• miss u

Västeråsbrudar 2009

MoonGirl: Jag köpte min Bröllopsguiden i lördags på Pressbyrån. Trodde inte att dom skulle ha nå bröllopstidningar överhuvudtaget, men så såg jag den precis när jag skulle gå ut. Den kostade 59 kr. Gav kassörskan en 50-lapp + 2 st 10or. Fick tillbaka en tia och en enkrona. Vet inte hur jag tänkte.

• miss u

Hej på er!

Jag kan bara instämma. Det var riktigt kul att få träffa er alla och jag hoppas att vi ses snart igen. Jag kom på flera saker som jag inte hann ventilera med er. Tiden gick så fort. T.ex ska ni fota er före eller efter vigseln? Ni som inte ska ha brudtärna, ska ni gå in med mannen, pappa eller själva?

Jag blir lite stressad över att det bara är vi som varken bokat kyrka eller lokal, men samtidigt kan jag inte göra så mycket mer än att vänta på att det ska vara gudtjänst i Säby kyrka och att Hamncafét ska ge nåt slags besked. Vi har en annan lokal som vi ev kan tänka oss, så får åka dit och kolla samtidigt som Säby kyrka. Jag får istället koncentrera mig på allt annat som ska fixas.

Moongirl: Så det lutar åt Thottska villan när det inte blev vigsel i Strömsholms slott? Det är ju riktigt fint i dom där krokarna faktiskt.

Är det nån som vet om Ruths har öppet nåt på helgen? Ursula har ju bara öppet i veckorna, så det känns lite stressigt att hinna dit, eller det kanske räcker att vara där i två timmar efter jobbet? Jag har noll koll.

• miss u

Nu är Mangos upplagd på listan också. Välkommen!

Moongirl: Vad är det för alternativ du ska kolla upp? Jag är ju fortfarande helt inne på Hamncafét och deras lilla hus vid vattnet, men jag måste nog börja inse att det kan blir nåt annat ställe och kolla upp fler alternativ.

• miss u

Moongirl: Vill ni vara ute i Strömsholm eller inne i Västerås? Ett tips är ju att gå in på hitta.se och kolla över hotell. Det gjorde jag och hittade på Lövudden. Det ligger ju vid vattnet, precis som jag vill. Man kan tydligen vigas där också om man vill. Hmm, känns som ett alternativ till Hamncafét. Värt att kolla upp iallafall. Måste nog checka lite med gubben vad han tycker också. Han ska visst också vara med på ett hörn har jag hört.

• miss u

Tessisen: Visst var det ni som var intresserade av herrgårdar. Har ni kollat in Wirsbo herrgård? Jag håller på att kolla lite smått på alternativ till Hamncafét och stötte på det. Verkar helmysigt!

• miss u

Tessisen: Tack för sångerna! Jättegulligt av dig att skicka dom.

Jag tror att det var bra för oss allihopa att träffas igår. Jag fick kanske lite mer panik, men det är nog bra i sig. Alltid kul att träffa andra i samma situation. Trots all stress, så får vi inte glömma att det viktigaste är ju att vi får gifta oss med vår älskade. Lätt att glömma ibland kanske.

Vad stod det för tips hur man skulle hantera bröllopspaniken? Somliga har ju inte Bröllopsmagasinet.

• miss u

Så där ja. Nu har jag uppdaterat "där uppe". Var mycket som hände idag. Kul för alla som bokat kyrka och lokal.

Ia o Puh: Du måste ha lämnat nåt gott intryck under alla skolavslutningar iaf eftersom prällen ställer upp och jobbar.

Jag känner att jag skulle vilja göra nåt så att planeringen går framåt. Känns som det står rätt stilla just nu. Jag skulle vilja börja med inbjudningarna och festprogrammen, men först kanske vi borde veta hur många vi ska bjuda... eller måste man det? Jag tycker det ska bli roligast att göra trycksakerna. Klänningen har jag lite ångest över, men blir nog bättre om man får prova några stycken. Ska tydligen finnas nån bra sömmeska/uthyrare i Salbohed fattade jag det som. Har en exjobbarkompis som ska gifta sig nästa helg som varit där och fått sin klänning insydd. Kanske nåt för dig mysan att kolla upp... Får återkomma senare om mer detaljer.

• miss u

Vi har inte bestämt oss för nån lokal än. Väntar fortfarande på besked från Hamncafét och så ska vi kolla in en annan lokal i samband med Säby kyrka, om två veckor! Känns jättelångt tills dess, men finns inte så mycket att göra. Min exjobbarkompis har lite fullt upp nu inför bröllopet nästa helg, så det kanske dröjer innan jag får nå närmare detaljer om Salbohed. Bara så du vet.

MoonGirl skrev 2008-09-10 20:37:02 följande:
    miss u skrev 2008-09-10 19:04:00 följande:
    Kolla gärna upp vad det där stället ute i Salbohed är och återkom. Har ni bestämt er för att preliminärboka några eller någon lokal ännu?
  • miss u

Angående fotas före eller efter vigseln.. Det lutar åt att vi ska fotas efter vigseln. Sambon vill se mig för första gången när vi kliver in i kyrkan. Han är rätt gammalmodig av sig. Det enda negativa är väl att gästerna får vänta, men kommer nog ordna med nån slags tipspromenad eller välkomstlek av nåt slag. Eller toastmastern får fixa med det. Vi fotas ju.

Det som är fördelen med att fotas innan är ju att man är så fräsch som man kan bli. Man hoppas ju på en fin dag med värme så man kan ju se lite flammig ut efter vigseln. Sen kommer jag säkert inte kunna hålla tårarna borta under vigseln. Vet ju hur blödig jag var när jag blev friad till. Är iofs lite mer förberedd inför vigseln En annan bra grej med att fotas innan är att man får vara fin i sin brudklänning mycket längre. Det är ju värt mycket det med.

• miss u

Moongirl: Nu har jag letat reda på sömmerskan i Salbohed. www.cathrine.just.nu/ Pratade med en jobbarkompis som är närmare kompis med exjobbarkompisen. Hon ska också gifta sig i sommar så vi pratade om att åka dit nångång och kika. Sömmerskan är tydligen hur trevlig som helst, och det är ju guld värt!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009