• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Snart fru Wennerström

haha kunde inte låta bli att titta, vi slår gårdagens rekord, idag blev det 60 inlägg jämfört med gårdagens 40, nu är vi uppe i 100 inlägg.. lite statistik är väl aldrig fel så här på kvällskvisten..
    hehe.. är nog för trött tror jag

• Cachou

Vi drar till New York två dagar efter vigseln och stannar två veckor. Bilar en sväng uppför kusten mot Boston och sedan tillbaks inlandet. Skall bli så skönt! Just nu ser jag nästan mer fram emot resan än bröllopet för då kan man slappna av helt och hållet.

• matildaochniklas

Oh, va ni skriver!

Min pappa var här igår och sa att han ville bidra med pengar till bröllopet eftersom han hade gjort det till min brors bröllop. Men jag tackade nej och sa att vi redan hade sparat ihop det vi behövde och lite till. Jag vet att jag kommer få för mig att ändra massa på planerna om vi får mer pengar än vi räknat med, och jag vill att vi ska göra som vi bestämt för det är så jag och min m2b vill ha det. Så jag sa att om han absolut vill ge oss pengar ser vi hellre att han lägger det till vår bröllopsresa som vi önskat oss i present.

Hoppas bara han inte känner sig ledsen nu för att han inte får bidra, jag ska ringa imorgon och höra hur han känner.

Får ni bidrag av era föräldrar?

• Lillsnufflan

Tutik och Prasart skrev 2008-08-05 21:29:39 följande:

Lite nyffiken men vart ska ni alla åka på bröllopsresa?Vi tänkte ta en sissa minuten men det går inte så mycket flygg här i från denna småländska skog. *suck*
    Vi åker inte på vår "riktiga" bröllopsresa förän till våren. Exakt vart har vi inte bestämt än, men antagligen till Krakow (där vi var på vår första, alldeles för korta, semester tillsammans) eller till Barcelona som vi båda gärna vill besöka. Direkt efter bröllopet blir det en hotellhelg där vi mest planerar att ligga på rummet
  • matildaochniklas

Vi kommer att avvakta med bröllopsresan, eftersom jag pluggar och har praktikperiod precis när vi gifter oss. Resan blir nog istället när vi varit gifta i ungefär ett halvår

Tutik och Prasart skrev 2008-08-05 21:29:39 följande:

Lite nyffiken men vart ska ni alla åka på bröllopsresa?Vi tänkte ta en sissa minuten men det går inte så mycket flygg här i från denna småländska skog. *suck*
  • Kärlek08

Vi gör som fru W med resan.

vi har fått lite hjälp mamma har betalat min klänning, 6000 plus de örhängen som jag hittade i paris och tyckte de var för dyra, 1350 kr

• Lillsnufflan

matildaochniklas skrev 2008-08-05 22:41:20 följande:

Får ni bidrag av era föräldrar?
    Vi hade tänkt klara oss själva. Jag ville känna att vi rådde om allt själva och slippa känna att vi behövde anpassa oss efter våra föräldrars önskemål eftersom "de betalar".

Min m2bs föräldrar ville nog egentligen bidra ändå. Jag tror att min svärmor nästan kände sig lite stött för att vi inte bad om hjälp. Så vi får bröllopsresan av dem samt tydligen en massa pengar "att roa oss för" eftersom de tyckte att vi ville ha för billig resa.

Och när vi åkte på en oväntad ekonomiskt smäll i sommras erbjöd mina föräldrar sig att betala för maten och då tyckte vi inte att vi hade råd att säga nej.
  • matildaochniklas

Det är ju jättesnällt av föräldrarna att vilja bidra. Jag är glad att pappa frågade, men jag känner att vi vill klara det här själva. Sen vill jag inte att det ska bli något snack mellan föräldrarna att någon har hjälpt till mer än någon annan. Men jag hoppas verkligen inte att han känner sig stött. Han hjälper oss med så mkt pratiskt runt det hela iaf så

Lillsnufflan skrev 2008-08-05 22:51:18 följande:
    matildaochniklas skrev 2008-08-05 22:41:20 följande:
    Vi hade tänkt klara oss själva. Jag ville känna att vi rådde om allt själva och slippa känna att vi behövde anpassa oss efter våra föräldrars önskemål eftersom "de betalar". Min m2bs föräldrar ville nog egentligen bidra ändå. Jag tror att min svärmor nästan kände sig lite stött för att vi inte bad om hjälp. Så vi får bröllopsresan av dem samt tydligen en massa pengar "att roa oss för" eftersom de tyckte att vi ville ha för billig resa.Och när vi åkte på en oväntad ekonomiskt smäll i sommras erbjöd mina föräldrar sig att betala för maten och då tyckte vi inte att vi hade råd att säga nej.
  • äckling

Här gäller det att hänga med. Har jag inte gjort ser jag.

Frisyr; ska ha heluppsatt
    Naglar; troligen egen manikyr ev fransk, annars bara något svagt färgat. Inte kollat ännu.
    Bröllopsresa; åker två veckor till Cypern direkt efter bröllopet. Långresa får det bli när dottern vuxit till sig lite.
    Bidrag; Vi har räknat med att betala allt själva, men mamma och pappa vill få betala matkostnaden så det kan de väl få.

Hur funkar det med dukar vid långbord? Drar man ner duken mellan varje bord eller lägger man dem ovanpå varandra uppepå? Sitter och funderar på tygservetter el. i papper också. Hm...

• Snart fru Wennerström

vi har inte fått nå bidrag alls till budgeten, inte för att vi frågat, men dem har för den delen inte bett om att få bidra heller. Lite både och det där, vi har ganska tajt i kassan just nu, men hoppas på att få det att gå ihop( undrar just om det kan bero på att jag köpt på mig 2 klänningar och massa onödigt )..
    och som matildaniklas resonerar så vill vi också göra detta själva utan hjälp, men det skulle heller inte sitta fel med ett litet bidrag just nu, men det känns fel å fråga samtidgt då m2b's föräldrar hjälp oss mycket tidigare när vi varit i "knipa" och det känns som att be om för mycket, medan mina föräldrar är raka motsatsen!

dock har vi bett alla ge oss bidrag till resa istället, så vem vet, kanske får vi oss en "extra" slant utöver vad som är mer rimligt, isåfall kommer vi se det som deras bidrag

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!