• Barret

Västeråsbrudar 2009

Hejsan tjejer,
    Har precis hittat tråden och har inte alls läst allt än.. får gå igenom tråden när jag har lite mer tid.... Jag och min sambo (och trolovade) har precis bestämt oss för att gifta oss nästa år och har bokat kyrka idag!!! Helt galet jag vet, men vi gifter oss redan 2/5 nästa år.
    Hjälp hjälp hjälp!!

• Barret

miss u:
    Tack. Kul att känna sig välkommen :o).

Vi har bokat badelunda kyrka. Ganska lustigt egentligen för jag ringde och bokade idag, och den tidiga tiden var redan upptagen så vi fick den andra (de hade tydligen två tider per dag). Allt passade oss fint eftersom vi har många som får resa en bit om de vill komma. Hur som helst så googlade jag lite för att hitta bilder på kyrkan och hamnade här på Bröllopstorgets forum. Såg att en här (här i tråden dessutom) har bokat SAMMA dag! *skrattar* vilket sammanträffande ju!

Vi har funderat jätte mycket på festlokal. Vi har pratat om att vi ska gifta oss sedan vi förlovade oss förra hösten men det var inte förrän IGÅR som vi bestämde oss.. Nu rullar allt på väldigt fort. Tur jag inte har så mycket planer för helgen så jag kan surfa runt lite :o). Babbel babbel. Hur eller hur så har vi inte bokat någon eller ens hittat någon. Ni kanske har något tips?
    Vi vill gärna ha möjlighet att ha egen alkohol och gärna mat-catering. Egen personal och allt det där andra som drar ner kostnaderna.

Fika låter ju jätte roligt. Hur många är ni som brukar träffas?

• Barret

miss u:
    Nej jag tänkte på det också, bra stämning är viktigt!

Brunnby gård, vart ligger det egentligen? Vad kostar det och hur stor är lokalen? Får man ha egen mat och alkohol? Var ligger Björnögården? Snacka om att jag har noll koll! *skäms lite*

Jag tror vi kommer landa på 40-50 gäster.

Haha, min sambo kommer absolut att skaka på huvudet och tycka att jag är knäpp *skrattar massor*. Men det gör han ju även om jag inte följer med och fikar någon gång :o).

• Barret

Ia o Puh:
    Trevlig helg och tack :o)

• Barret

Tack :o)
    Jag tycker att den kyrkan är jätte fin. Vi har som sagt pratat om det tidigare och vid ett tillfälle åkte vi runt till olika kyrkor och kollade in dem. Fastnade för Badelunda som dessutom är vår egen kyrka så det passade ju bra. Vi har bokat den senare tiden (16.00). Tror det kommer bli kanon. Vi har ju lite folk som pendlar och det känns bra att hinna göra allt som man ska under förmiddagen!
    Var ska ni ha eran fest? Hur många gäster och vilket upplägg? Nyfiken, nyfiken :o)

MoonGirl skrev 2008-10-24 15:39:27 följande:
    Barret: Välkommen till tråden!! Vad kul att ni ska gifta er i Badelunda kyrka! Det ska vi också göra fast den 15/8-2009 . Vi ska gifta oss kl 16, tyckte att det var bäst att ta den sista tiden. Ska ni gifta er kl 14.30 eller kl 16?
  • Barret

Tack :o)

mysan31 skrev 2008-10-24 21:49:57 följande:
    barret: Välkommen till tråden...
  • Barret

Idag har jag och sambon åkt runt lite i Västerås och tittat på lite olika förslag till festlokal. Just nu är jag nästan lite inne på att vara på en restaurang och låta dem "sköta jobbet". Hur ska ni göra?

Tessisen:
    Tack. Kul att få vara med.

• Barret

MoonGirl:
    Ska göra ett försök att svara på frågorna även om jag inte rikigt vet svaret än..
    Jag gillar också den sena tiden, ju mer jag tänker på det, ju bättre blir det :o) Vi kommer nog landa på 40-50 gäster, 3 rätters middag eller buffé beroende lite på hur vi ska göra. Vi har inte kommit speciellt långt i vår planering (vi började ju i torsdags!) Vet inte vart vi ska ha festen än, fotograf har jag ingen aning om. Vad det gäller frisören så tror jag att jag ska prata med den tjej på Salong Johnas som jag går och klipper mig hos. Hon är jätte duktig.
    Hon sa ingenting om vigselfest när jag bokade vigseln, men jag hoppas att jag också för en inbjudan.

Tessisen:
    Jag har varit på bal på stadshotellet en gång och jag tyckte att det var riktigt bra där så jag tror ni har gjort ett bra val. Just nu har vi fått för oss att vi vill vara lite utanför stan i närheten av vattnet eller skogen, men jag ska absolut hålla stadshotellet i minnet! Tack för tipset :o)!

• Barret

miss u:
    Vi har faktiskt kollat in Björnögården och jag hoppas att de hör av sig till oss under dagen (de sa att de skulle det när jag pratade med dem igår). Tycker att priserna verkar vara väldigt bra där med tanke på allt som man får!

Alla:
    Är det någon mer som har tips på bra ställen där man kan ha festen som har lite mer anknytning till skog/vatten? Restaurang eller bara lokal, vi tar alla tips vi kan få :o) Bara det är mysigt!

Idag har jag tittat ganska mycket på klänningar. Jag och sambon har försökt få barn ett tag nu och vi hoppas ju att det ska ta sig snart (hade från början tänkt få barn först och gifta oss sen, men eftersom barnet aldrig verkar vilja bli till så har vi lagt in bröllopsplanerna mitt i alltihoppa). Tror jag får avvakta med klänningen ett tag och se hur det blir. Svårt, svårt, svårt!

• Barret

Norpans mamma:
    Det var nog smart av er att boka lokal och sånt så tidigt.. Vi hade inte riktigt planerna att gifta oss redan nästa år så jag trodde jag hade gott om tid. Sen ändrade vi oss och nu står vi här mitt i planerna, ganska kul även om det känns som att vi måste hitta den där lokalen ganska snart. Vi har i stort sätt bara bokat kyrkan än så länge men jag hoppas vi hittar en lokal som vi kan boka under veckan. Hur går det med era planer då? *nyfiken*

MoonGirl:
    Så de kan fixa den hela två storlekar, det viste jag inte! Ligger Ruths på stan här i Västerås? Snacka om att jag har noll koll. Kanske får ta mig dit och höra vad de säger och kolla om de har något utbud av gravidklänningar... Det finns ju en risk för att jag inte kommer behöva någon sån klänning utan "klarar mig" med en vanlig.. men jag hoppas ju på den stora magen!

miss u:
    Nej de hörde aldrig av sig och jag missade att ringa precis innan de stängde. Ska göra ett nytt försök att få tag på dem idag! Håll tummarna :o).

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009