• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • TesshjärtaFred

yes, det funkade! Tack igia.

• ElinDLB

Wohoo=) Har letat efter en tråd för september nästa år! på fredag är det exakt ett år kvar tills den stora dagen! Hur långt har ni kommit i planeringen?

Själv har jag bokat kyrka och präst letar just nu efter en lokal, känns som man har gjort så lite fortfarande men har massor av ideer =)

• Igia

Hej!

Vi har bokat lokal, pratat med tärnor och värdpar. Sen har jag pratat med min mamma och svärmor om att hjälpa mig sy dukar...
    Men mkt är kvar

ElinDLB skrev 2008-09-09 13:37:00 följande:
    Wohoo=) Har letat efter en tråd för september nästa år! på fredag är det exakt ett år kvar tills den stora dagen! Hur långt har ni kommit i planeringen?Själv har jag bokat kyrka och präst letar just nu efter en lokal, känns som man har gjort så lite fortfarande men har massor av ideer =)
  • Lillamiraklet

Jag tjuvstartar lite i denna tråd, för jag har inte fått mitt frieri ännu ens men vet att det blir bröllop i september nästa år Närmare bestämt den 19:e...

Har sparat till våra förlovningsringar och planerat en hel del. Har Gaaaanska mycket klart redan. Så ni som får höra att ni är ute i FÖR god tid och borde lugna er lite, gissa vad vi höra som inte ens förlovat oss... haha.

Hoppas få återkomma och berätta om hans frieri inom ett par veckor.

//M

• Igia
    Lillamiraklet skrev 2008-09-12 15:42:27 följande:
    Jag tjuvstartar lite i denna tråd, för jag har inte fått mitt frieri ännu ens men vet att det blir bröllop i september nästa år Närmare bestämt den 19:e...Har sparat till våra förlovningsringar och planerat en hel del. Har Gaaaanska mycket klart redan. Så ni som får höra att ni är ute i FÖR god tid och borde lugna er lite, gissa vad vi höra som inte ens förlovat oss... haha.Hoppas få återkomma och berätta om hans frieri inom ett par veckor.//M
    Spännande!
  • Lillamiraklet

Hörrni, har ni funderat på färgtema ännu?
    Jag känner mig så kluven, känns som att färgtemat är det som styr lite hur man vill planera (just nu bara i huvudet förståss) dukningen, och eventuellt vilken färg man vill ha i brudbuketten. Vilken färg skall den blivande maken ha på sig etc. Det är ju så genom gående under dagen att det känns som att färgtemat bör vara spikat innan man sätter sig med inbjudningar och diverse annat.
    Hur tänker ni? Skall ni ha "höst"-färger och vilka är dessa enligt er?

• Igia

Vi har ett färgtema fast det är nog inte särskilt höstigt... Vi kommer ha svart, blått och silver. Jag ville först ha ett vinterbröllop men inte min blivande så det blev sensommar/höst vilket det nu är . Så då kör vi på lite "vinterfärger" istället.

• Timba
    Lillamiraklet skrev 2008-09-12 15:42:27 följande:
    Jag tjuvstartar lite i denna tråd, för jag har inte fått mitt frieri ännu ens men vet att det blir bröllop i september nästa år Närmare bestämt den 19:e...Har sparat till våra förlovningsringar och planerat en hel del. Har Gaaaanska mycket klart redan. Så ni som får höra att ni är ute i FÖR god tid och borde lugna er lite, gissa vad vi höra som inte ens förlovat oss... haha.Hoppas få återkomma och berätta om hans frieri inom ett par veckor.//M
    Jag tänkte också välja den 19:e !! Fast jag kan inte boka förrän 1 oktober så jag vet inte om någon annan hinner före!!

Vi ska inte förlova oss innan utan kör skarpt på en gång.
  • ElinDLB

Vi ska inte ha direkt höstiga färger ska nog bli väldigt ljus rosa med ljusgrönt och vitt hehe så det är väl mer ganska somriga färger=) Höstfärger känns ju lite som färgena alla löv får när dom faller ner? Typ orange, rött mörkt grönt osv. Är fint iofs men känns för mörkt för min del.

Ska kolla lokal på onsdag *längtar* är iofs inte säkert att vi väljer denna men är så kul att kolla.

Har dessutom hittat lite fint man kan strö över bordet( haha vet nästan hur man ska ha dukningen) och det var jag ju bara tvungen att köpa. Kan rekommendera om du vill ha små diamanter någonstans så finns det plastdiamanter på åhlens. Dom glänser inte lika mycket som riktigt glas hade gjort men dom var fina iallafall=)

hehe nu blev mitt inlägg väldigt långt aja ha det bra!

Svar på tråden September 2009