• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Ankan80

Jag skall försöka göra min naglar själv. Även här blir det fransk. Svårast är det på högra. Men man tittar ju mest på vänstran så det kan ju kvitta .

• Skonie

Jag gör mina på salong men det gör jag ju jämt :) Ingen större skillnad

• Kärlek08

Jag går till en av min sons dagiskompisars mamma som kan göra naglar med UV-gel, betalar 450 kr för det har ngn koll på om det är billigt eller normalt pris? Ska faktiskt inte ha fransk manikyr, tvekade länge men bestämde mig för att jag kan göra det själv dagen innan om jag ångrar mig. Ett tips är att det finns några slags klisterhalvmånar som man kan sätt på nageln så man får en skarp snygg rand på den vita tippen. Isadora tror jag som har dem. Be ngn sätta fast dem åt er så målar ni lätt sedan. Jag har använt sådana och tycker de funkar bra. Ser lite skarpt ut precis efter men målar man hela nageln med ett ljusrosa7hudfärgat lack som topplack blir det skitsnyggt.

• Kärlek08

fru W: vad sägs om instrumenatl musik, lite åt evergreen-hållet? det "stör" inte så mkt men ger en trevlig känsla.

• sandybee

Jag kommer att gå till salong, för första gången någonsin, för att få manikyr! :)

• Snart fru Wennerström

ok, tror det är ganska normalt pris, kanske en aning billigare. har precis testgjort mina naglar med fransk manikyr för första gången, med just sånna där klisterlappar, blev ganska bra för att vara första gången, få se om jag är bridezilla nog och lägger ut en bild .. hehe. jag körde föressten med depend, dem har bra grejjer, köpte sånt där kit.

hm, evergreen? kan jag söka på det, är det ngn grupp lr?.. haha lite lost

Kärlek08 skrev 2008-08-04 21:02:24 följande:
    Jag går till en av min sons dagiskompisars mamma som kan göra naglar med UV-gel, betalar 450 kr för det har ngn koll på om det är billigt eller normalt pris? Ska faktiskt inte ha fransk manikyr, tvekade länge men bestämde mig för att jag kan göra det själv dagen innan om jag ångrar mig. Ett tips är att det finns några slags klisterhalvmånar som man kan sätt på nageln så man får en skarp snygg rand på den vita tippen. Isadora tror jag som har dem. Be ngn sätta fast dem åt er så målar ni lätt sedan. Jag har använt sådana och tycker de funkar bra. Ser lite skarpt ut precis efter men målar man hela nageln med ett ljusrosa7hudfärgat lack som topplack blir det skitsnyggt.
    [/citat]
    Kärlek08 skrev 2008-08-04 21:03:32 följande:
    [citat]
    fru W: vad sägs om instrumenatl musik, lite åt evergreen-hållet? det "stör" inte så mkt men ger en trevlig känsla.
  • Skonie

Kärlek08; jag gör mina naglar med biosculptures gel var 5te vecka. Det koster 500 för fransk, 520 för färg och 490 med ofärgad gel.

• Kärlek08

dåså då betalar jag inget överpris iaf tack tjejer.

evergreens är sådana där tidlösa melodier som följer med trots att de har en hel del år på nacken, det är ett amerikanskt uttryck som baseras på en iohpkoppling med trädgårdsväxter. evergreen = vintergrön dvs tappar aldrig bladen, i musikvärlden menar man väl att låtarna "never goes ot of style" vi kanske säger gamla godingar men det låter lite sunkigt dansband i mina öron. Sök på evergreens och se vad du får upp.

• Kanelisen

Åh, tröttsamt, hela mitt nyskrivna inlägg åkte ut från denna skitsite...blä. >-) Here we go again:
    är det någon som vet var det säljs fejkmurgröna? Spelar ingen roll om det är lösa blad eller en hel murgröna, bara bladen är rätt så stora och gröna. Hittar inget på tradera eller blocket och de företag jag hittat på nätet tar absurda fraktpriser eller expedierar inte om man inte beställer för flera hundra...

• Kärlek08

har du kollat zooaffärer? de brukar ha sånt till terrarier och sånt. Annars kanske ÖB har?

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!