• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • september2009bröllop

Jag vill ha ut dem innan folk planerar sina semestrar då ingen bor i samma stad.. visst kanske e lite tidigt med 6 månader innan men skulle va kul med alla hjärtans dag... de e ju typ bara släkt som kommer iaf men men.. två månader känns iaf på tok för sent känner jag men som du sa, man gör ju som man vill

• MyochErlend

jag tror också på midsommar sån ca :)
    och så vill jag ha gott om tid efter sista osa. dag för det är så mycket som är beroende av vilka och hur många gäster det är som kommer...
    Vi kommer landa på ca 150 gäster.. känns på ett sätt lite för mycket men när vi gått igenom vilka det är som kommer så vill vi verkligen ha med alla... det är inte några "nja-personer" som finns med.. ;)
    så hellre då många än att vi måste välga vissa vi ska ta bort.. usch och fy..
    både jag och min blivande man har "kanin-släkter"...¨nära sådana också så det går inte att ta bort någon där..
    jaja jag klagar absolut inte.. âlskar min släkt och är glada att de finns och vill komma och fira dagen med oss :D
    ska ni skriva gästpresentation i häftet?

• Igia

Vi har gjort en gärstlista och den ändras lite då och då...
    Nu har den varit som den är ett tag och den känns bra.

Vi kommer skicka våra inbjudningar antingen i slutet på maj el början av juni. Dryga hälften av de som kommer att komma kommer från annan stad inkl vi själva, så vi känner att de måste få tid på sig att fixa med en ev ledig dag på fredagen. Vi kommer att ordna med hotell men de måste ju ändå boka och hinna med det. Känner jag de våra rätt kommer de att vara ute i sista stund ochdå känns det skönt att ha marginalen på vår sida

Jag vill skriva presentation i häftet men har inte kommit på nåt bra än.

• MyochErlend

men.. ja just det.. hur gör ni med boende för gäster??
    fixar ni eller har ni olika förslag på boende och så får gästerna boka??
    Smart det där med att ge gästerna gott med tid att ta sig ledigt..
    Hos oss är det så att ALLA gäster utom 4 kommer behöva boende..
    Ouffa... jaja så är det när alla har minst 3 timmar att resa...

• Igia

Vi kommer förmodligen att förboka ett visst antal rum på ett hotell och så måste gästerna boka innan ett visst datum annars släpps rummen till alla.
    Våra har oxå en bilt att åka, typ 4h så jag tror att många kommer att vilja åka upp redan på fredagen.

Vi tänkte ha en liten gemensam midda på hotellet för de som vill på fredagen el nåt. Träffas å prata lite.

KOmmer ni ha brunch dagen efter? Det kommer vi att ha förhoppningsvis.

• MyochErlend

vi har funderat på detta,..
    men njaa.. 150 gäster på brunch...
    sen har de flesta låååååång väg att resa (6-8 timmar) och tror att de vill ta sig hem.. + att vi vill öppna våra presentrer och bara mysa..

Ev. om vi träffar bara våra närmsta familjer...

• september2009bröllop

Vi kommer nog ge förslag på olika hotell i olika prisklasser så får dem fixa de själva. Några kan ju dock sova hemma hos oss eftersom vi nog inte kommer va hemma.. Känns som de e mycket kvar och 11 månader är inte så värst lång tid.. Dagarna bara springer iväg. Nån mer som känner så?

• MyochErlend

ja..på ett sätt men ändå inte..
    igår var jag väldigt positiv och kände som jag hade lite kvar och det var låååååååååång tid..
    tror nyckelord är struktur och delegering..:)

• Igia

Just nu känns det mest som att jag inte vet vad jag ska göra... Men kommer nog på nåt som måste fixas

ronney skrev 2008-10-03 08:04:54 följande:
    Vi kommer nog ge förslag på olika hotell i olika prisklasser så får dem fixa de själva. Några kan ju dock sova hemma hos oss eftersom vi nog inte kommer va hemma.. Känns som de e mycket kvar och 11 månader är inte så värst lång tid.. Dagarna bara springer iväg. Nån mer som känner så?
  • TesshjärtaFred

Vi kommer att vara på ett slott där ingen av varken vår familj eller våra gäster bor i närheten, men det finns boende för alla på slottet.

Jag känner absolut ingen stress. 11 månader är lååååång tid, och jag är lugn som en filbunke.

Svar på tråden September 2009