Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Vi har bestämt att vi skall strunta i det. Istället för att båda köper något dyrt till varandra lägger vi pengarna på bröllopsresan istället.
    Sedan vet jag inte vad jag skulle köpa heller. Har föreslagit att vi skall köpa en klocka eller ett halsband och gravera in namn och datum i till honom, istället för ring. Men han vill inte ha.
    Och jag är ingen smyckesmänniska. Så är ingen idé att han köper något särskilt till mig. Så med andra ord ingen morgongåva. Om han inte köper trots vad vi har bestämt.

Skonie skrev 2008-08-09 20:48:04 följande:
    Hur gör ni med morgongåva till era m2bs?
  • lanovia 08

Snart fru Wennerström, startade inte du en fräckistråd? Jag kan inte hitta den.

• lanovia 08

Vad gjorde ni då?

kexxet skrev 2008-08-10 19:31:00 följande:
    Nu har jag blivit hippad =)Sååå kul vi hade..
  • lanovia 08

Tack! Vi har gjort en sida med fräckisar, norgehistorier och blondinhistorier. Sambon är halvnorsk och jag är blondin så vi gillar att driva med varandra om det.

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-10 14:00:32 följande:

ja det gjorde jagHär är den..www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3018668.htmlMycket roligt där, vi har valt ut dem vi vill ha i vårt festprogram.lanovia 08 skrev 2008-08-10 13:26:51 följande:
  • lanovia 08

Igår var vi hos brorsan och smakade på bröllopstårtan. Den var supergod men väldigt mastig.

Sedan var TM hos oss och intervjuvade oss och mina föräldrar till festhäftet. Usch vad svåra vissa frågor var.
    Jag fick även veta vad de skall göra på svensexan. Nu är jag hellugn inför den också. De har verkligen planerat en kanondag för min älskling. Har varit orolig för vad de skall hitta på. Vissa av kompisarna skulle kunna spåra ur totalt. Som tur är är det inte de som håller i svensexan.

Så nu har vi bockat av ytterligare några saker inför bröllopet och tatt oss en dag närmare.

• lanovia 08

Bara att hålla tummarna då att de lyckas få ihop något. För mig lyckades ju mina närmaste inte med en heldag men jag fick ialla fall en underbar kväll med dem.

Freckles skrev 2008-08-10 19:39:30 följande:
    lanovia 08 skrev 2008-08-10 00:01:22 följande:
    Jag vet, men jag e ändå lite nojig. En av mina bästa vänner har hintat lite, fast hon åker tillbaks till Luleå nästa vecka då hon pluggar där och sen ska hon inte tillbaks förrän til bröllopet och veckorna mellan bröllop och fest vet jag att hon har fullt upp redan. Därför e jag ändå lite tveksam på att jag får någon. Min blivande vet jag ska få mellan bröllop och fest... så jag får inte ge upp ännu.
  • lanovia 08

Jag går också här och bara hoppas på att kompisens bebis skall komma ut snart! Allt så att hon verkligen kan vara med på bröllopet. Kan inte ens tänka tanken att gifta mig utan henne närvarande. Och jag vet att hon vägrar acceptera tanken på att inte kunna vara med också, så nu gäller det bara att bebisen fattar.

Fröken förväntan skrev 2008-08-10 09:11:57 följande:

En av mina allra bästa vänner är ju höggravid och jag hoppas så mycket på att hon kan vara med eftersom det inte är säkert att hon kan komma på bröllopet (av samma anledning). Ja, ja vi får väl se vad som händer
  • lanovia 08

Bebisen är beräknad till den 19 aug, snart alltså! Avil självklart får hon vara med även om hon är gravid. Men är hon fortfarande gravid då så har hon gått över 3 veckor och då undrar jag om man vill sitta på ett bröllop och ha drygt 1h körväg till närmasta BB. ?? Jag har aldrig varit gravid så jag vet inte.

Fröken förväntan hoppas verklgien din kompis kan vara med! låter som du haren bra plan. Får hjälpa till lite på traven. Jag har kört taktiken att hota bebisen istället. Kommer den ut för sent blir det sämre och färre paket från mig på födelsedagarna. Detta har jag talat om för magen så jag hoppas den har fattat gallopen.

• lanovia 08

kexxet låter som en kanondag. Vad roligt!

• lanovia 08

Vi är också i stort sett klara. Småpyssel kvar eller sådant som vi inte kan styra över. Men det som stressar mig mest är att vi är så lugna! Ja jag vet det är bakvänt. Men jag har börjat oroa mig för att vi missar något viktigt när vi går här och är så lugna.

Mest börjar jag väl känna att jag skulle vilja prova min klänning snart. Den är hos en bekant och sys in.

Idag är det bara 23 dagar kvar!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!