• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Skonie

Ang onödiga inköp. Jag har köpt en underkjol som inte funkade (säld nu) samt ett par strumpor som var på tok för vita för underkläderna. inte så farligt med andra ord

• matildaochniklas

Jag har nog inte heller gjort så mkt onödiga inköp.. Bara lite papper som inte går åt. Än så länge iaf

• lanovia 08

Mina föräldrar har sagt att de vill betala buffén. Jag har ifrågasatt det och frågat om de verkligen vill. Men mamma svarar bara att vi gör väl som vi vill med våra pengar, alltså vil vi betala er mat så gör vi det. Tja vad skall man säga??

Men vi har absolut inget emot hjälpen. Det som stör mig är att mina föräldrar skall lägga runt 10 000 kr och sambons föräldrar inte tänker hjälpa till med några pengar. MEN jag vet att jag inte får tänka så. Vi hade ju från början tänkt att klara det helt själva, och har också pengar undansparade så att det räcker till hela bröllopet. Ändå kan jag inte låta bli att få mina onda tanker... :-/

matildaochniklas skrev 2008-08-05 22:41:20 följande:
    Får ni bidrag av era föräldrar?
  • lanovia 08

Ja! Nu vågar jag knappt blinka längre för tiden kommer springa iväg. 1 månad! 4½ vecka!!! Ojoj! Snart är vi fruar!

matildaochniklas skrev 2008-08-06 00:14:33 följande:
    Bara en månad kvar nu!
  • lanovia 08

Ja det är helt otroligt. Man vågar knappt gå ifrån datorn för när man återvänder har man massa att läsa.

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-05 22:17:26 följande:

haha kunde inte låta bli att titta, vi slår gårdagens rekord, idag blev det 60 inlägg jämfört med gårdagens 40, nu är vi uppe i 100 inlägg.. lite statistik är väl aldrig fel så här på kvällskvisten..hehe.. är nog för trött tror jag
  • matildaochniklas

Ja shit! Nu börjar det faktiskt pirra
    lanovia 08 skrev 2008-08-06 09:18:43 följande:

Ja! Nu vågar jag knappt blinka längre för tiden kommer springa iväg. 1 månad! 4½ vecka!!! Ojoj! Snart är vi fruar!
  • Snart fru Wennerström

lanovia;
    jag förstår hur du tänker, min m2b tänker nog precis samma om mina föräldrar(pappa mest, dem är skilda och mamma är sjukpensionär), nu har ju inte vi fått ngt ekonomiskt bidrag av hans päron men om vi skulle fått det skulle han nog tänkt som dig. Min pappa gör aldrig ngt som han inte tjänar på själv, men än så säger jag inte, men det har gjort att vi också har den relationen vi har idag, vilket inte är så bra tyvärr:-/
    m2b's föräldrar är raka motsatsen, går inte att hitta generösare föräldrar, så som sagt, det skulle inte förvåna mig när vi står i kassan och skall betala all mat och dem drar sitt kort!

• sandybee

Inte långt kvar alls nu, och märkligt nog är jag rätt lugn. Var på bio med vår toastmaster igår och han sa att han aldrig träffat ett så lugnt brudpar bara en månad innan bröllopet :)

Känns som att det bara är smågrejer kvar nu. Vad kan gå fel liksom - visst det kan spöregna, och då blir jag grinig! Men det är då, och jag kommer inte kunna göra något åt saken förutom att förhoppningsvis ha haft sinnesnärvaro nog att ha kollat vädret innan och inhandlat ett lämpligt paraply.

Smågrejer som bordsplacering och festprogram, sånt ordnar sig alltid - och om det inte ordnar sig så ordnar det sig ändå, det har hållits massor av fina trevliga bröllop utan någon speciell bordsplacering och utan festprogram.

Så det är bara att slappna av! ;)

• Snart fru Wennerström

ja tiden kommer gå fort nu, helgerna framöver är fullspäckade!
    -nu i helgen är det ggatufest är i stan (cityfesten), inte för att man dras till det så väldans, samma sak, varje år!.. men men alltid kul å titta lite, och några vänner besöker oss ev
    - nästa fredag åker jag och svärmor på "mamma mia" i stlhm, slaggar på vandrarhem, har en heldag i sthlm på lördagen, sedan går vi på Vikling line båten och partar resten av kvällen .. och kommer inte hem förräns på söndag kväll. Ska tilläggas att just den helgen blir också m2b svensaxad.. haha svensexad, finns det ngt ord som heter så ?
    - helgen därpå åker vi uppåt, för då har jag tid för konsultaion hon tjejjen som skall fixa hår/make. så då försvinner även denna helg snabbt.
    helgen efter det kommer vara mest praktiskt här hemma, med att iordningställa allt och checka av så att allt kommer med upp osv. Den veckan ska jag även hämta min klänning!! (tyvärr blev jag tvungen att sy in små kilar på sidorna av klänningen, men det tror jag är inget folk kommer tänka på, då det knappt kommer synas under armarna, dock funderar vi, jag och sömmerskan på om att sy dit lite pärlor som går igen i midjebroderiet så att det ser ut som att det är gjort så från början, men det visar sig )

å herregud va jag pladdrar!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!