• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Snart fru Wennerström

vi kommer åka i bilen som finns i mitt galleri. hittade han via en bilklubb i hälsingland de e ett tips, kolla bilklubar, många ägare där har fina bilar som brukar kunna ställa upp för en obetydlig summa

matildaochniklas skrev 2008-08-06 10:22:55 följande:
    Nä, det har han inte jag har kollat lite på bmf.se där finns ju lite bilar att hyra, vi får se hur vi gör.. känns inte som prio 1 för oss ändå så. Hur gör ni med transport?Snart fru Wennerström skrev 2008-08-06 10:15:47 följande:
  • matildaochniklas

oh va fin! va får ni betala?
    Snart fru Wennerström skrev 2008-08-06 10:45:01 följande:

vi kommer åka i bilen som finns i mitt galleri. hittade han via en bilklubb i hälsingland de e ett tips, kolla bilklubar, många ägare där har fina bilar som brukar kunna ställa upp för en obetydlig summa
  • Snart fru Wennerström

1500:- men då ska tilläggas att i det priset ingår inte bara att han skjutsar oss mellan fotografering-kyrka-festlokal, utan att han också behöver åka sammanlagt runt 10mil för att vara oss tillgänglig den dagen, så då tycker inte vi att det var så farligt .. enligt bfm verkar ju priserna vara betydligt högre för den standarden på en bil.

matildaochniklas skrev 2008-08-06 10:46:33 följande:
    oh va fin! va får ni betala?Snart fru Wennerström skrev 2008-08-06 10:45:01 följande:
  • matildaochniklas

Det var ju jättebra pris! Mm, det var ju lite dyrare.. Jag ska höra med min syster, hennes kille är biltokig så han kanske känner någon.

• Snart fru Wennerström

ja gör det! gräv i alla hörn och vrån, alltid är det ngn som kan ställa upp

matildaochniklas skrev 2008-08-06 11:02:13 följande:
    Det var ju jättebra pris! Mm, det var ju lite dyrare.. Jag ska höra med min syster, hennes kille är biltokig så han kanske känner någon.
  • aprilsolen

Det börjar märkas att september närmar sig - här skrivs det så att tangentborden glöder!

Vi har hela tiden sagt att vi planerar att klara bröllopet själv och att all ev hjälp är en bonus. Vi kommer att få lite ekonomisk hjälp av våra föräldrar, men vi betalar mer än 2/3-delar själv.

Vår transport från kyrkan blir en båtresa för alla gäster - det slingrar sig en å från kyrkan ut till havet där festlokalen ligger, så det blir guidad båtresa. Båten är en sån där sightseeingbåt, så den här tak, men det får helst inte regna...hoppas inte! Den transporten kostar såklart en del, men vi får det av mamma i bröllopspresent, hon kom lite på idén och tycker att den är så kul så hon ville nog att den skulle bli av...

Förresten - stort grattis Tutik och Prasart!
    Jag önskar mig också ett fast jobb i bröllospresent...

Tutik och Prasart skrev 2008-08-05 20:43:40 följande:

Jag är så glad, lycklig som man bara kan bli. Även om det regnar är goch blåser så är jag på su bra hummör så det gör ingenting. Att vara så glad trodde jag inte jag skulle vara när jag klev upp dena trista måndag. Utan tveckan belev det en väldigt bra måndag. Min chef kallade in mig i dag och ville berätta något för mig.Hon ville tillsvidare anställa mig. MIG!!!!Det kunde inte bli bättre.Snart ska jag gifta mig. Och vi letar efter en tomt så vi kan börja bygga vårt drömhus. Och till hösten ska jag läsa två ämnen på distans det känns roligt.gaaahahahahha... jag får inte ihop något bra festprogram.
  • sandybee

Vad häftigt med båtresa! Vi hade velat ha det också men det är bara asfalt mellan kyrkan och festlokalen så det bidde ingen

• Ankan80

aprilsolen:
    coolt med båtresan!!

• Ankan80

Jag skall ha ett halsband av kristaller (finns i galleriet)
    Frisören ville att jag skulle ha pärlor innan, men skall jag byta till kristaller även i håret då?

Tänkte även ha en tiara, men det kan nog bli lite för mycket även för mig (gillar smycken)

• Lillsnufflan

Tutik och Prasart: Massa grattis! Vilken bröllopspresent!

Appro på solbränna: jag är jordens blekaste person, jag blir aldrig brun, men å andra sidan aldrig röd heller. Jag är bara...vit. Normalt sett. Av någon underlig anledning har jag blivit brun som en pepparkaka i år. Min m2b blev helt chockad när jag kom hem från semestern med mamma, syrran och barnen.

Jag är faktiskt nästan lika brun som honom, och hans pappa är adopterad från sydeuropa. Ibland har man tur. Får försöka hålla i brännan en månad till.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!