• miss u

Västeråsbrudar 2009

Vi har inte ens fått besked om vi får vara på Hamncafét, så vi gissar vilt om vad som ingår och inte. Ingen aning om porslin och sånt ingår, och det blir ju rätt stor kostnad om det inte gör det.

Sambon har haft ett band med sina bröder, och min förhoppning var väl från början att dom skulle spela. Men kom på rätt snabbt att det är nog ingen av dom som har lust att spela på festen. Då vill dom bara vara gäster, så det kommer bli nån trubadur. Har inte kollat upp det än, men svärfar har sina kontakter med Rytterne röj så det ordnar sig nog.

Blev typ ingen skillnad alls när jag tog fotopapper och vanligt så det är ju helt klart skrivaren det hänger på. Blir nog att jag lånar en fotoskrivare isf. Men är ju smidigt att skicka in också.

Ska ni fotas före eller efter vigseln föresten?

• miss u

Jag får nog allt ta och ringa igen. Förhoppningsvis svarar den nya ägaren på en gång den här gången.

Hoppas verkligen att vi får tag i nån trubadur. Både sambon och jag tycker om sånt jättemycket. Vi är inte så dansanta av oss, men lär väl svänga våra lurviga lite ändå.

Jag tycker det låter som en bra tidsplanering. Vi har bokat vigsel kl 15 och ska ta efteråt. Funderar på om man kanske ska försöka ändra till kl 14:30. Annars kanske festen kommer igång alldeles för sent, eller vad tror du?

Nu tänkte iaf jag gå hem från jobbet, så nu får andra ta över här. Vi har gjort vårt för idag tycker jag.

• miss u

God morgon!

Barret: Sambon gick med på att öka fotograf-posten med 500:- så att vi kan använda oss av Marit om hon känns bra. Väntar nog med att ta kontakt med henne tills ni har träffat henne så jag vet om hon är ett alternativ. Var ska ni träffa henne? I Västerås nånstans? Jag behövde inte ens använda frasen om vad jag har kvar efter bröllopet. Hur gick det på Björnögården?

Jag tar också gärna en fika nästa vecka. Förhoppningsvis har jag kommit längre med inbjudningskorten då. Köpte lite papper på Tiimari igår (och årets glögg!) så nu har vi bestämt att korten ska vara vinröda med svart text och sen den grå/svarta tapeten. Ska försöka hinna med att svänga förbi Silvan och köpa den i helgen. Ska vi säga fika på onsdag nästa vecka?

Krya på er Tessisen och mysan! Inge kul att vara sjuk heller. Det vill jag inte bli. Ska ta första sprutan inför Thailandsresan på tisdag!

• miss u

Barret: Han är den bästa! Hoppas att det går minst lika bra med fotografen som med Björnögården. Nu har du ju gått om mig i planeringen med hästlängder. Inte få panik, inte få panik.

Vad härligt att ni kunde spika så mycket under mötet igår. Vad ska ni ha för meny? Sitter och tittar lite på förrätter. Vad ska man välja? Lutar åt att vi kommer välja Arbhages catering. Köra med förrätt som står på alla platser när vi kommer och sen buffé som varmrätt och sen tårta.

• miss u

Jag kan ju inte gå och hoppas att det ska skita sig för dig heller! Bara att det ska gå bättre för mig. Undrar om jag ska ta och ringa Hamncafét igen idag. Vad tycker du? Man blir ju lite orolig om den nya ägaren inte ska vara engagerad eftersom hon inte hör av sig till dom (mig) som är intresserad av att hyra stället. Fast samtidigt kan det ju inte vara lätt att ta över verksamheten bara så där. Säkert massor att fixa med.

Låter som en jättegod meny ni har kokat ihop. Prosciotto, visst är det nån typ av skinka? Vad får ni betala per person? Ingår dricka till också? Jag skulle också vilja ha oxfilé till varmrätt. Funderar på nån slags filébuffé, med oxfilé, fläskfilé, kycklingfilé och laxfilé eller om det kanske blir mycket med fyra olika. Kanske räcker med tre..

• miss u

Jag försöker intala mig att det fortfarande är gott om tid. Knappt 8 månader! Känns som att om vi bara får klart med lokalen så kommer resten flyta på. Vi har ju egentligen koll på det mesta, är bara att det inte är bokat.

Det var ju ett jättebra pris ni fick! Var det lika fint där som det ser ut på bilderna? Mysigt att få en dekorerad entré. Sambons faster har pratat om att göra en brudbåge till oss. Hoppas det blir av!

• miss u

Vi har en annan lokal som vi har funderat på... annars är sista utvägen att vara hos svärföräldrarna. Vet inte riktigt hur vi ska få plats 70 pers där, men det får väl bli en senare fråga. Vi har iaf fått erbjudande om att få vara där. Om inte det funkar får det bli på nån restaurang, men då måste vi nog snåla på massa grejer. Har ju budgeterat att ta mat från catering. Vi vill inte behöva ändra på antalet gäster. Det har varit vår ståndpunkt, att vi vill kunna bjuda alla som vi vill. Sen spelar det inte lika stor roll om var vi är nånstans (även om jag fastnat för att jag vill gärna vara nära vatten).

Hur mycket kommer ni ha att säga till dom dekorationen? Kör dom alltid samma dekoration eller blir det utifrån ert färgtema och så?

• miss u

Ibland kan det vara riktigt bra med små familjer. Sambon har stor familj och nära släkt som umgås till skillnad från mig så det blev några till efter att han varit och hälsat på släkt i Vänersborg för några helger sen.

Vad kul att en florist fixar med dekorationerna. Då kan det ju bli riktigt bra. Låter ju bara bättre och bättre det där.

Jag blev helt frusterad över att vi inte får nå besked, så nu har jag ringt igen. Bara telefonsvarare! Grr! Jag som hatar att prata in på telefonsvarare. Gjorde det ändå. Hoppas jag inte lät för irriterad, är ju mest frusterad. Det är inge kul längre!

• miss u

Jag har också funderingar på att ha lite ljus och lite rosor på borden. Såg att Willys hade röda värmeljus. Ska kolla vad det är för nyans. Vi har ju färgtema svart, vit och vinrött. Funkar ju inte med klarröda ljus då heller.

Är det nån som låter normal på en telefonsvarare? Alltid lika kul när folk har pratat in på ens egna svarare. Dom låter ju inte heller kloka!

Vi tänkte skippa efterrätt helt. Vi tycker att det känns lite kaka på kaka (eller kaka på tårta blir det ju egentligen), men samtidigt är det ju inte fel att ha nån lätt efterätt. Sen köra lite dans och sen tårta. Då lär folk ha fått upp aptiten igen.

• miss u

Nu har jag pratat med den nya ägaren till Hamncafét! Det gick jättebra! Så nu är det BOKAT!!! Såå himla glad just nu. Hon var jättetrevlig. Tydligen hade hon egen cateringfirma så det kanske blir att vi tar av henne. Vi skulle prata mer detaljer senare i veckan. Känns som en stoooor sten har lättat från bröstet. Tjooohooo!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009