Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Äckling: Om det är någon hjälp så dukar man aldrig med dukarna omlott rent proffesionellt. Har jobbat som servitris och dukat en del bord i mina dagar och man låter alltid duken hänga.

• Kärlek08

Visst blir man snyggare i bränna!!!! Min framhävdes när håret blev mörkare!

Jag vet inte om det är bröllopsnerver men jag kan inte somna på kvällarna. Jag brukar somna på två röda men de senaste nätterna har jag vridit och vändit mig i timmar. Klockan var 4 sist jag kollade på den inatt. Fasen man kanske skulle sitta och göra festhäfftet eller ngt annat bröllopsrelaterat på nätterna när man nu ändå inte kan sova...

Snabba räkidéer: Skagencanapé, tunnbrödskorg med skagenröra, halv avokado med räkröra (80-tal, jag vet men sååå gott), räksallad med mango och papaya, räktårta på kavringbotten, toast skagen

Fru W: du har fått lååångt mail av mig, hoppas att du inte tycker att jag är för hård mot dig. Inget illa ment isåfall kom ihåg det!

• Kärlek08

Jag kommer att ha kristaller på metrev i mitt hår och en liten tiara. Gjorde en väldigt snabb provuppsättning igår. Hade då bara med mig en metrevsslinga med kristaller så vi kunde testa men om du vill se hur det ser ut så kika i mitt galleri...

Vi kommer ha otraditionell bordsplacering och jag funderar på att ha antingen min bror eller toastmastern bredvid mig och så får tärnan sitta bredvid min blivande... vi får se. Men hör och häpna... INGEN har tackat nej till vårt bröllop!!!! Visserligen är det tre som inte osa:t men de har talat om när vi setts att de kommer...

Ankan80 skrev 2008-08-06 13:06:17 följande:
    Jag skall ha ett halsband av kristaller (finns i galleriet)Frisören ville att jag skulle ha pärlor innan, men skall jag byta till kristaller även i håret då?Tänkte även ha en tiara, men det kan nog bli lite för mycket även för mig (gillar smycken)
  • Kärlek08

Ja, det hade vi också räknat med... inte för att vi inte har råd kanske men vi tyckte 48-50 st va lagom många... så vi bjöd några "extra" som låg precis utanfö den mer självklara listan . Men nu är vi bara glada över att alla har tackat ja!

Lillsnufflan skrev 2008-08-06 23:31:00 följande:
    Hjälp! Jag hoppas verkligen att några kommer att tacka nej till vårt! Vi har nämligen bjudit fler än vi har råd med (72 personer) eftersom vi kallt räknat med att folk kommer att tacka nej.
  • Kärlek08

Hmmmmm jag vädrar möhippa... jag hade tjejfika hemma hos mig igår. Vi provade olika tårtfyllningar och snackade (mest bröllop). En av tjejerna kommer baka tårtan, en kommer fotografera och en kommer vara tärna. Resten är gäster. Och åhhh vad de ojade sig om att de hade så mkt att göra nu, och om hur fullbokade de var till typ slutet av september osv osv. Dessutom ringde min tärna senare på kvällen och ville ha mailadressen till min sambo! Hmmmmm... kan det vara så att hon ska förvarna honom??? Jag tror det blir nästa helg och jag tror att de kommer ta oss båda. Synd för min sambo isåfall, för han har tänkt åka på en mc-träff hihi. Men, jag vet ju inte...

Det blir förresten en luftig chokladbotten (som inte smakar speciellt mkt choklad) med jordgubbsmousse, rabarbermousse och vanlijmousse i tårtan. Ovala tårtor som är stacked,dvs står ovanpå varandra. Täckt med vit SP och med ett mönstrat SP-band runt basen på varje tårta och sedan ett fall av vita små blommor med silverkulor i ner för "trappstegen"...

• Kärlek08

oj, vad ni skriver, eller ska jag säga oj, vad lanovia skriver

Jag tänker på er som börjar känna sig stressade över allt som ska göras. Jag säger som fru W, jag ligger långt fram i planeringen. Hojta om ni behöver hjälp eller tips så ska jag försöka hjälpa. Ett tips till er som ska göra bordsplaceringen är att göra den på www.brollopsguiden.se istället för här på BT. Snyggare och enklare, enligt mig iaf.

Idag ska jag göra en provdukning här hemma, så bild kommer. Under tiden får ni gärna kommentera provuppsättningen som finns i mitt galleri...

Just nu är jag nervös för två saker: VÄDRET och min secret box-fotografering på måndag... måste hinna sola två ggr innan dess känner jag

• Kärlek08

hmmm... svartsjuk på fotografen tror jag är det sista min blivande blir när han öppnar albumet... oavsett vem som tagit bilderna. Men, nu råkar det ju vara två tjejer som kommer göra det och min foto-kompis kommer vara med för hon "vill veta hur de gör" . Packade precis i ordning alla underkläder för den fotograferingen. pirrigt...

• Kärlek08

oh, vad ni skriver. Nu har jag varit på fint dop igår. Trodde länge att det var ett fejkdop och att de skulle hippa mig men jag hade fel. Man är ju sjukt nojjig ju, det var ju inte ens troligt att de skulle ha ansträngt sig så för att lura mig

Och ni har skrivit så pennorna glött ser jag. Min mamma är världens snällaste, hon har köpt en sjal till mig som jag hittade i Sigtuna (där hon bor) men tyckte var för dyr. Samtidigt hittade jag en handstickad sjal i ylle på cityfesten hemma i Gävle. Så nu har jag gått från inga sjalar till två på lika många dagar. Kommer dock ha den mamma köpte, tyckte egentligen den var finast.

Morgongåva, var det. Ja, min m2b får ju ett secret box album, huruvuda jag får ngt överhuvudtaget återstår att se... men jag har pikat lite...

• Kärlek08

Jag köpte swarowskikristaller på panduro och har fäst dem med ca 15 cm avstånd på metrev (finns oxå på panduro) och knutit fast en hårnål längst upp. Det kommer jag ha i håret. Jag tror inte ståltråd "faller" lika snyggt i håret. jag har för mig att kristallerna kostade 59 kr och ett pkt räckte alldeles lagom.
    Tutik och Prasart skrev 2008-08-12 22:49:05 följande:

Måste bara efter lyssa en sak.Är det någon som vart man kan köpa små diamanter som man kan dra en ståltråd igenom?Ska nämligen ha det i håret.Hoppas någon kan hjälpa mig.
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!