• TesshjärtaFred

September 2009

Har hittat trådar för augusti 2009, men inte sett någon för september.
    Så, alla septemberbrudar, här pratar vi om våra bröllop och allt som rör det.
    Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 10:47
    Vi som gifter oss i September 09:
    5 september: TesshjärtaFred (Rockelstad slott), me and my, ronney (Borås), Prinsessa K.
    12 september: ElinDLB, MyochErlend (Sunne).
    19 september: Lillamiraklet (Botkyrka), Timba, Tösabita (Uddevalla), Igia (Sundsvall).
    26 september: alltidvi.

Ni som känner inte är med på listan, inboxa mig så fixar jag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 15:28
    5 september: september2009bröllop (hette tidigare Ronney)
    9 september: yasmineback (Las Vegas)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 22:24
    9 september: 2009NewYork (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 19:46
    9 september: Frittan (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-25 15:17
    9 september: NuevaYorke090909 (New York)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 13:26
    12 september: gosbruden (Västerås)

• Svar på tråden September 2009
  • Tösabita

Hejsan alla!
    Härligt med en September tråd, precis vad jag saknat.
    Gifter mig 090919, har planerat sen Mars i år då frieriet kom. Fick bokat kyrka och lokal i början av sommaren men sen har planeringen legat på is, är mitt uppe i en stor husrenovering också, men tänkte nu ta tag i det hela igen.

För oss blir det de typsika höstfärgerna med grönt, rött och orange.

• TesshjärtaFred

Färgtema struntar vi helt i. Alltså självklart kommer vi att ha en tanke runt dukningen, men annars tycker jag inte om att det styr allt för mycket.

• Timba

Vi ska ha rött, gult och guld samt vitt. Ska försöka plocka in så mycket natur som möjligt i dukningen. Blir troligtvis härliga höstlöv.

• TesshjärtaFred

Är inte tanken med färgtema att man har typ en färg, säg lila eller rött som tema? Alltså missförstå mig inte, jag klankar inte ner på någon, jag är bara lite anti det här med färgtema och ibland känns det som om folk bara "måste" ha det, men sen så här de typ 6 färger och då är väl det knappast ett färgtema. Eller?

• Timba

Jag tolkar färgtema som någonting som kommer igen på trycksaker, i brudbukett, på bordsdekoration etc. Jag tycker det skulle se oroligt ut att inte ha ett genomtänkt tema. Typ att ha röda rosor i brudbuketten och dekorera borden med rosa nejlikor och ha gula inbjudningskort... Då är det bättre om det röda i rosorna kommer igen på bordet. Att använda säsongens blommor är också självklart tycker jag, det ger harmoni. Att komma med pioner i september ser liksom....ogenomtänkt ut. Så resonerar jag när jag tänker "färgtema". Och sedan behöver färgtema i september INTE vara samma sak som höstfärger (även fast jag valt det). Men blommor ska man nog välja mycket utifrån säsong.

• TesshjärtaFred

Jag är helt med dig Timba, jag undrade bara över antalet färger i ett färgtema.

• Lillamiraklet

Hej alla... vad roligt att höra vilka färger ni funderat på.
    Här leker vi med blått, mörk lila och silver som tema, det vita kommer ju med på ett hörn automatiskt också då dukar, klänning och annat pynt kommer att vara vitt.
    Så jag antar det blir 4 färger totalt.
    Blått vill vi ha som färgen i fokus då september månad är blå för mig, månadsstenen är blå safir, och denna sten kommer finnas i båda förlovningsring och vigselring. Dessutom är ju Blått en vacker färg.
    Den mörklila färgen vill jag ha med då jag bara förälskat mig i mörklila kallor och gärna har dem i burdbuketten. Dessutom kommer denna lila att gå mer åt det röda hållet än det blåa, vilket inte gör att färgtemat blir så kallt (som blått då gärna blir). Silver ... ja vi ville ha en tredje färg som piffar till det lite :) och våra ringar är i vittguld :)
    Kul att det är fler som tänker sig 090919 som datum =) Då kan vi följas åt på resan mot dagen D. Vart bor ni andra?
    Själv sitter man i tumba (Botkyrka)...
    Hej så länge!

• Timba

ÅH jag blir så OROLIG att inte få 090919... Har inte kunnat boka ännu. De öppnar den 1/10 och då ska kyrka och lokal finnas tillgänglig. Är 090919 lika hot som 080808 var??

Men å andra sidan, det finns ju värre problem än så här i världen

• Igia

hej!

Vi slår oxå till 090919... Trodde inte det skulle vara ett så poppis datum. Trodde många skulle tycka att det var sent...

Vi bor i Uppsala men kommer gifta oss i Sundsvall.

• september2009bröllop

Vi gifter oss den 5 september. Än så länge har jag hittat klänningen med stort K på nätet men ska jaga efter en liknade här i sverige så man får provat den först. Skalet till inbjudningskorten är klara( bild finnsi galleriet). Vi vet vilken kyrka vi vill ha, vart vi vill ha festen samt vilket band men har inte bokat nått sånt än...

Svar på tråden September 2009