• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Kärlek08

Håret ja! OHHHH, jag äääääälskar riktigt långt hår. Hade ner till midjan i gymnasiet och klippte sedan av det strax efter. Har sparat flera gånger för att få ut det igen men kvaliteten på mitt hår är tyvärr för dålig numera så det blir inte bra. Ångrar fortfarande attt jag klippte av det! Nåväl, det första steget mot min bröllopsfrisyr togs igår. Min frisör färgade mitt sommarblonda, råttfärgade hår i en mörkbrun, guldig färg. Idag sätter hon i hårförlängningen... och på bröllopsdagen kommer jag ha det i en förhoppningsvis trolsk, lite slarvig halvuppsättning. I håret kommer jag ha en liten, liten tiara och swarowskistenar fästa på metrev.

Ankan80: jag har också halkigt hår. Jag har fått tips från frisör att man ska låta bli att tvätta håret samma dag det ska sättas upp (helst två dagar om det går) så är det lättare att sätta upp det.

• Ankan80

Kärlek08
    Ja, jag fick också det tipset, samt ta i typ 10 klickar mousse efter sista tvätten!

• avil

lanovia-ja,jag VET en salong där en svensk tjej jobbar! men vet ej om jag vågar ringa dit...suck.
    Ja,det hänger ju lite ner efter ryggen,men är rätt tunt pga uppklippningen.O på didorna är det ju typ lite längre än nedanför öronen...Bara att det är så ojämt=klippt i etapper!
    rätt smålockigt med.

• avil

kolla in " foaLoKe" s bildgalleri-jag har ungefär liknande frisyr som hennes man!! fast tjockare ser det ut som o lockigare...jag har inte rakt hår! Men det ser ut som liknande frisyr!! ...

• avil

samt längre bak mot ryggen...har jag.

• Kärlek08

Följande saker fixades igår:
    provade brudklänningen hos sömmerskan en sista gång
    fixade musik till bröllopsvalsen
    näbbkläderna provades i ett första stadium hos sömmerskan
    kollade in lokal att fotograferas i om det är som dagens väder, annars blir det ute
    gjorde upp om vilka fyllningar som ska ingå i mitt "prova-ut-tårtfyllningar-fika" som jag ska ha med mina fem fikatjejer imorgon. Vi ska prova olika kombinationer av vaniljmousse, mjölkchokladmousse, jordgubbsmousse och rabarberkompott och chokladbotten

idag ska jag:
    kolla lokalen vi ska gifta oss i
    baka chokladbotten
    hårförlängning
    köpa lite smått

Jag klagar inte på att jag är ledig fram till bröllopet, förutom en vecka. det blir ngt litet gjort varje dag, speciellt dagar som denna med bara regn, regn, regn.

• Ankan80

Hihi..när jag började läsa så trodde jag du skulle nämna bruden.
    Men jag förstår vad du menar

avil skrev 2008-08-05 09:30:34 följande:
    kolla in " foaLoKe" s bildgalleri-jag har ungefär liknande frisyr som hennes man!! fast tjockare ser det ut som o lockigare...jag har inte rakt hår! Men det ser ut som liknande frisyr!! ...
  • Skonie

Jag ska ha nersläppt hår men dra bort det från ansiktet lite slarvigt, i med tiara och tuperat på huvuet. Jag har självlockigt hår en liten bit nedanför axlarna. Perfekt får man väl nästan kallad det för frisören kommer bara behöva fixera lockarna lite och fästa tiaran :)

• Snart fru Wennerström

jag har också haft långt hår, men som er alla andra också klippt av det! önskar jag hade min systers hår, hon har pippirött hår, fast lite starkare färg, långt, ända ner till rumpan och tjock och lockigt... jag skulle dö för henne hår, hon kommer vara superfin som tärna

kärlek08, du fick mycket gjort igår, och kommer få idag. Vilken sömmerska går du till? jag ska till min sömmerska idag, ska bli spännande och se om jag kommer i klänningen ska förövrigt också färga mitt hår guldbrunt .. med lite slingor i, som jag brukar ha det, men nu har det blivit så väldigt solblekt o urtvättat och liknar mer min naturliga hårfärg.

• Skonie

Såg att någon skulle ha strasstenar i naglarna (kommer inte ihåg vem) Ville bara informera om att strasstenarna kan bli väldigt fula efter ett par veckor (iaf på mig) Visst, fint på bröllopsdagen men jag vill iaf ha fina naglar jämt och stenarna är dessutom ingen höjdare att lacka över... Ett tips bara

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!