Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Så, nu kan jag bocka av provdukning, har gjort klart placeringskort, bokat vigselsamtal, hämtat klänning och bakat tårtbottnar! Har dessutom fått nycklar till lokalen vi ska vara i!

Det finns bilder både på provdukning och favouraskar i mitt galleri om ngn är intresserad.

Vit ros: Jag faller in i kören, det är klart du kan ha vit klänning och hela köret även om du gifter dig borgerligt. Det enda jag tycker är att din blivande ska ha samma stajl på sig. Alltså inte vit klänning då men matchande outfit liksom

• Kärlek08

IKEA!!! skålarna heter ngt på M och kostar 5 kr/st (jag ska dock ha en ros istället för en halvvissen krysantemum i när det är på riktigt ), ljuskopparna heter Glimma och ligger i 12-pck för de små för typ 15 kr och 6-pack för de stora. dekorationsglaset finns på Village, 29 kr för en relativt stor burk, jag har köpt fyra burkar till 56 personer och då har jag i skålarna och på borden. Ska man bara ha på bordet räcker nog en burk hur långt som helst

• Kärlek08

hjärtan på tråd. ja den håller sig fin utan vatten i flera dagar men mina slingor kommer få vatten från skålarna...

• Kärlek08

ja, eftersom de där sabla servetterna hade en tendens att inte riktigt vara med i matchen så kanske det tar längre tid än jag vill ... jag ska försöka tvätta en och se vad som händer. Men, den är inte så avancerad som man kan tro och jag kommer leja flera på att vika när vi dukar...
    Fröken förväntan skrev 2008-08-14 13:42:44 följande:

Kärlek08: Jättefint!!! Men hur lång tid tog servettvikningen? Den var jätteläcker men jag har nog inte tålamod nog
  • Kärlek08

nä, va? illa upp? Absolut inte!!! Det är väl snarare en ära... jag inspirerar gärna andra, vill gärna bli bröllopskoordinator i mitt nästa liv ju . Och nä, jag tycker inte ni behöver stressa upp er om ni inte provdukar, jag gjorde det mest på kul för jag var nyfiken på om min bild i huvudet motsvarar verkligheten. och det gjorde den ju!

Ankan80 skrev 2008-08-14 16:06:30 följande:
    Jag behöver inte heller provduka tack vare karlek08. Hoppas du inte tar illa upp . "lånar" nog din. Det var perfekt för vår dukning och tema.Snart fru Wennerström skrev 2008-08-14 15:58:31 följande:
  • Kärlek08

jag har ju sådan tur att en kompis till mig binder buketter och är superduktig. hon får relativt fria händer och jag tror att jag kommer få den i gåva av henne men får jag inte det betalar jag "bara" för blommorna. Det blir vita rosor, vita luktärter, hjärtan på tråd och ormhassel. lite assymmetrisk men nätt.

• Kärlek08

oj vad ni skriver

Lillsnufflan: visst är det konstigt, man tror man ska ha en sorts klänning men sedan visar det sig att man vill ha ngt helt annat. Jag skulle inte ha axelbandslöst, inte släp och en ganska slät klänning... det är ju bara att kolla galleriet för att se att jag ändrade mig lite...

Jag väntar med spänning för att se om jag blir hippad i helgen... fick ett konstigt sms från min kompis i onsdags där hon undrade om skulle göra ngt på lördag vid lunch elle rom hon och hennes son kunde komma och hälsa på. Hon brukar inte vara ute i så god tid annars utan är mer spontan av sig så jag undrar om det var ngt knep för att hålla mig hemma. Dessutom var en annan kompis hemma hos mig och när jag sade att jag starkt misstänker en hippa på lördag så skrattade hon och såg så pillemarisk ut. Men, det kan ju vara som sambon säger, att jag ser tecken som inte finns och kommer bli grymt besviken när min kompis kommer med sin son precis som hon sagt

Blir dock lite orolig för sambon ska på mc-träff imorgon och vem ska då passa sonen om jag blir hippad??? vi har ju ingen släkt här ju!

• Kärlek08

just det vi fotar före vigseln, men vi har sen vigsel, kl 16.30

• Kärlek08

Nu har jag knåpat hela dagen... hade en fyra i syslöjd men jag praktiserar inte så ofta så det tar en stund när jag väl ska sy ngt. Nu är iaf min bröllopsväska klar. Den blev bra... på lite avstånd finns en bild i gelleriet iaf.

Trodde jag skulle bli hippad idag, var nästan säker men det har inte dykt upp ngn alls... inte ens min kompis som skulle komma...nu börjar jag undra om jag kommer få ngn över huvud taget... det är ju bara två möjliga helger kvar...

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!