• miss u

Västeråsbrudar 2009

Vad kul att du hittade klänning! Vi sa ju att Ruths var bra. Vad blev det för sort? Vad sa dom om att sy ut den ifall du skulle hinna bli gravid?

Barret skrev 2008-11-08 17:41:02 följande:
    Idag har det mest handlat om bröllop här i vår lilla familj. Jag och sambon tog oss ner till Ruths som ni har tipsat om och tro det eller ej, men jag hittade min klänning!!!! Jag testade endast 3 stycken men egentligen hade jag bara behövt prova 2, för när 2:an satt på, ja då bara viste jag! Den är sååå himla fin! Och ja... jag är ganska impulsiv :o).
  • miss u

Vad tar Brynolf per bit och vad hade ni i er tårta?

MrsDilley skrev 2008-11-09 06:18:37 följande:
    Hej alla västeråsare. Tänkte bara rekomendera Brynolf bagare, de gjorde våran tårta och den var helt underbar! Absolut den besta tårtan jag har ätit. Bra pris vad det med. Lycka till med allt!
  • miss u

Jag var iväg till Willys med mamma och pappa så vi fick med oss tre plattor med läsk. Sen köpte sambon några plattor läsk i Tyskland. Dessvärre glömde han kolla datumet så dom flesta har bäst före datum innan bröllopet. Får försöka göra oss av med dom på nåt vis.

Vilken färg vill du ha på papprerna? Tyckte dom hade ganska många olika färger på Tiimari. Vinrött fanns iaf. Satt igår och gjorde början av ett testkort. Blev jättebra! Nu måste jag bara fundera ut vad som ska stå på informationskorten.

MoonGirl skrev 2008-11-09 22:29:21 följande:
    miss u skrev 2008-11-07 07:05:13 följande:
    Hej, hej!Var du iväg till Willys och köpte en platta läsk? Ruths har öppet till kl 18 på vardagar. Ska ni dit och prova kläder, du och din sambo? Jag tycker att ni kan göra det Det är lite olika priser på papper på Panduro. Jag köpte t.ex transparanta papper som vi ska till inbjudningstexten och det kostade 52 kr för 10 st A4. Jag tror det kostade 52 kr i alla fall Jag köpte även lösa A4 papper för att ha till test-inbjudningskorten och de kostade 9 kr/st. Det var lite tjockare papper, lite åt kartong-hållet.
  • miss u

Vi har inte köpt riktigt allt än. Har vinet kvar att köpa. Vågar nog knappt säga vad det gick på. Har inte riktigt koll på det än heller eftersom vi köpte till oss själva också. Jag skrev till mysen här i tråden vad vi köpte, så du kan kolla där.

MoonGirl skrev 2008-11-09 23:02:39 följande:
    miss u: Har ni köpt all alkoholhaltig dryck nu inför bröllopet? Vad blev det? Hur mycket kostade allt?
  • miss u

Vilket datum ska ni ha som osa-datum? Vi har funderat på 20 maj, min födelsedag. Så har folk en till anledning att höra av sig.

Tessisen skrev 2008-11-09 23:06:30 följande:
    Vi tillhör Tomaskyrkan men kommer att gifta oss i Lundby Kyrka. Vi kommer nog att skicka ut inbjudningarna i slutet av januari början på februari. Eftersom vi kommer att ha bröllopet mitt i semestertider så vill vi att så många som möjligt har med vårat bröllop i sina semesterplaner.När tänkte ni skicka ut era?
  • miss u

Är det nån som ska göra secret box? Kan man göra det hos vilken fotograf som helst? Jag var väl lite skeptisk till att göra en sån, men nu när jag köpt alla underkläder vore det ju kul att göra en grej av det hela. Vet att det skulle bli uppskattat.

• miss u

Det är när man tar lite sexiga och sensuella bilder i typ underkläder och kanske nån slöja, och så sätter man ihop det till ett album och ger till den blivande mannen ofta som morgongåva.

Var det idag ni skulle träffa fotografen föresten?

Barret skrev 2008-11-10 12:08:54 följande:
    Vad är en secret box för något?miss u skrev 2008-11-10 10:59:08 följande:
  • miss u

Vi tänkte nog skicka iväg dom i mars-april, kanske vid påsk eller så. Sista maj låter som ett bra datum. Får se om vi tar det eller om 20de får stå kvar. Är ju förhoppningsvis ett datum som några av dom inbjudna känner igen och kommer ihåg.

Tessisen skrev 2008-11-10 12:00:59 följande:
    miss u skrev 2008-11-10 08:17:57 följande:
    Vi har satt den 18 juni men kanske ska ändra till sista maj. Då har vi lite mer tid att fixa med allt. När skulle ni skicka iväg era inbjudningar?
  • miss u

Det skulle nog kännas lite porrigt att fotas framför ett proffs. Vet inte om det är bra eller dåligt!! Jag känner inte så många som har tillräckligt bra kamera för att jag skulle vilja låta dom ta... Skulle vara svärmor då, men henne vill jag inte strippa framför!!

Tessisen skrev 2008-11-10 12:04:23 följande:
    miss u skrev 2008-11-10 10:59:08 följande:
    Är lite sugen att göra en sådan. Mysan hade hittat nån bra fotograf i Uppsala när hon var på mässan där. Tror hon skrev att det kostade runt 1000 kr. Jag funderar om man skulle fråga en kompis om den kan ta korten istället. Sparar ju lite pengar då. Känns inte lika pinsamt med en kompis med som det skulle göra om en helt okänd fotograf skulle ta korten, eller vad tycker du?
  • miss u

Jag tror eller hoppas på att gubben min aldrig kan få tillräckligt av mig, så en secret box skulle han med all sannolikhet uppskatta helt klart. Klart att det känns pirrigt att låta nån plåta en i underkläder, men vad gör man inte för kärleken? Funderar på om jag skulle ta fotona strax efter vi kommit hem från Thailand. Då lär man ju ha lite färg iaf. Dessvärre hinner jag ju inte komma i samma form som jag förhoppningsvis kommer ha på bröllopet, men det är sånt man får ta.

Vad kul att det gick bra med fotografen! Har ni bestämt er för henne nu eller? Vad sa hon om det skulle regna? Lite sugen på att slänga iväg ett mail till henne och kolla om hon är ledig...

Barret skrev 2008-11-10 21:52:33 följande:
    miss u:Ah.. det var det jag trodde. Usch, det skulle jag aldrig våga. Tror han får nog av att se mig naken IRL här hemma *skrattar*Jo, idag träffade vi fotografen. Hon var hur trevlig som helst. Satt och snackade i 2 timmar om allt möjligt. Kändes nästan som att vi var gamla kompisar. Vet ju inte hur just våra bilder blir, men känslan är väldigt bra!MoonGirl:Jo 5900:- är reapriset. Klänningen kostade nästan 10.000 som normalpris. Känns som ett fynd även om 6000:- är mycket pengar. Jag har inte klänningen här hemma, det är endel förändringar som ska göras på den + att jag förhoppningsvis kommer ha en liten mage när jag går ner för altargången så de måste sy ut magen... :o) Ändringarna skulle ingå i priset som jag förstod!Norpans mamma:Så ni ska skicka era inbjudningskort snart, gud vad spännande! Våra är inte klara än men jag får allt lite prestationsångest när jag hör att era redan är klara... Våran plan är att skicka inbjudningarna efter nyår.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009