar målare. jobbar den här veckan och försöker få till våra nya lokaler INNAN eleverna kommer. Jag har knappt hunnit tänka på bröllopet och än mindre varit inne här eller hunnit göra ngt. Ikväll ska jag dock fixa lite med vigselprogrammet.

Vi har valt Det vackraste (det är liksom vår låt förutom vengaboys boom boom boom och den kan man ju inte ha i kyrkan ) och I don't wanna miss a thing som solosånger.

Och så har vi varit på vigselsamtal...som jag lyckades komma för sent till. Tur att jag känner prästen, vi pratade och övade i två timmar!

men ingen hippa eller svensexa så långt ögat når...tror inte det blir ngn. Fick dessutom ett mkt skumt mail från min tärna igår. Det stod: "Jag har ngt jag måste berätta för dig men vill inte ta det via mail eller tfn, kan vi ses på fredag kväll?."
    Alltså imorgon! Jag tror knappast att det är tänkt att jag ska bli kidnappad då för isåfall har de valt den värsta av alla dagar. Jag jobbar sista dagen innan min ledighet och eleverna kommer på måndag. Jag vet ju inte när jag kommer från jobbet ju! Det kan bli 21-22 om vi inte får ordning på allt under dagen... vad fasen vill hon berätta??? Jag tror att hon ska berätta att det inte blir ngn hippa...

• Kärlek08

grattis!!!! till er båda!
    lanovia 08 skrev 2008-08-21 19:53:01 följande:

YES!!! Kompisen har fått en dotter idag. Är så lycklig att tårarna bara rinner. Min älskade vän har fått en liten underbar dotter. Hon ringde så fort hon kunde för att meddela att de kunde komma på bröllopet. Bara några timmar efter förlossningen Det får mig att ana att hon verkligen vill komma, för jag hade mer räknat med att hon skulle vänta åtminstonde en dag. Oh vad jag är glad!
  • Kärlek08

eller hur! vi kanske kan få till lite allsång i kyrkan med den... Nääärå vi kör den som första låt efter valsen istället. Kändes mest moraliskt försvarbart

• Kärlek08

Jag gillar DKNY Be delicious, men den kanske du tycker är för söt. Jag kommer att ha Issey Miakis originaldoft på bröllopet. Dels för att det är min absoluta favvodoft och dels för att jag hade den när vi träffades första gången...

Annars händer det skumma saker här. Min tärna hade något SÅÅÅÅÅ VIKTIGT att prata med mig om att hon var tvungen att träffa mig personligen. Hon kom igår och ville veta vad jag förväntade mig för möhippa och sedan gick hon på om att det var så svårt att få ihop alla och att det skulle bli ngt lugnare längre fram (halllå jag gifter mig om två veckor!!). Inatt väcktes vi av två planterade väckarklockor under sängen som ringde kl. 3. och sedan fick jag ett sms 4.30 om att det var dags att upp och hoppa. tyvärr så sover jag så tungt att jag knappt märkt ngt. min sambo sover dock inte lika tungt . Undrar om hon kanske gott svensexans ärende... men sedan har inget mer hänt.

• Kärlek08

men, det händer ju inget här ju!! jag blir nervös.
    lanovia 08 skrev 2008-08-23 10:29:28 följande:

hmm... det låter som eran möhippa och svensexa närmar sig. Kanske idag??!!
  • Kärlek08

jag blev kidnappad igår. kom en kille och hämtade mig, fick svepa en whiskey och sätta på mig en plyschoverall. blev körd med ögonbindel ner på stan, stod där helt ensam i min plyschoverall och fick ett uppdrag på sms. att köpa glidmedel. sedan kom de från olika håll allihop!så fick jag kränga glidmedlet till högstbjudande för att få ihop till dricka. därefter var jag tvungen att tjäna ihop till min lunch genom att vissla solosångerna vi ska på bröllopet för folk på stan som skulle gissa vad jag visslade. jag är kass på att vissla. sedan picknick och svara på frågor för att tjäna pengar till nästa aktivitet. Skitkul frågor om min blivande och om mitt tidigare liv. sedan sköt vi pilbåge för att därefter promenera hem till min tärna för drinkar och tilltugg och jag fick måla en tavla. avslutade på restaurang/bar med god middag. trött idag kan jag säga men fasen vad kul jag hade!!! Underbara vänner man har, de har träffats flera ggr för det här och två av mina äldsta vänner kom från stockholm!!!

• Kärlek08

ja min tärna hade ju tagit fasta på allt det där som jag INTE gillar klä ut mig och låta mig göra uppdrag osv osv så allt var liksom gjort med glimten i ögat. Jag hade kul, jag hade underbart kul!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!