• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • SacredHeart

Jag köpte i våras, en vit sjal på Lindex (sån med fransar på, lite tjockare modell) som jag tänker ha. Men klänningen min är med lång ärm, så jag tror inte jag kommer frysa speciellt.

• Lillsnufflan

Jag är också lite sugen på att ha lång ärm, men vi får se, jag har inte riktigt bestämt vad jag vill ha för klänning än.

• Ankan80

Tack för erbjudandet!
    Tyvärr är det nog bara sånt vi kan göra själv.
    Skall skriva ner en lista så att inte allt känns så flytande .

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-07 17:16:54 följande:

lillsnufflan och ankan80; vad har ni kvar att göra?.. jag är ju den som har legat lååångt före i planeringen, de vet nog alla i denna tråden.. kanske kan jag hjälpa till med ngt?.. lr iaf komma med tips som kan underlätta att återstående saker kvar att fixa inte känns lika jobbigt. Ankan.. om du försöker visa din karl att du har allt under kontroll så tror jag att allt kommer gå bra. det är nog bara bröllopsnerver som du säger, just för att ni kanske fortf har mycket kvar att fixa.. och han stressar upp sig och blir nervös!
  • lanovia 08

Jaha då var man sjuk. Har saker jag skulle behöva göra på jobbet idag, men det får någon annan lösa åt mig. *suck* Det positiva är ju att det är nu och inte om 4 veckor.

Undra om jag inte skall grejja lite med festhäftet idag kan ändå inte ligga i sängen hela dan... Har ni några tips på bra allsånger?
    Kul med bingo Snart fru W. kanske snor idén.

• lanovia 08

Ta hand om dig! Är det stressen inför bröllopet som knockat dig? Låter som att du skulle behöva delegera ut lite jobb. Det är inte meningen att du skall komma till bröllopet sönderstressad, då får du ingen bra dag.
    Ta nu en helg utan att tänka ett dugg på bröllopet, bara sov och ta det lugnt. På måndag är du kanske fortfarande sjukskriven(?) och har då massa tid till att fixa med bröllopet.

Sanfor skrev 2008-08-07 22:30:03 följande:
    suck.. har blivit sjukskriven. För extrem trötthet. Orkar inget. Hur ska jag då klara av allt inför bröllopet?Fast glad över att jag fixat klar så mycket innan semestern.
  • lanovia 08

Vet hur det är. Jag fick pressa tillbaka mina tårar när vi var i kyrkan. Sen skall vi inte prata på min mamma. Vi har frågat våra föräldrar om de ville dela ut vigselprogrammen i kyrkan. Hon kunde knappt svara, tårarna bara rann.

matildaochniklas skrev 2008-08-07 14:45:13 följande:
    Jag fattar inte att man blir såå känslig innan man ska gifta sig. Jag kan nästan inte ens titta på ett bröllopsfoto eller läsa en bröllopsberättelse utan att bli tårögd!Häromdagen lyssnade jag och min m2b på låten som vi ska ha som solosång, då brast det ordentligt för mig! Kan inte fatta att det snart är dags!
  • lanovia 08

jag skall ha en sjal efter mormor. Hoppas det räcker. men tror inte vi kommer vara ute så mycket. Mest under fotograferingen och då är det väl bara att bita ihop om det är kallt. För då vill jag ändå inte ha sjal på mig.

ugla skrev 2008-08-07 22:49:06 följande:
    Sanfor krya på dig, vila.Vad ska ni brudar ha på er över klänningen för det kan ju va ganska kyligt ute i sep. Undrar om det går att hyra typ en bolero..
  • lanovia 08

Vad jobbigt. Förmodligen är det bara bröllopsnerver. Den tanken har jag också tänkt någon gång, "varför gör vi detta?". kanske hjälper det om ni sätter er ner och går igenom vad ni har kvar och lägger upp en plan för hur ni skall lösa det. så ni båda ser att ni löser det.
    Är han lika delaktig som du i planerna? Eller har det mer blivit du som gjort allt?

Ankan80 skrev 2008-08-07 16:21:03 följande:
    Nej, jag börjar också blir lite skraj.Blir ju inte bättre av att min m2b också börjar bli det. Han sa igår att han eg. ville gifta sig så här "stort". Kul att höra.Lite svårt att ändra på det nu liksom.Hoppas det bara är bröllopsnerver.
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!